Graba mare pentru gasirea unui constructor care sa continue Centura Sud Timisoara. Ministrul Transporturilor: In primavara vrem sa reluam lucrarile pe santier

TIMISOARA. In doua-trei saptamani ar putea fi lansata licitatia pentru gasirea unui constructor care sa duca la bun sfarsit lucrarile la Centura Sud Timisoara. O spune ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Acesta a precizat ca, in baza noii legi a achizitiilor publice, al carei initiator a fost chiar el, procedurile vor fi scurtate, astfel incat in primavara sa se reia treaba pe santier.

CITESTE SI: Se reziliaza contractul pentru Centura Sud la Timisoara. Dupa doua intrari pe Lista Neagra a CNAIR si multe amenintari, constructorul n-a accelerat ritmul lucrarilor, ajunse cu chiu cu vai la 60%

Desi n-am vrut sa ajungem in aceasta situatie, am spus-o de numarate ori ca rolul meu nu e sa rup contracte si dupa sa ne chinuim sa gasim inlocuitor si sa se reia lucrarile. Avem exemple si in Timis (largirea drumului Dumbravita – Autostrada, dupa rezilierea contractului cu Tehnocer, n.r.). Am reziliat, probabil la finalul lunii februarie va fi terminat raportul pe ceea ce inseamna lucrarile ramase de executat si ceea ce s-a facut, astfel incat licitatia, dupa noua lege, sa o putem desfasura rapid si un constructor sa intre in aceasta primavara sa realizeze aceasta centura. Din cate stiu eu, finalul lunii februarie.. acest termen va fi respectat de CNAIR, pe procedurile legale, mult mai scurte decat erau inainte, sa poata face aceasta licitatie„, spune Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor crede ca un constructor serios ar putea duce la bun sfarsit lucrarea pe varianta ocolitoare sud in timp record.

Suntem undeva aproape de 60% cu lucrarile. Daca un constructor serios va face, sa stiti ca nu mai e mult de lucru, lucrarea se poate desfasura intr-un timp record, atat timp cat exsta mobilizare„, a mai spus Sorin Grindeanu vineri la Timisoara.

Ultimele imagini cu santierul de la Centura Sud filmate de la inaltime cu drona ne-au fost trimise de un cititor opiniatimisoarei.ro, caruia ii multumim.

Sorin Grindeanu despre un nou sens giratoriu care sa asigure legatura cu Urseni: O reproiectare ne intarzie prea mult. Terminam asa cum e si gasim apoi solutii

Intrebat daca va da curs proaspetei solicitari a vicepresedintelui CJT Alexandru Proteasa in privinta adaugarii la proiectul Centurii Sud a unui nou sens giratoriu care sa asigure conexiunea cu localitatea Urseni, Sorin Grindeanu a fost transant. A precizat ca orice modificare a proiectului in acest stadiu ar insemna intarzieri uriase si, drept urmare, se va lua in calcul o solutie dupa finalizarea centurii.

CITESTE SI: Un nou sens giratoriu pe Centura Sud de la Timisoara care sa asigure conexiunea cu Urseni, cerut de vicepresedintele CJT, Alexandru Proteasa 

Undeva in urma cu un an, am facut o intalnire cu Nica si Fritz pe subiectul centurii, cand am convenit impreuna cu cei doi toate lucrurile, legate inclusiv de acest sens giratoriu, sa se termine Centura in forma proiectata de acum, urmand ca, ulterior, cu un pasaj sau ceva, sa vina dupa finalizarea lucrarilor, cu un alt proiect. Asta ar insemna multe alte lucruri, care duc la termene mult mai lungi. Anul trecut am hotarat toti trei sa mergem pe aceasta solutie. Am hotarat ca ulterior sa se vina cu o solutie care sa nu aiba efecte asupra executiei proiectului acesta. Hai sa finalizam asa, apoi gasim o solutie si pentru locuitorii din Urseni„, a precizat ministrul Transporturilor.

Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a Centurii Sud Timisoara a fost prelungit pentru luna decembrie a anului trecut. Constructorul a intampinat probleme si a ajuns si de 2 ori pe Lista Neagra a CNAIR. Cum nici noul termen nu a fost respectat, reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis sa rezilieze contractul.

Centura Sud de la Timisoara are o lungime de 25,69 km. Valoarea investitiei este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. „Ministrul Transporturilor crede ca un constructor serios ar putea duce la bun sfarsit lucrarea pe varianta ocolitoare sud in timp record.”

    Eu as completa si ca : Cu un ministru al transporturilor serios, nu am avea acest tambalau, cu uite constructorul, nu e conmstructorul, uite solutia, uite nu mai e solutia, uite centura, uita centura….

    • Haide sa fim seriosi, in aceasta situatie este incompetenta maxima din partea lui Grindeanu (PSD).
      S-a depasit primul termen lasa ca pana la al doilea e gata.
      Sa depasit alt doilea termen lasa ca vine urmatorul si e gata.
      Dupa prima depasire trebuia reziliat contractul, dar nu Grindeanu venea si se lauda ca totul e ok se va face a venit el si a rezolvat… RUSINE…si… INCOMPETENTA
      Acum licitatie iar daca avem noroc si nu avem contestatii se vor apuca pana la … si va fi gata la …
      Iar legat de trecerea de la URSENI, acolo e o incompetenta si mai mare, dar avand in vedere ca acum se fac licitatii noi timp este sa rezolve si aceasta problema, ca oricum pana se va finaliza centura …

      • Bai gunoiule, voi sunteți mulți troli usr-iști pe pagina asta dar tu și încă unul obsedat de Robu sunteti de departe cei mai idioți!
        Drulău deputat de Timiș ales de gunoaue ca tine în 8 luni de mandat nu a fost niciodată pe șantier cu toate că si atunci erau in urmă cu lucrările aici si pe drumul expres Craiova – Pitești și ca să fie tacâmul complect când a venit la Timișoara a mințit împreună cu Lascău că a rezolvat problema de la intersecția cu drumul boilor ca voi, ca să aflam cand a venit sluga lui Ali Baba de Teleormankistan că de fapt Drulă si Lascău au mințit!!
        Mai mergeti draqului că ne-am săturat de voi!

        • Tu cu cine te certi aici? Ca vad ca la „dialect” esti maestru, dar imediat ai gasit ca usr-istii sunt de vina, de parca primul constructor si tot circul asta l-ar fi ales/facut acest partid. Nu toti ce vad ceva in neregula sunt automat usr-isti, sau adepti ai lui Drula!

          • În urmă cu doi ani căutam pe pagina asta un dereglat din orice partid cu care să pariez că acest drum de țară de pe moșiile primarilor PSD-iști din Giroc, Șag, Parța și Sâmihaiul Român nu va fi gata nici in 2023 iar astăzi pot paria că nu va fi gata nici în 2024! Numai cine nu a văzut in viața lui o lopată nu poate să realizeze în cât timp se va face în România relocarea rețelei de înaltă tensiune și construcția pasajului de la intersecția cu DJ 592!
            Eu nu am spus că usr-iștii sunt vinovați pentru alegerea traseului sau al constructorului! Eu am spus că la fel ca toate gunoaiele și Drulă a venit la Timișoara doar pentru voturi si să șicaneze adversarii din alte partide (vezi traseul autostrăzii Timișoara-Moravița) fără să-l intereseze cu nimic stadiul lucrărilor de pe drumul de țară a lui Ali Baba de Teleormankistan și culminând cu minciuna rezolvării problebei de la intersecția cu drumul boilor!
            Ai înțeles fraiere cu clopoței?!

        • asa-i ca vezi doar la 5m in fata ta? Ce inseamna 8 luni pt bibilica ta? Ce inseamna transporturi pt nucsoara? Gata? Te-ai lamurit? Nu, asa-i? Nu poti. E vorba de aia 5m, mai mult nu poti…

          • Ție ți-am mai spus că ești mai prost decât porcul care il aveau bunicii și pe care tot Ghiță îl chema și nu se ardea in bulan ca voi!
            Da băi gunoiule, in 8 luni nu poți face multe spre nimic în funcția de ministru al transporturilor inafară de ați însuși munca altora și de a da unei singure firme un contract de fezabilitate pentru 250 km care îți garantează că nu va fi gata in secolul ăsta si din care un un procent de vreo 10% trebuie să ajungă unde trebuie!
            Sugaciule in 8 luni nu poti face multe dacă te cheamă Drulău, dar poți măcar din respect pentru cretinii care te-au votat să vizitezi o singură dată șantierul și să pui presiune pe constructor, nu să vii la Timișoara si să minți lumea împreună cu Lascău că ai rezolvat problemele de la intersecția cu drumul boilor!
            Asta se putea face in 8 lun …ten gură de sugaci!

  2. Grindeanu sa nu uite ca din cauza lui proiectul cu centura cu doua benzi a fost anulat si ne-am trezit cu balamucul de azi,.
    Daca nu-si baga nasul in centura, azi era aia gata si acuma stam inca si cautam constructor si ne laudam ca avem atatea si atatea procente …. Daca nu ai un pod, degeaba ai 99% gata ca tot nu poti sa o dai in exploatare.
    Dar se pare ca nu se vrea ca aceasta centura sa se faca. De aia tot timpul apar intreruperi cu „imbunatatiri” si „Complectari”, Vorba aia, si drumul spre iad este pavat cu „bune intentii”!

  3. De cate ori apare acest ministru, în public sau emisiuni tv, pe fata lui se poate citi autosuficienta si aroganță. Asa vad eu! Poate ca după 45 de ani de lucru cu elevi, studenti si cadre didactice sa nu am suficienta experiență în a citi, după expresia fetei, caracterul unei persoane.

  4. Graba mare, pe dracu!!
    Grindeanu asta da din gura dar nu face nimic,Incompetent cat cuprinde.
    Iar licitatii, iar contestatii, iar justitia care se misca ca moartea, nici in zece ani nu vom avea centura asta blestemata si ne omoara miile de tiruri si trafic greu prin oras!

  5. Alt constructor, alta spaga.
    „Lucrarea se poate desfasura intr-un timp record” zice Grindeanu. La vara vom auzi ca au plecat muncitorii sa culeaga prunele, si tot asa.

    • Timp record nu inseamna timpul cel mai scurt. Poate insemna si timpul cel mai lung. Si vad ca aici dirijeaza Grindeanu. Cand merge treaba, catdecat, hop apare grindeanu. Am oprit, am anulat, facem din nou, etce, spre nou recorduri… Centura in 55 de ani. Record absolut! bCine mai are asa ceva? Numai noi, cu Grindeanu….

  6. Deci:
    1. el are sau nu are termen final de predare a evaluarii stadiului de excecutie? Ce e cu abureala asta cu „credem ca la sfarsitul lui februarie”?
    2. progresul trebuie analizat si trebuie refacut caietul de sarcini – asta cade in responsabilitatea CNAIR, o sleahta de incompetenti pe care numai Grindeanu insusi ii intrece
    3. cand caietul e gata se scoate la licitare – sunt termeni de saptamani, poate luni, in care se asteapta ofertele, depinde de complexitatea proiectului
    4. daca sunt nelamuriri si intrebari ale firmelor interesate, acestea sunt adresate CNAIR, care va raspunde la ele (cititi mai sus si imaginati-va cum va decurge procesul)
    5. dupa termenul de depunere a ofertelor, dureaza analiza acestora – se face tot la CNAIR… (sa repet oare sau e clar?)
    6. se anunta castigatorul licitatiei
    7. se acorda timp pentru depunerea contestatiilor
    Daca nu e nicio contestatie, se sare direct la punctul 12. Altfel:
    7. se analizeaza contestatiile de catre un Tribunalul Bucuresti
    8. se acorda un verdict
    Daca cel(cei) care a depus contestatia pierde, sariti direct la puntul 12. Altfel:
    9. se reia procesul de licitare
    10. se analizeaza ofertele
    11. se anunta castigatorul

    In sfarsit, acum urmeaza:
    12. se semneaza contractul

    Dar nu e gata:
    13. firma face organizare de santier
    14. CNAIR da ordin de incepere a lucrarilor
    Nu am mai pus obinerea autorizatiei de construire, a acordurilor de mediu si a altor acorduri, pentru ca presupun ca ele exista. Desi nu sunt sigur ca pot fi „refolosite” de o alta firma.

    Deci, in varianta optimista (adica de la punctul 7 se sare direct la 12) abia in toamna vor incepe lucrarile. Tot optimist, in 2024 toamna vor fi gata.
    In varianta pesimista, in care se trece prin toate punctele de mai sus … mai bine sa nu ne imaginam.

    Concluzie: Grindeanu ramane acelasi papagal nesimtit, asa cum il stim de cand era vicepresedinte CJT, de cand era PM (ordonanta 13), de cand a inceput acest proiect cu SF expirat, de cand se chinuia sa mute sala polivalenta in singura localitate din Timis inaccesibila pe un alt drum decat prin mijlocul Timisoarei – de Giroc e vorba.

    • De la al doilea 7, cititi cu 1 in plus: al doilea 7 e 8, 8 e 9 etc.

  7. Daca constructorul nu s-a mobilizat conform graficului, se putea ajunge la o intelegere sa continue lucrarile macar pe un tronson cum ar fi Ghiroda-Mosnita iar restul sa se reliciteze. Asa macar nu se pierdea timpul si lucrarile continuau. Acum totul e blocat dar nu schimba nimic sa remedieze din deficiente. Daca gasesc un constructor serios pot reface proiectul in timp record la doua benzi pe sens si cu erorile existente remediate. Asta daca se vrea…

    • da da, ca asa se face cu un constructor care nu isi termina treaba, ii dai mai putin de lucru :)))

  8. După ce gunoiul a schimbat proiectul de la 4 benzi la două benzi sabotand interesele cetatenilor din Moșnița nouă și veche precum si celor din Urseni pentru că nu aveau primar psd-ist acum acest jeg vine și ne dă o solutie originală românească!!
    Lasă că facem după aia !
    Ce să faci gunoiule după aia, să-ți bați joc de oamenii din Urseni pentru că nu au primar psd-ist??
    In locul lor din prima zi aș bloca drumul cum au făcut cei din Satu mare până la construcția unui sens giratoriu sau pod pentru vehicule până la 7,5 t.

  9. Vin alegerile, tot Urseniul vom vota împotriva PSD. Își bate joc de noi ! Minus 2000 de voturi de aici le va avea PSD!

  10. Nu-l da la o parte pe acest nesimțit.Amintiti -va ce a pățit propriul lui partid să-l de-a jos din scaunul de P.M.Nesimtirea și prostia nu au leac.