Proiectul prin care primaria planuieste sa transforme Calea Sagului din Timisoara in Magistrala Verde, prezentat intr-o dezbatere publica. Timisorenii, asteptati sa-si spuna parerea

TIMIȘOARA. Proiectul privind modernizarea unei artere de prima importanță a Timișoarei, Calea Sagului, va fi prezentat publicului în 1 octombrie, într-o dezbatere la care cetățenii să își spună părerea.

CITESTE SI: De ce asteapta atat de mult soferii la bariera la trecerea peste calea ferata de la Padurea Verde? CFR Infrastructura Timisoara vine cu explicatii

Primăria intenționează să realizeze un coridor de mobilitate Calea Sagului – bulevardul 16 Decembrie, până la Piața Mocioni, pe care l-a denumit Magistrala Verde si ale cărui desene au fost făcute publice recent de administratie.

CITESTE SI: Avem desenele cu viitoarea Magistrala Verde de la Timisoara. Modernizarea Caii Sagului ar costa 40 de milioane de euro. Unde va avea doar cate o banda pentru masini pe sens

Potrivit planului, estimat la 40 de milioane de euro, se vor introduce benzi dedicate transportului în comun pe aproape toată lungimea traseului, se vor moderniza trotuare și se vor amenaja piste de biciclete. Deocamdată, nu sunt bani pentru acest proiect, însă primăria își pune nădejdea în fondurile europene.

Prezentarea proiectului va avea loc in 1 octombrie, începând cu ora 17.00, în sala de festivități „Preot Ioan Imbroane” a Parohiei Iosefin, Piața Alexandru Mocioni nr. 9 (Küttl).

Informații despre proiect pot fi consultate pe platforma Magistrala Verde – Decidem Timișoara.

Persoanele interesate se pot înscrie online la adresele [email protected] și [email protected], sau fizic la Camera 12 până la data de 30.09, ora 12, precizând: nume, prenume, organizație reprezentată (dacă este cazul), adresa de e-mail (obligatoriu) pentru trimiterea modalității de conectare online în vederea participării.

Participanții care doresc să ia cuvântul vor preciza acest aspect în mesajul de înscriere și vor transmite punctele de vedere pe care doresc să le susțină în cadrul consultării. De asemenea, aceștia își vor susține punctele de vedere exclusiv pe marginea proiectului, în limita celor 3 minute alocate fiecărui participant.

Prezentarea va fi transmisă în direct pe pagina de Facebook a Primăriei Municipiului Timișoara.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. In poze arata fain dar in realitate nu se va putea realiza , la ce trafic e zi de zi in zona ……este intrare in oras , nu va duce la o fluidizare a traficului .

    • În realitate cu cât faci mai multe benzi cu atât încurajezi mai mult traficul și ghici ce, ai mai multe mașini.

      • Traficul are legatura cu nevoia de deplasare. Care are legatura cu: planificarea urbana, preturile locuintelor si calitatea vietii in oras vs suburbii, accesul la servicii in oras sau in suburbii, dezvoltarea la nivel de tara (poli regionali care concentreaza populatie intr-o zona mica vs dezvoltare uniforma) etc etc. Si mai are traficul legatura si cu infrastructura(ex semaforizare, stare carosabil etc). Si cu alternativele de transport. Poate ar trebui intai suplimentate alternativele pana sa te apuci de restrictii? Nu, nu prin restrictionarea fortata a traficului auto rezolvi problema, asa doar incurci.
        Altfel hai sa marim accizele la carburanti pana la cer si am rezolvat problema. Si mai punem taxe peste taxe la tot ce tine de auto, de la parcari la RCA, impozit etc Facem ca doar cei cu foarte multi bani sa-si permita, sa nu-i mai incurce toti trogloditii in trafic, ce zici?
        Stii cumva daca Spritz si Latrau merg cu STPT sau cu bicla?

        E mai complicat decat 2 lozinci ecomarxiste, Dane.

        • Eu sunt absolut de acord că alternativele de transport trebuie îmbunătățite, dar hai să recunoaștem că acest proiect contribuie la asta cu două mari plusuri, pista de biciclete și banda unică de bus. Ambele extrem de necesare în zona aia. Da e adevărat că STPT nu-i azi ceea ce ar trebui să fie, se lucrează și la asta. Eu știu cât de nepopulară este descurajarea traficului, și eu sunt șofer și înțeleg frustrarea statului în trafic, dar oricât de contraintuitiv ar suna, adăugarea de drumuri și benzi nu fluidizează nimic, doar atrage mai mult trafic, s-a demonstrat în nenumărate studii. Mă crezi că fac cu bicicleta mai puțin până la birou și înapoi? Și nu-s vreun sportiv sau ceva.

          • Termina cu bicicletele si alte prostii. Bicicleta este pentru oameni tineri si fara obligatii. Timisoara nu e campus universitar, chiar daca are unul. Oamenii trebuie sa se deplaseze, sa faca cumparaturi, sa transporte copiii pe la scoli si alte activitati. Ce faci cu persoanele in varsta sau nu prea sanatoase? Dar cu procentul foarte mare de oameni care au locul de munca departe de casa? De asemenea Timisoara nu e statiune balneo. Nu plimbatul pe strada si statul pe banca este rostul strazilor si mai ales al bulevardelor. Cu atat mai mult unul din bulevardele majore ala orasului. Acest proiect este precum colesterolul pentru vene si artere. Evident ca nu se va realiza, doar se vor fura multi bani pe studii, ca de obicei, dar ar fi o catastrofa. Ar avea efectul unui bombardament masiv. Si ar ucide toate afacerile din zona, caci cu accesul auto sabotat vor muri rapid.

          • În cazul de față nu e vorba de a adăuga benzi de circulație ci de a anula, deci clar produci mai multă congestie. Mizeria este că pentru așa ceva dă UE bani iar fraieri chiar ii folosesc.
            Dacă plouă, ce faci? Stai acasă și te plătește dublul repetent penal Lațcău pentru comentariile de susținere? Dacă ție îți convine, înseamnă că așa trebuie să fie pentru toți și îi obligi să facă asta? Păi tu te-ai născut prea târziu, tu erai ideal în anii ‘50 când s-a instaurat comunismul.

          • Că nu convine lui X sau Y să meargă prin ploaie e una, dar să crezi că e posibil și fezabil să încăpem toți cu mașinile în oraș e ridicol și iresponsabil. Avem jumătate din nr de mașini pe cap de locuitor al Poloniei, acesta va crește vertiginos în următorii ani. Dacă nu gândim strategic ACUM și dimpotrivă, le facem mai mult loc o să ne trezim cu toate mașinile alea în plus în oraș.
            Că e comod să folosim mașina pe post de umbrelă, e adevărat. Dar necesar nu-i. Eu nu zic că trebuie să folosim toți bicicletele, dar trebuie să OFERIM ALTERNATIVA construind piste sigure și mai ales pe direcții gândite și conectate coerent, numai așa încurajăm o parte din șoferi să renunțe la mașini.

          • asta e ticalosie. Exista facultate de urbanism, iti poate explica cineva de-acolo ce si cum. Chiar presupunand ca ar face astia ce trebuie de ex. Park & Ride, 4 MTC-uri pe fiecare linie, autobuze scolare suficiente, transport periurban „ca afara”, arondare la unitati de invatamant pe baza domiciliului, noi scoli si gradinite, eliminare puncte cu probleme gen bariera care sta lasata 30 min, piete de cartier atractive, scoli performante in periurban , parcari subterane/supraetajate, chiar si asa, binele NU se face cu forta.

      • Te prefaci ca esti destept , dar esti sarac cu duhul. USR-ist degeaba.

      • Asta e manipularea prin care neo-marxiștii USR-iști vor să își impună ideologia asupra orașului și să ne facă pe toți să trăim după inepțiile lor. Trebuie să fii bătut în cap să crezi asta. Vrea Fritz mai mulți bani pentru mijloacele lui de transport în comun să îi rămână mai mulți pe care să îi risipească pe paradele sale preferat și alte astfel de transferuri de bani publici în buzunare private prietenoase.

    • tocmai asta e ideea, sa lase lumea masina acasa !

      • Tu esti sofer de trotineta, sarace. Chiar crezi ca lumea merge cu masina doar ca sa se plimbe? Asta poate bighidii de 18 ani, dar le trece si lor rapid. Masina este o necesitate, sarace (cu duhul).

        • Ce comment de meltean. Tu esti ala de care trebuie sa ne ferim in trafic ca doar tu te grabesti sa ajungi la destinatie. Aia e, ne adaptam.

          • El e ăla care are „necesitatea” să frece mașina prin oraș de la covrigărie la pariuri

  2. Dacă era gata varianta spre pasajul solventul atunci se poate face chestia asta pentru că ai alternativa spre nordul orașului..

    • Ma, voi astia de pe sate credeti ca Timisoara trebuie doar ocolita. Ei bine, afla ca in insasi aceste zone traiesc oameni, acolo isi desfasoara acivitatile, acolo traiesc, acolo muncesc. Si pentru asta au nevoie de deplasare, de drumuri, nu de banci, panselute si … fetisul astora: piste de biciclete. Alea trebuie facute unde se poate. Unde nu, nu.

      • Pistele trebuie făcute peste tot în oraș. Fetișul ăstora cu frecat cotețele prin oraș trebuie să se mute în alte zone în care gândește la fel de prost.

  3. Asta e specialitatea lui Frizzy, el cu acoliții lui de arhitecți să facă cât mai multe proiecte, desene și studii de fezabilitate, acolo practic se învârt banii fără nici o finalitate pentru comunitate…!
    Și mai dau exemplu bazinului din Lipovei cu baza sportivă, a avut toate proiectele posibile, contract de execuție semnat, dar sa gâsit un deștept in persoana lui Frizzy să zică că nu e oportun așa ceva.., adică toate studiile de fezabilitate sunt făcute de niște proști, dacă unu singur își dă seama că nu e bine..!

  4. Un horror de desen si proiect, ar trebui sa ramana asa cum este in urmatorii ani pana se v-or face si la noi prin oras sosele suspendate care sa usurezeze traficul si sa poti cobora in puncte strategice prin oras… dar cum la noi nici centura nu avem… aceasta din urma ar trebui sa fie prioritara sa fie facuta la 4 benzi cel putin.

    • desene si proiect horror, dar cineva a luat bani frumosi pe ele ., ma rog, o mai fi dat si in alta parte dar o ramas cu o suma frumisica zic eu !!

    • Sunt absolut necesare benzile unice pentru transport în comun și pistele de biciclete, din păcate nu mai e destul loc și pentru auto.

      • Sper ca esti doar ironic. Nu cred ca cineva ar putea fi atat de …

        • Nu e ironic, ăsta este chiar pe bune. Nu-i pasă de restul și vrea instaurarea dictaturii eco-marxiste a lui Fritz.

        • Nu, nu sunt ironic deloc și dacă ați gândi puțin cu creierul mi-ați da dreptate. N-o să rezolvăm niciodată problema traficului fără să facem transportul în comun considerabil mai eficient.
          Cât despre eco marxisme și alte aberații, nu vă faceți griji, Fritz ia și al treilea mandat 😂😂😂

          • NU ASA, vezi mai sus ce am scris. Si oricand poti intreba pe cineva de la urbanism dar si de la sociologie cum se fac si cum nu se fac schimbari profunde in societate.

          • intreb o data: Stii cumva daca Spritz si Latrau merg cu bicla si STPT-ul?

            Nu, asta nu e strategie, e ticalosie.

  5. Acum cand verile au devenit tot mai secetoase unii indivizi viseaza cu ochii deschisi, magistrala verde. Coborati cu picioarele pe pamant ,de unde apa, cu ce costuri, cand voi nu sunteti capabili sa asigurati curatenia orasului, malurile canalului Bega.

  6. sper sa se gaseasca finantare europeana si sa ii dea drumul la proiect!

  7. Nu ne mai inebunit cu magistrale verzi, culoare verzi si kkturi verzi. Pur si simplu lasati-ne in pace.

  8. niste cretini