TIMIȘOARA. A început să caute locuri în care ar putea fi amenajate parcări între blocuri în zona Calea Sagului, având în vedere că va desființa câteva sute odată cu amenajările ce ar trebui sa transforme artera în Magistrala Verde.
Primăria Timișoara anunță că ar fi găsit garaje vechi pe care le-ar putea demola pe Intrarea Sabiei, Intrarea Plantelor, Intrarea Cucului, Strada Kiriac și Bulevardul 16 Decembrie 1989. În loc, spun reprezentanții municipalității, ar amenaja parcări, începând de anul viitor.
Va reamintim, din 451 de locuri de parcare vor mai rămâne 60 pe Calea Șagului după ce va deveni Magistrală Verde.
Luni, Consiliul Local a aprobat documentația și indicatorii economici pentru proiectul Magistrala Verde, care va costa aproape 32 de milioane de euro cu tot cu TVA.
Primăria poate depune acum cererea de finanțare cu fonduri europene
Lucrările de modernizare ar trebui să fie gata în mai puțin de 2 ani și jumătate.
‘Drumul’ de la Calea Șagului la Magistrala Verde
Primăria Timișoara a prezentat nu demult, în detaliu, noul concept prin care plănuiește să transforme Calea Șagului în Magistrala Verde, adică un culoar de mobilitate prin care să fluidizeze traficul și să prioritizeze transportul în comun și pe biciclete.
Într-o dezbatere publică, au fost explicate planșe din Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic, pornite încă din 2022 si finalizate cu intarziere.
Calea Șagului a fost împărțită pe tronsoane și toate vor avea bandă dedicată autobuzelor
„De la sensul giratoriu din Calea Șagului până la intersecția cu Liviu Rebreanu, bulevardul va avea 2 benzi auto pe sens, așa cum e azi, iar, prin reconfigurarea profilului stradal, se vor face culoare pentru autobuze, paralel cu mașinile, ca să nu stea în coloana.
De la Liviu Rebreanu până la Iuliu Maniu (fosta Resitei), există o îngustare pe lângă cimitir. Astfel, până la intersecția cu Vulturilor vor fi 3 benzi pe sens (una pentru autobuz, 2 pentru mașini), iar în dreptul cimitirului, pe o porțiune, autobuzele vor merge în rând cu mașinile.
La intersecția cu Iuliu Maniu, unde se lărgește profilul stradal, autobuzul va depăși coloana și va avea prioritate, iar intersecția va fi semaforizată. Până la Dragalina vor fi 2 benzi auto plus una pentru mijloacele de transport.
Bulevardul 16 Decembrie va deveni unul cu o singură bandă pe sens pentru mașini și una dedicată autobuzelor. Banda rutieră va fi îngustată. Banda de transport public va fi suprapusă peste linia de tramvai pe toată lungimea până în dreptul Splaiului Nistrului (n.r. a vrut să zică Splaiul Tudor Vladimirescu) și, undeva din dreptul intersecției cu Timotei Cipariu, cu Zugrav Nedelcu, trotuarele vor fi lărgite cu 3 m. Astfel, în zona Pieței Maria, spațiul public va fi mult mai amplu„, explica in octombrie viceprimarul Ruben Latcau.
Iată, mai jos, în detaliu, proiectul Magistralei Verzi!
Magistrala Verde va avea piste de biciclete, iar trotuarele vor fi reamenajate cu finisaje din piatră naturală și pavaj modern. Mai mult, va crește puțin suprafața zonei verzi, de la 14.000 mp, cât este acum, la 16.000 mp.
Cum se va schimba cândva traficul în zona de sud-vest a Timișoarei
Regenerarea urbană Piața Mocioni are asigurată finanțare cu fonduri europene.
Pasajul Solventul este în lucru, pe fonduri guvernamentale și locale.
Legătura rutieră dintre Pasajul Solventul și viitorul Pod Solventul, spre cartierul Dâmbovița, încă pe hârtie.
Proiect Podul Solventul peste Bega și drum este în licitație, are asigurată finantare cu fonduri europene.
Radiala de Vest, încă pe hârtie.
Modernizare bulevardul Gării cu linii de tramvai este în licitație, beneficiază de fonduri europene.
***
Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!
Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la redactie@opiniatimisoarei.ro, pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

