TIMIȘOARA. A început organizarea de șantier pentru pornirea lucrărilor la viitoarea Centură Vest Timișoara.
Proiectarea întocmită de turcii de la NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ a fost deja depusă la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Odată avizat proiectul, acesta va fi ajunge la Ministerul Transporturilor pentru emiterea Autorizației de Construire.
Constructorul a făcut primele intervenții pentru organizarea bazei de birouri și utilaje, în vecinătatea Centurii Nord lângă Dumbrăvița.
Odată ce vor fi încheiate procedurile de expropriere, demarate încă din august, antreprenorul turc va putea intra pe traseu pentru pregătirea drumurilor tehnologice.
Centura Vest Timișoara trebuie să fie gata în 2 ani
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie construită în 2 ani din momentul ordinului de începere a lucrărilor.
Noua sosea va face parte integrantă din Centură Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
• un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( în lungime totală de 750 m);
• un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
• un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ;
• 4 noduri rutiere (la cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centură Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu viitoarea Radială Nouă de Vest/C30).
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).
***
Traseul Variantei de Ocolire Timișoara Vest va traversa în parte teritoriile administrative ale localităților Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român.
Va porni din apropierea viitoarei descărcări a Autostrăzii de la Sânandrei, mai precis din sensul giratoriu de la Mahle (DN 69 Timișoara – Arad), se va ‘intersecta’ cu șoselele care leagă în prezent Timișoara de Săcălaz și Becicherecu Mic (DN6) și se va conecta cu Centura Sud în zona cartierului Freidorf, după intersecția cu drumul spre Utvin.
2 pasaje peste linii de tren si unul peste Bega
Drumul va avea 4 noduri rutiere, dar și 10 poduri și pasaje: două pasaje peste liniile de tren ale CFR, cu o lungime de 779, respectiv 752 metri, și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale soselei.
Cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul trei, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri).
La km 10, va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59A Timișoara – Jimbolia și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad.
Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4, peste DN 6 Timișoara – Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13, peste Bega.
Drumul este încadrat în clasa tehnică II. Elementele geometrice ale traseului sunt adaptate pentru o viteză de proiectare de 120 km/h. Din cauza constrângerilor legate de legătura cu Centura Sud Timișoara și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului, se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.
***
Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!
Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la [email protected], pe FB sau pe contul nostru de Instagram!
Pareri
Industria calului e viitorul ,lasati pasaje si autostrazi sa revenim la vechile drumuri dacice si mers pe acl . sign Canepa Dacica
amuzanta treaba, da veche, mai evoluam si noi, merem mai departe? 🙂
De ce? Deranjează impecabilitatea demnității care dă putere putiniștilor?
Bine ca macar pe asta se fac 4 benzi, ca pe VTM cu o singura banda pe sens si numa linie continua aproape, este horror si dimineata la 8 si la 17 cand merge lumea acasa. VTM e cea mai mare batcojora, cea mai proasta investitie. Din giarmata in Mosnita la ora 17, faci in jur de 1 ora, coloana bara la bara pe 4 km in fiecare zi, mai exact de la sensul giratoriul din Ghiroda pana la sensul giratoriu de la drumul boilor. Sper ca se vor trezii candva si vor largii drumul cu mai o bande pe sens.
Centura este pentru tranzit, nu pentru trafic local. A devenit strada in oras practic. Pe care platim rovinieta!
Sunt mai multe probleme de discutat.
De ce isi pun turcii birourile la Dimbrăvița cand Centura de nord, deci si segmentul Lipovei-Aradului, va intra in santier pentru dublare?
De ce racordarea dintre Cendura de Sud si cea de Vest se face prin giratie la nivelul solului când se putea face cu un pasaj superior cu 1+1benzi peste giratie iar in giratie să intre doar cei care-și schimbă directia, exact ca la pasajul din Sagului?…Dacă podul peste Bega va avea 4 benzi, benzile laterale (benzile 1) coboară/urcă in/din giratie iar benzile centrale (benzile 2) trec peste giratie si se racodeaza direct in Centura de Sud..
Intersectarea dintre CdV si Radiala de Vest trebuia gândită in asa fel incât să se poată prelungi radiala cu un drum nou catre Sânmihaiu Român la care se poate racorda si Utvinul prin schimbarea podului dar si Săcălazul prin construirea drumului Utvin – Săcălaz, care momentan are traseu dar este de pamant.
Sper sa fie o lucrare de succes fără rezilierea contractului si apoi alte licitații…🙄
Si centura de nord e o mizerie maxima. Trec rar pe acolo, dar trebuie sa intru pe stradute din Dumbravita ca sa evit ambuteiajele. Acum vreo 3 ani era mai fluent, intre timp au pus parapeti. N-am vazut vreun incompetent tras la raspundere.
Cu banii pentru descărcarea de la Sânandrei mai bune dublau centură la 4 benzi între Ghiroda și Calea Aradului, rezolvând astfel 2 probleme.
Bună ziua!am mai lăsat pe unde am văzut ca se vorbește despre realizarea unui proiect de construcție a unui nou drum pentru comunitate și v-aș ruga dacă puteți să puneți în discuție și realizarea unui drum de legătură între localitatea sânmihaiu român și Timișoara direct prin radiala centurii noi ce se realizeaza și noua intrare în oraș anunțată și ea cu ceva timp în urmă ca va fi una din marile realizării,exista și un articol in acest sens insa nu stiu daca a fost scris cu scop electoral ori chiar au vrut sa se și pună in aplicare. Localitatea sacalaz e sugrumată de traficul suportat de cei ce fac naveta din spre Sânmihaiu Roman,german,Beregsău sa nu mai vb de cei ce locuiesc in aceea localitate ce e în plină expansiune iar drumurile au rămas neschimbate poate doar mai multe denivelări.Daca ai spune dc nu se merge pe ruta utvin din spre sanmihai se schimba doar numele localității de tranzitat dar e aceeași poveste,blocaje create de oameni care merg la muncă în oraș,pe partea aceea merg cei din Sanmihai-uri,Dinias
Centura sud trebuie sa fie extinsa centura sud la 4 benzi inainte sa fie terminata centura vest, altfel va fi haos!
Vise placute!
Dublarea centurii sud va fi cand vom avea autostrada A9 Timisoara – Moravita. Dublarea va fi pe sectorul Remetea – Jebel.
Ca va fi la sfantu asteapta… nu stim…
Macron sigur si-a bagat coada de au facut doar pe o parte 4 benzi si restul 2 .
„Nu ai ce să înțelegi și nici nu e cazul să înțelegi! Ăsta este singurul mod de a înțelege. Dacă te apuci să o înțelegi, intri în minte și s-a TERMINAT
Poate iese cat mai repejor. In contextul actual politic avem vreo 3 bastinasi locali care reprezinta interesele zonei, Grindeanu, Simonis si Fritz.
E adevarat, prinzi pe unul lent in fata ta pe VTM, ajungi la destinatie cu 5-7 minute mai tarziu. O adevarata tragedie. Mai bine risc si depasesc pe linie continua, aveti exemple cu ala ce o crapat si pentru care au „contat” cele cateva minute castigate. Si-a dat viata pentru ele.
Dupa ce a fost vanduta platforma Solventul ,unde pe 45 ha,se va face un cartier rezidential cu blocuri spatii comerciale etc,pasajul fiind aproape gata,au aparut baietii destepti care au cumparat aprox 25 ha ,intre linia ferata si viitoarea centura ,unde vor face un cartier….acum sa vezi alergatura dupa cei din Mehala ,care detin terenuri acolo….