Magistrala Verde merge mai departe. Cele 400 de locuri de parcare ce dispar de pe Calea Șagului din Timișoara, ‘mutate’ printre blocuri?

TIMIȘOARA. A început să caute locuri în care ar putea fi amenajate parcări între blocuri în zona Calea Sagului, având în vedere că va desființa câteva sute odată cu amenajările ce ar trebui sa transforme artera în Magistrala Verde.

Primăria Timișoara anunță că ar fi găsit garaje vechi pe care le-ar putea demola pe Intrarea Sabiei, Intrarea Plantelor, Intrarea Cucului, Strada Kiriac și Bulevardul 16 Decembrie 1989. În loc, spun reprezentanții municipalității, ar amenaja parcări, începând de anul viitor.

Va reamintim, din 451 de locuri de parcare vor mai rămâne 60 pe Calea Șagului după ce va deveni Magistrală Verde.

Luni, Consiliul Local a aprobat documentația și indicatorii economici pentru proiectul Magistrala Verde, care va costa aproape 32 de milioane de euro cu tot cu TVA.

Primăria poate depune acum cererea de finanțare cu fonduri europene

Lucrările de modernizare ar trebui să fie gata în mai puțin de 2 ani și jumătate.

‘Drumul’ de la Calea Șagului la Magistrala Verde

Primăria Timișoara a prezentat nu demult, în detaliu, noul concept prin care plănuiește să transforme Calea Șagului în Magistrala Verde, adică un culoar de mobilitate prin care să fluidizeze traficul și să prioritizeze transportul în comun și pe biciclete.

Într-o dezbatere publică, au fost explicate planșe din Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic, pornite încă din 2022 si finalizate cu intarziere.

Calea Șagului a fost împărțită pe tronsoane și toate vor avea bandă dedicată autobuzelor

De la sensul giratoriu din Calea Șagului până la intersecția cu Liviu Rebreanu, bulevardul va avea 2 benzi auto pe sens, așa cum e azi, iar, prin reconfigurarea profilului stradal, se vor face culoare pentru autobuze, paralel cu mașinile, ca să nu stea în coloana.

De la Liviu Rebreanu până la Iuliu Maniu (fosta Resitei), există o îngustare pe lângă cimitir. Astfel, până la intersecția cu Vulturilor vor fi 3 benzi pe sens (una pentru autobuz, 2 pentru mașini), iar în dreptul cimitirului, pe o porțiune, autobuzele vor merge în rând cu mașinile.

La intersecția cu Iuliu Maniu, unde se lărgește profilul stradal, autobuzul va depăși coloana și va avea prioritate, iar intersecția va fi semaforizată. Până la Dragalina vor fi 2 benzi auto plus una pentru mijloacele de transport.

Bulevardul 16 Decembrie va deveni unul cu o singură bandă pe sens pentru mașini și una dedicată autobuzelor. Banda rutieră va fi îngustată. Banda de transport public va fi suprapusă peste linia de tramvai pe toată lungimea până în dreptul Splaiului Nistrului (n.r. a vrut să zică Splaiul Tudor Vladimirescu) și, undeva din dreptul intersecției cu Timotei Cipariu, cu Zugrav Nedelcu, trotuarele vor fi lărgite cu 3 m. Astfel, în zona Pieței Maria, spațiul public va fi mult mai amplu„, explica in octombrie viceprimarul Ruben Latcau.

Iată, mai jos, în detaliu, proiectul Magistralei Verzi!

Magistrala Verde va avea piste de biciclete, iar trotuarele vor fi reamenajate cu finisaje din piatră naturală și pavaj modern. Mai mult, va crește puțin suprafața zonei verzi, de la 14.000 mp, cât este acum, la 16.000 mp.

Cum se va schimba cândva traficul în zona de sud-vest a Timișoarei

Regenerarea urbană Piața Mocioni are asigurată finanțare cu fonduri europene.
Pasajul Solventul este în lucru, pe fonduri guvernamentale și locale.
Legătura rutieră dintre Pasajul Solventul și viitorul Pod Solventul, spre cartierul Dâmbovița, încă pe hârtie.
Proiect Podul Solventul peste Bega și drum este în licitație, are asigurată finantare cu fonduri europene.
Radiala de Vest, încă pe hârtie.
Modernizare bulevardul Gării cu linii de tramvai este în licitație, beneficiază de fonduri europene.

***

Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!

Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la [email protected],  pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. CEA MAI PENIBILA PREZENTARE !!!

  2. „Încă din primii 2 ani de mandat vom implementa o politică de parcare coerentă, la nivelul întregului oraș. Parcarea este generatoare de venit pentru municipalitate, iar acest venit va fi utilizat pentru construcția de parcaje noi.”

    „Cetățenii vor putea vedea prin aplicație pe telefon locurile de parcare disponibile în noile parcaje sub- și supraterane pe care le vom construi.”

    „Mai mult, pe termen mediu și lung, va trebui să recuperăm și suprafețele deja ocupate de parcări între blocuri și să construim parcări subterane cu spații verzi deasupra.”

    „Vom amenaja parcări în toate cartierele, astfel încât parcarea pe pământ sau pe spațiul verde să aparțină trecutului.”

    „Ne asumăm construirea de noi parcaje publice supraetajate în două amplasamente importante: în Piața 700, la pachet cu reamenajarea pieței și pe Strada J. H. Pestalozzi, în parteneriat cu Colterm, pentru a valorifica astfel proprietățile Timișoarei.”

    „Astfel, toți banii pe care timișorenii și vizitatorii orașului îi vor plăti pe parcare în Timișoara vor fi investiți în construcția de parcări publice noi în zonele rezidențiale și centrale.”

  3. Ceva ma face sa cred ca se fac foarte multi bani din copacii plantati in Timisoara

  4. Să nu se grăbească, să facă după alegeri.

  5. Sustin administratia si planurile ei. De cativa ani incoace Timisoara se dezvolta frumos si sustenabil. Suntem pe un drum bun. Felicitari administratiei Fritz!

  6. Foarte bine face Fritz. Sa va scoată mașinile din cap. Toată ziua numai în mașină. Omul și mașina. E plin de melteni cu mașini de doi bani. Saracii să meargă cu autobusul sau bicicleta.

    • Și săracii, adică majoritatea, ce vor vota atunci? Nu cumva industria calului sau înțelepciunea rusească, că tot aia e. Și atunci nu mai aveți voi, eco-marxiștii, ce vă doriți. Vă convine așa când nu are nimeni nimic din ce își dorește?

      • Săraci ne-săraci, timișorenii au votat Fritz cu o majoritate confortabilă și vor vota tot Fritz data viitoare. Oricât de mult s-ar agita trolii pesedenele sau haur, oricât de multe ruble ați primi. Hai pa, marș la moscova

        • Ce mai zice Curtea de Conturi după vizitele la Primărie? Pe ici nu se scrie!

          • Nobody cares

  7. Un proiect megalomanic marca Fritz , Latcau total inutil . Ce au facut pe Take Ionescu la o scara muuult mai mare . Desfintezi 400 de locuri de parcare si mit cu nerusinare ca au identificat ei niste garaje prin zona . Mai baietilor 400 de garaje pe terenul primariei nu mai sunt in toata Calea Sagului . Daramanti 50 de garaje faceti maxim 60 de locur de parcare si le spuneti oamenilor ca ati rezolvat problemea . Primaria nu a fost capabila in ultimii 30 de ani sa faca o parcare supra etajata in tot orasul . Prosteala asta cu daramatul garajelor si construirea de parcari este cea mai mare teapa . Daca in locul garajelor nu se fac parcari supraetajate nu se castiga mare lucru . O chestie care da satisfactie doar frustratilor din oras daca esti logic vezi ca esti doar prostit pe fata .

    • Mergi cu busul

      • Mergi tu în frig cu un bus cu biletul cel mai scump din România și așteaptă tu în stație 30 de minute ca să vină după un orar inexistent de facto.
        Poți sa mai susții mult masurile ilogice neomarxiste useriste? Vreți sa mergem cu bus ul?! Un bus la 4 minute maxim! Până și la Chișinău se poate!

  8. 400 de cotețe mai puțin pe bulevard e un mare plus.

    • Tu doar esti prost , probabil membru cotizant USR

      • Tu doar ești un vierme de troll plătit cu 3 ruble pe comment

        • Tu sigur iei banuti la mesaj, ca prea peste tot apari. Ori esti foarte inteligent si vezi lucrurile din jurul tau exact asa cum sunt. Petaradamica

  9. data viitoare cand mergeti sa votati, puneti stampila unde trebuie. Timisoara e construita pentru benzi dedicate pentru mijloacele de transport in comun. acuma vin unii fara scoala si fara cap sa schimbe ei ceva ce nu e practic.
    toti copacii care sunt de la turist pana in sens resitei vor fi taiati. buna miscare… sa taiem tot si sa plantam altceva… peste 30 de ani o sa beneficiem de umbra lor (exemplu bogdanestilor).

    • Am mers, am pus unde trebuie. Mai mergem 😉

  10. De banii investiti in acest proiect se pot rezolva urgente/prioritati ce tin de infrastructura orasului (exemplu pasajul din Freidorf de pe strada Polona si multe altele ce treneaza de zeci de ani). Fritz o sa plece din primarie, dar noi o sa ramanem cu datoria de platit si multe restante. Ar trebui un referendum pentru planul propus. Ce se mai aude cu preluarea si transformarea in parc a Padurii Verzi? – apropo de proiecte verzi.

  11. Calea Sagului este cartierul cu cele mai putine parcari. Si nici nu sunt zone de garaje ca si in Aradului sau Torontalului care sa se poata folosi. Chiar nu este loc sa se faca 400 de locuri de parcare. O sa fie jale si sigur cu asta Fritz nu mai prinde un nou mandat.