Vom merge cu trenul cu viteze de pana la 160 km/h. Incepe modernizarea primului tronson de cale ferata de pe Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, cu bani prin PNRR

TIMIS. Avem declarat un castigator la licitatia pentru reabilitarea caii ferate intre Lugoj si Caransebes, tronson de aproape 50 de kilometri, ce face parte din investitia „Modernizarea liniei Caransebes – Timisoara – Arad

CITESTE SI: Protocol pentru Autostrada care sa lege Timisoara de Belgrad. Un nou punct de trecere a frontierei cu Serbia, la mai putin de 2 km de cel de la Moravita. Cand ar putea incepe lucrarile 

Oferta depusa de Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA a fost declarata castigatoare, la o valoare de 1.367.674.772,56 lei, adica aproape 280 de milioane de euro. Contractul urmeaza sa fie semnat imediat ce va trece si perioada de contestatii, scrie zf.ro.

Sursa de finantare pentru acest proiecte va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR).

Proiectul de modernizare pe subsectiunea Caransebes – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrari complexe de infrastructura si suprastructura feroviara (terasamente, linii, statii C.F, consolidarea lucrarilor de arta, lucrari de instalatii, energoalimentare, telecomunicatii) si de protectia mediului.

In cadrul acestui proiect urmeaza sa fie modernizata calea ferata, astfel incat va permite circulatia trenurilor de pasageri cu 160 km/h, iar cele de marfa ar putea ajunge la 120 km/h.

De asemenea, vor fi modernizate statiile si haltele existente pe traseu, cladirile statiilor de calatori, vor fi amenajate pasarele si va fi ridicat nivelul peroanelor din gari.

Tot in cadrul acestui proiect urmeaza sa fie inlocuite poduri si podete, va fi reparat sistemul de drenaj si urmeaza sa fie montate panouri fonoabsorbante sau alte solutii alternative pentru reducerea zgomotului pe segmentele de cale ferata care trec prin localitati.

Urmeaza sa fie amenajate drumuri de intretinere de-a lungul caii ferate, va fi modernizat echipamentul de telecomunicatii si vor fi montate incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.

***

Va reamintim, tronsonul face parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede reabilitarea caii ferate Caransebes – Timisoara – Arad.

In Timis, sunt cuprinse doua loturi, respectiv Timisoara Est – Ronat Triaj (13,86km), segment estimat la 1.409.000.000 lei, iar al doilea lot este Ronat Triaj – Ortisoara – Arad (22 km), segment estimat la 2.483.000.000 lei.

Pentru lotul 3, Timisoara Est – Ronat Triaj, la licitatia organizata pentru proiectare si executie au fost depuse 6 oferte. Tronsonul are o lungime de 13,86 km, iar aici urmeaza sa se execute lucrari de constructie, reconstructie, reparatii sau reabilitare la 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate si o trecere la nivel. De asemenea, se vor construi doua podete de descarcare, vor fi modernizate instalatiile de energoalimentare, liniile de contact/ telecomunicatii, semnalizarile si toate instalatiile.

Lotul 4, Ronat Triaj – Arad, are o lungime de 55 km. Pentru modernizarea liniei, 5 firme si-au depus ofertele. Contractul va cuprinde si modernizarea/ reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovat, pe o distanta de circa 7 kilometri. Si pe lotul 4 se va lucra la reconstruirea, repararea si modernizarea a 6 poduri, 30 podete, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate si se vor executa 9 podete de descarcare. Vor fi modernizate toate instalatiile de pe traseu.

Conform proiectului, pe cea mai mare parte a traseului celor doua loturi, calea ferata va fi dublata.

Va reamintim, licitatia pentru gasirea unei firme care sa realizeze modernizarea caii ferate intre Timisoara si Arad a fost demarata inca din luna octombrie a anului trecut, termenul de depunere a ofertelor fiind amanat in mai multe randuri.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Hai mai 100 de ani si atingem si noi 200. Uneori ma bucur ca nu avem trenuri de viteza mare 300 -400 km, nu de alta dar nu ne bucuram de peisaj.

  2. vise …umede

  3. Alte proiecte pe hartie, tara promisiunilor neonorate si minciunii ridicate la rang de lege.
    De fapt, nu se face absolut nimic. Ba nu.
    Se fura totul.

  4. Ar fi și cazul. Pe Timișoara Lugoj de la 120 kmh pana acum câțiva ani s-a ajuns la 50 kmh pe Timișoara Est Recaș și 70 kmh pe Recaș Lugoj. Întrebarea ar fi dacă va fi gata deceniul ăsta?!

  5. un proiect care se va realiza doar pentru ca e vorba despre un coridor european.
    daca ar fi trebuit facut de rromanasii nostri din proprie-initiativa, s-ar fi gatat la sfantul asteapta.
    sincer, sper sa cada bombele parlament si sa-i lichideze pe toti.

  6. Si lotul 2, Lugoj – Timisoara, unde e, in aer?

    Cred ca mai repede vor ajunge romanii pe luna decat sa fie gata aceasta reabilitare de 160 km de cale ferata (Arad – Caransebes).

  7. Astept articolele despre trenuri care s-au imprastiat prin judet din cauza vitezei si curentului de aer care le-a facut bucati.

  8. Totuși se introduce ora românească 1 hRO = 2 h (doua ore) SI , astfel ca 80 km/ h = 160 km/ hRO.
    Problema deschisă rămâne cu echivalarea distantelor (tema de doctorat)

  9. Ce gara , ce trenuri care vor circula cu 1000 km/h , ce stadion sau sala de sport , ce autostrada ?
    Cretinii astia nu sunt in stare sa finalizeze de 10 ani o amarata de centura !

  10. S-au băgat deja în banii din PNRR! Ghici cine se va îmbogăți și va avea grijă și de rude/prietenii, etc. in timp ce dezastrele nu vor întârzia să apară la scurt timp după recepția lucrărilor. Daca diverși constructori din tara au fost în stare sa scurteze un bazin olimpic, să construiască apartamente și case mai ” scunde ” cu 5-6 cm. și cu ziduri exterioare făcute 30 la sută din polistiren/ziare/cârpe, cineva vrea totuși sa ne determine să credem că vom vedea vreodată minunea promisă?