Astronomii au descoperit o planeta care poate gazdui viata la numai 22 de ani lumina de Terra

O noua planeta a fost descoperita de oamenii de stiinta! Conditiile sunt propice vietii, iar distanta fata de Pamant nu este atat de mare precum in cazul altor asemenea planete.

Planeta, denumita Gliese 667 Cc, a fost descoperita de astronomi orbitand in jurul unei stele din clasa piticelor rosii, undeva la distanta de 22 ani-lumina de Terra, potrivit www.descopera.ro.

Dupa reanalizarea datelor remise de catre European Southern Observatory, astronomii considera ca planeta Gliese 667 Cc este o planeta solida, cu o masa de circa 4 ori mai mare decat a Terrei.

Cercetatorii din cadrul Universitatilor din Gottingen si California au calculat ca noua planeta primeste cu doar 10% mai putina lumina de la pitica rosie, comparativ cu lumina primita de Terra de la Soare.

Deoarece lumina primita este in spectrul infrarosu, planeta primeste aproximativ aceeasi cantitate de energie precum Pamantul, ceea ce inseamna ca apa de la suprafata ei ar putea fi lichida, iar temperaturile ar atinge valori comparabile cu cele de pe planeta noastra.

Planeta a fost descoperita cu ajutorul telescopului High Acuracy Radial Planetary Searcher (HARPS), un dispozitiv de ultima generatie capabil sa masoare viteza radiala a unei stele. Cu ajutorul HARPS, cercetatorii pot analiza micile variatii de miscare a astrelor, cauzate de raspunsul gravitational al planetei in cauza, determinand astfel pozitia si marimea planetei respective.