Tau Ceti, o stea apropiata de sistemul nostru solar detine o planeta ca poate sustine viata

O echipa internationala de astronomi a descoperit ca Tau Ceti, cea mai apropiata stea care se aseamana cu Soarele, are planete la fel cele din sistemul nostru solar.

Mai mult, una dintre aceste planete orbiteaza in jurul stelei, in asa-numita zona locuibila, potrivit www.descopera.ro.

Tau Ceti se afla la distanta mica fata de Pamant, mai exact ea este localizata la 12 ani lumina de noi, ceea ce in termeni cosmici s-ar traduce ca se afla la o aruncatura de bat. Ea este atat de apropiata de noi incat noaptea o putem vedea cu ochiul liber.

Cea mai incitanta veste este legata de planeta gasita in zona Goldilocks, loc in care temperatura nu este nici prea rece si nici prea calda, ci numai buna pentru sustinut viata.

Descoperirea a fost realizata de o echipa de cercetatori din Australia, Marea Britanie, Chile si Statele Unite. in studiul lor, ei au aplicat o noua tehnica pentru filtrarea informatiilor de la mai bine de 6.000 de observatii astronomice. Astfel ei sustin ca au inregistrat semnale distorsionate, numite „zgomote” care mascheaza existenta planetelor cu masa mica. Ei au aplicat tehnica asupra lui Tau Ceti si au descoperit ca nu este vorba de o stea singura ci de una cu un sistem planetar.

Aceasta descoperire este in concordanta cu parerea noastra referitoare la faptul ca din punct de vedere virtual fiecare stea are planete si ca galaxia trebuie sa aiba multe astfel de planete asemanatoare cu Pamantul”, a declarat Steve Vogt.