Extinderea la 4 benzi a soselei de Centura Nord Timisoara, intr-o noua etapa. S-a incheiat contractul cu castigatorul primei licitatii

TIMISOARA. Avem firma care întocmească documentațiile care stea la baza viitoarei lărgiri a Centurii Nord Timișoara.

CITESTE SI: Noua descarcare de pe A1 spre Timisoara, la 85% realizare. Drumul de legatura cu soseaua de Arad are asfalt final pe aproape jumtate din traseu. VIDEO

CITESTE SI: Dupa protest, asteapta fapte. Petitia pentru un oras prietenos

CNAIR a ales VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. & UTIBER Közúți Beruházó Kft, iar valoarea contractului e de 3.542.646 lei, fără TVA.

Au fost depuse contestații, însă CNSC le-a respins, dar a fost făcut pasul la Curtea de Apel Timișoara.

După semnarea contractului, luni, firma se poate apuca de elaborarea Studiului de Fezabilitate Extindere Varianta de Ocolide Timișoara Nord, DN7 – DN69 la 4 benzi de circulație.

Varianta de Ocolire Timișoara Nord a fost primul sector al Variantei de Ocolire a municipiului Timișoara (#VTM) și asigură legătura între drumurile naționale DN 6 și DN 69. Tronsonul a fost deschis traficului în anul 2010, având 12,6 km și două benzi de circulație. Proiectarea obiectivului a început în anul 1997, drumul fiind dimensionat pentru a asigura cerințele bazate pe informații și date de trafic învechite.
Dezvoltarea din ultima perioadă a altor obiective rutiere care sunt în legătură cu VO Timișoara Nord a determinat creșterea semnificativă a volumului de trafic pe întreaga centură. Pentru a asigura condiții de circulație corespunzătoare și un trafic fluent atât pe VO Timișoara Nord, cât și pe relațiile de circulație importante care converg la aceasta, este nevoie de extinderea la patru benzi de circulație, cu reconfigurarea intersecțiilor la nivel din soluția existentă„, explicau recent reprezentantii DRDP Timisoara.

Termenul de realizare al Studiului de Fezabilitate este de 12 luni, după emiterea ordinului de începere.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Zic sa incepem si la cea de sud!

  2. Hai sa vedem daca e intr-adevar nevoie de extinderea la 4 benzi. Parerea mea e ca nu, pentru ca:
    – exista un singur conflict major pe toata centura nord, cel de la intersectia cu DJ691, la iesirea din Dumbravita – se poate rezolva cu un pasaj strict pe relatia Lipova-Timisoara, care am inteles ca oricum se liciteaza separat.
    – centura nord e dublata de A1, in viitor de noua descarcare de pe A1 de la Sanandrei si sprijinita de viitoarea centura vest. Acum, toti cei care vin de pe A1 si o iau spre Sacalaz (de ex,) ies pe la iesirea A1 de la Giarmata si intra pe centura nord, dar nu va mai fi cazul odata cu noul DX si CT Vest.
    – problemele au aparut cand unui inteligent din DRDP Timisoara i-a venit ideea sa puna zid de beton pe TOATA lungimea CT Nord. E o prostie fara margini – luati in calcul un TIR defectat in orice punct al centurii si vedeti la ce se poate ajunge, adica blocaje interminabile pe sensul respectiv.
    – CT Nord e destul de lata pentru a permite 3 benzi, deci se poate reaiza 2+1 altenativ, cu observarea necesitatilor de trafic mai intens pe unul sau altul din sensurile de deplasare (pentru ca nu e trafic intens pe ambele sensuri in exact aceleasi puncte).

    Dupa ce se vor realiza cele de mai sus sunt gata sa sustin orice pariu ca pe centrura nord se poate obtine in oricare moment al zilei o medie de 80-90 km/h – nu 100, cat e limita, pentru ca mai sunt sensuri giratorii si uneori, cand esti pe o banda in configuratia 2+1, s-ar putea sa ai in fata un TIR care are in jur de 80 km/h. Dar mizez pe o medie in jur de 90 km/h fara a depasi limita legala de 100km/h.

    Deci, decat cai verzi pe pereti, prefer un pasaj la Dumbravita si folosirea acestor bani pentru conectarea pe cale ferata a aeroportului cu orasul, cu o statie subterana in unul din terminalele aeroportului – dau un exemplu de cum s-ar putea folosi mai util banii astia.
    Sau, alt exemplu: construirea unei bretele la intersectia dintre Calea Lugojului si centura, unde acum nu se poate intra direct pe centura cand vii dinspre Lugoj, ci trebuie sa mergi pana la primul sens, cel cu Lidl-ul de la drumul spre aeroport.

    • Cu ceva timp in urma un TIR a blocat vreme de cca 10 minute circulatia ptr o defectiune minora.
      Ce facem in situatiile „mai speciale”?

    • Legolas @ esti paralel cu subiectul! Centura de nord se impune a fi la 4 benzi pentru: 1. Volumul de trafic va creste exponential atat pt trafic de tranzit ( lung parcurs) cat si pentru migrarea a mii de navetisti spre satele ‘dormitor’ care vor veni in Timisoara zilnic la serviciu 2. Parapetul de separare este necesar pentru a elimina depasirile kamikaze a unor betivi si drogati care omoara oameni nevinovati 3. Solutia ta de 2+1 cu schimbarea alternativa a unei benzi reversibile nu ‘ține’ in Romania unde cocalarii trec si peste linia dublă continua. P.S. mai invata clasificarea drumurilor din RO doar in capul tau exista DX! Corect este DEx. Dar viitorul drum de legatură Sanandrei-A1 nici macar DEx nu va fi ci doar un DN la 4 benzi precum Timisoara-Sag!!

  3. MAI DUREAZA CATIVA ANI PANA INCEPE ACEASTĂ EXTINDERE:))

  4. Sunt de acord cu ce scrie legolas mai sus. Un drum cu o singura banda pe sens are totusi o capacitate teoretica de aprox 30.000 de masini si camioane pe zi. Centura de Nord nu are atat de multe. Problema e la intersectii. Deja 2-3 rotunde tip „turbo” cu mai multe benzi ar fi suficient pt Centura de Nord a Timisoarei. Acesta ar fi cea mai ieftina varianta. Un alternativ totusi mai ieftin decat dublarea completa ar fi un pasaj la intersectia cu DJ 691. Cea mai proasta solutie ar fi o dublare fara capacitate adaugata la intersectii. Atunci nu sa resolva nimic…

  5. Complet de acord, pasaj peste acel sens giratoriu de la Dunca și problema e în mare parte rezolvată.
    Dacă totuși se merge pe extinderea cu încă 2 benzi, sunt curios ce măsuri o să adopte la celelalte 3 sensuri.

  6. nju prea are sens, dar speram sa nu le faca la modul in care au facut benzile din Dumbravita sau de pe Cetatii 🙂

  7. 2 benzi pe sens nu rezolva aglomerația din sensul giratoriu, vor fi in continuare cozi lungi.

  8. Mai oameni buni,
    Legolas are cel putin partial dreptate!
    Sensurile giratorii existenfe sunt construite inadecvat!
    Nu au banda de iesire si accelerare pentru soferii care fac dreapta.
    Ceva similar cu banda-breteaua suplimentara de la sensul giratoriu de la intrarea/iesirea de la Remetea -A1
    Acea bretea/banda suplimentara de iesire si apoi acceleratie fluidizeaza mult traficul.
    Insa cei de la CNAIR onor pesedeii lui Grindeanu vor sa arunce banii pe expropieri si solutii complicate, in loc de solurtii moderne de secol XXI preluate de la alte tarii care au facut autostrazi de zeci de ani.
    Alte exemplemple de minti patrate ale CNAIR aveti la iesirea.intrarea de la Giarmata si mai ales cele 2 sensuri giratorii de tip trident in constructie de la A1 de la Sanandrei!
    (acolo veti vedea varful inteligentei pesede…complicatii care in fapt sa avantajeze clanul Malaiesteanu si Mann)