Localitati legate intre ele, dar si trasee pe langa ape si prin paduri. Strategie pentru o retea de piste de biciclete in Timis. Consiliul Judetean cauta o firma care sa faca Velo Timis cu 100.000 de euro

TIMISOARA. Asa cum a anuntat inca din primavara, Consiliul Judetean Timis vrea sa realizeze o retea de piste de biciclete care sa lege intre ele localitatile, dar care sa cuprinda si zone salbatice ori mai putin vizitate.

Traseele nu vor fi neaparat pe langa drumurile judetene ori in preajma cailor de circulatie intensa, ci si de-a lungul malurilor raurilor si chiar prin padure.

CITESTE SI: Se pot face primele sapaturi in santierul de la Pasajul Solventul din Timisoara. S-a predat amplasamentul, iar lucrarea trebuie sa fie gata in 2 ani 

Consiliul Judetean a scos la licitatie un studiu pentru aceasta strategie, care sa cuprinda documente topo-cadastrale, o harta, planse, proiecte tehnice si servicii pentru a dobandi eventuale terenuri.

Vor fi realizare toate studiile si analizele necesare si se va elabora Strategia pentru realizarea pistelor de biciclete in judetul Timis, denumita generic ”VELO-TIMIS”. Vor fi elaborate si predate atat rapoartele studiilor intermediare, cat si documentatia finala, toate etapele presupunand realizarea de memorii descriptive si harti (planse) aferente„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

In cazul municipiilor, unde exista Planuri de Mobilitate Urbana Durabila si unde s-au amenajat deja piste de biciclete, se doreste sincronizarea cu cele existente si realizarea unor trasee unitare.

Cicloturismul si reteaua de piste sunt importante, nu reprezinta doar o modalitate de a petrece timpul liber. In perspectiva in care Timisoara va fi Capitala Europeana a Culturii in 2023, cei care vin aici trebuie sa aiba o paleta larga de petrecere a timpului liber. Vor dori sa aiba si activitati de relaxare, de a vizita frumusetile judetului nostru. Ceea ce ne-am gandit in aceasta directie se bazeaza pe cateva principii: pistele sa nu fie pe langa drumurile nationale sau cai de circulatie intensa, ci sa deschida anumite zone salbatice sau nevizitate pana acum de publicul larg. Ma refer la zona viticola de la Recas sau Silagiu, Drumul vinului, sa replicam ceea ce s-a facut pe malul Begai sau Timisului sau sa facem acea autostrada de biciclete in jurul Timisoarei, legand localitatile periurbane de resedinta de judet„, explica in primavara Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Valoarea contractului pentru realizarea strategiei este estimata la 500.000 de lei.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 11 ianuarie anul viitor, iar documentatia trebuie sa fie gata in 10 luni.

Chiar miercuri, la Timisoara, are loc Conferinta EuroVelo Romania, gazduita de Consiliul Judetean Timis.

Participa directorul EuroVelo, Ed Lancaster, impreuna cu Marta Orihuel, manager “EuroVelo and Cycling Tourism Conference”, alaturi de reprezentanti ai mai multor ministere – secretari de stat si consilieri, dar si reprezentanti ai Consiliilor Judetene din Constanta, Calarasi, Giurgiu, Teleorman, Tulcea, Dolj, Mehedinti si Caras-Severin, primari, viceprimari si reprezentanti ai ONG-urilor nationale, interesati de dezvoltarea traseelor europene de ciclism, EuroVelo, care strabat Romania.
In cadrul intalnirii se dezbat subiecte de actualitate legate de stadiul in care se afla traseele EuroVelo de pe teritoriul tarii noastre, se vor prezenta modele de buna practica din Europa si se vor cauta solutii pentru implementarea corecta a standardelor europene pe traseele nationale si promovarea eficienta a rutelor EuroVelo.

EuroVelo, reteaua europeana de trasee pentru biciclete, se numara printre cele mai cunoscute initiative de ciclism turistic din lume. Reteaua cuprinde 17 trasee de ciclism de lunga distanta care leaga întregul continent european. Romania este traversata de doua astfel de trasee: EuroVelo 13 si EuroVelo 6.

Traseul EuroVelo 13 traverseaza judetele Timis, Caras-Severin si Mehedinti si are o lungime totala de 280 km.

Traseul EuroVelo 6 le ofera turistilor o experienta unica de-a lungul Dunarii si prin regiunile istorice ale tarii noastre – de la Orsova la Constanta, trecand inclusiv prin Braila si Tulcea, cu o lungime de aproximativ 800 de kilometri. Aceasta este cea mai cunoscuta ruta de ciclism europeana, traversand Europa de la vest la est, de la Oceanul Atlantic la Marea Neagra, trecand prin 9 tari.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Eurovelo 6 se termina la intrarea in Romania. nu e nici macar un metru amenajat pe teritoriul Romaniei. si nici nu va fi niciodata.

  2. Este o idee foarte buna. Dar trebuie gandita la cel mai mic detaliu, ca sa fie o treaba care chiar sa-si atinga scopul.

    De exemplu, unul din detalii ar putea fi realizarea unor piste “family friendly”, care sa poata fi folosite de parinti cu copii mai mici. Nu trebuie sa fie foarte lungi. Un alt detaliu ar fi amenajarea unor mici refugii din loc in loc, pentru ca biciclistii se sa poata opri/adaposti in caz de ploaie mai serioasa, plus amenajate niste banci si mese, pentru o pauza de sandvici. Un detaliu important ar fi amenajarea unor parcari pentru autoturisme (la “capetele” pistelor?) – lasi masina in parcare, “dai o tura”, pui tzoaglele inpoi pe masina si te intorci acasa. Acordarea permisiunii ca “la capetele de pista” sa se poata amenaja restaurante/terase (o pauza la o cafea, un suc, un mic, prinde bine dupa 30-40Km de pedalat) – ar fi un alt “value add”….

    • pe malul Dunarii, in Austria, sint amenajate terase cu suc/cafea/gogosi pina si in lanul de porumb, la aia se poate sa dai autorizatie, nu le frica ca vin soarecii; la noi rozatoarele au intrat pina in institutiile publice, asta-i buba

  3. Felicitari pentru initiativa! Trasee mai scurte pentru incepatori sau lenesi cred ca sunt si ele de luat in calcul

  4. Sa nu uitați de camere video și coșuri de gunoi !

  5. Un aspect mai putin discutat este prezenta cainilor maidanezi, un pericol major pentru biciclisti!