TIMIȘOARA. Primăria Timișoara a prezentat în detaliu noul concept prin care plănuiește să transforme Calea Șagului în Magistrala Verde, adică un culoar de mobilitate prin care să fluidizeze traficul și să prioritizeze transportul în comun și pe biciclete.
Într-o dezbatere publică, au fost explicate planșe din Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic, pornite încă din 2022 si finalizate cu intarziere.
Calea Șagului a fost împărțită pe tronsoane și toate vor avea bandă dedicată autobuzelor.
„De la sensul giratoriu din Calea Șagului până la intersecția cu Liviu Rebreanu, bulevardul va avea 2 benzi auto pe sens, așa cum e azi, iar, prin reconfigurarea profilului stradal, se vor face culoare pentru autobuze, paralel cu mașinile, ca să nu stea în coloana.
De la Liviu Rebreanu până la Iuliu Maniu (fosta Resitei), există o îngustare pe lângă cimitir. Astfel, până la intersecția cu Vulturilor vor fi 3 benzi pe sens (una pentru autobuz, 2 pentru mașini), iar în dreptul cimitirului, pe o porțiune, autobuzele vor merge în rând cu mașinile.
La intersecția cu Iuliu Maniu, unde se lărgește profilul stradal, autobuzul va depăși coloana și va avea prioritate, iar intersecția va fi semaforizată. Până la Dragalina vor fi 2 benzi auto plus una pentru mijloacele de transport.
Bulevardul 16 Decembrie va deveni unul cu o singură bandă pe sens pentru mașini și una dedicată autobuzelor. Banda rutieră va fi îngustată. Banda de transport public va fi suprapusă peste linia de tramvai pe toată lungimea până în dreptul Splaiului Nistrului și, undeva din dreptul intersecției cu Timotei Cipariu, cu Zugrav Nedelcu, trotuarele vor fi lărgite cu 3 m. Astfel, în zona Pieței Maria, spațiul public va fi mult mai amplu„, a explicat viceprimarul Ruben Latcau.
Iată, mai jos, în detaliu, proiectul Magistralei Verzi!
Magistrala Verde va avea piste de biciclete, iar trotuarele vor fi reamenajate cu finisaje din piatră naturală și pavaj modern. Mai mult, va crește puțin suprafața zonei verzi, de la 14.000 mp, cât este acum, la 16.000 mp.
Conform documentației, transformarea Căii Șagului în Magistrala Verde ar costa 165.191.258 lei (fără TVA), adică aproximativ 40 de milioane de euro cu TVA, iar primăria își pune nădejdea în bani europeni pentru realizarea proiectului. Ve depune cererea pentru fonduri până în noiembrie.
Lucrarea ar trebui să dureze 3 ani.
Reprezentanții Primăriei Timișoara spun că și în cazul în care nu vor reuși să obțină bani europeni pentru proiect, Magistrala Verde tot se va face, însă în etape.
Cum se va schimba cândva traficul în zona de sud-vest a Timișoarei
Regenerarea urbană Piața Mocioni este deocamdată pe hârtie, a fost depusă cerere de finanțare cu fonduri europene.
Pasajul Solventul este în lucru, pe fonduri guvernamentale și locale.
Legătura rutieră dintre Pasajul Solventul și viitorul Pod Solventul, spre cartierul Dâmbovița, încă pe hârtie.
Proiect Podul Solventul peste Bega și drum este în licitație, are asigurată finantare cu fonduri europene.
Radiala de Vest, încă pe hârtie.
Modernizare bulevardul Gării cu linii de tramvai este în licitație, beneficiază de fonduri europene
Pareri
Fritz si Usr sunt o adunatura de idioti! Ei taie din parcari in loc sa faca mai multe!
FOARTE BINE ! Abia astept ! Afara cu masinile din oras ! Autobuze, biciclete ! <3 Cea mai tare administratie ! In sfarsit Timisoara se modernizeaza si tine pasul cu lumea moderna, cu occidentul.
Așa e pentru ca și așa peste 3 ani politicienii care vor câștiga alegerile vor lansa industria calului, care este cea mai profitabilă. Practic spațiile verzi vor deveni atât parcări cât și stații de realimentare. Ce primar vizionar avem care va colabora excelent cu viitorul președinte ales, așa ca trebuie neapărat să îi mai asigurăm un mandat.
Amin!
SUSTIN!Afara cu masinile din oras!!Sa-ti cari singur frigideru de la Altex si mobila de la IKEA cu bicicleta sau cu carca!!!Mm voastre de idioti!!
Prostea, tu iti cari frigiderul cu masina personala?
Tie ti-l aduce cineva cu trotineta, rety?
Cu care lume moderna???? In orasele mari din Germania, Spania, Polonia, Cehia, Italia, pe unde am umblat in ultimii ani, se largesc drumurile, se creaza inele de trafic, se dezvolta altfel. Orice ingradire auto in oras duce la scaderea interesului economic, la scaderea pretului locuintelor, la scaderea cresterii economice…. dar na…. poate asta se doreste la nivel de Timisoara, sa ramanem la coada, ca ne-a depasit Oradea si incet incet ne depaseste si Aradul.
Stai jos, nota 4
Esti bolnav omule. Mi-e mila de tine, desi prosti de genul tau ne fac enorm de mult rau, incurajand descreieratii ce au acaparat puterea.
Nu inteleg ce treaba are Splaiul Nistrului, din Zona Fabric, in toata povestea aceasta.
Un grup de ascultatori ne-a sunat la redactie sa ne intrebe oare unde isi vor mai parca locuitorii de pe Calea Sagului masinile si de ce am ajuns sa fim condusi de niste idioti? Din pacate nu avem raspuns pentru intrebarile lor.
Raspundem ascultatorilor: care masini?
masinile alea care platesc taxe, care platesc Timpark, care genereaza o gramada de bani la bugetul local. Dar na, probabil ca se vor introduce taxele pe biciclete si trotinete si atunci sa te tii zarva ca ei sunt eco si nu tre sa plateasca nika…. sau revenim la carutele trase de cai… ca e clar ca nu ne dezvoltam….e clar ca mergem inapoi. SI apropo, orasele mari care au zone de benzi dedicate transportului public de autobuse, au pe acele tronsoane unde se suprapun minim 5-6 linii de autobuz pe acel tronson. Ma intreb cate linii autobuze vom avea pe Magistrala Verde pe Bulevardul 16 Decembrie…
n-o sa va mai permiteti masini! vom fi sarmani ca in anii 80 ! muhahahaha
ca nu ei voteaza pe unii care propovaduiesc mancatul de insecte in timp ce se indoapa cu vita Kobe. Si ei nici nu merg cu STPT-ul la lucru sau oriunde altundeva. Eu cred ca prostofocile aplaudace care voteaza ipocriti de-astia sunt cei la care te referi.
Prostocratia se plateste. Ghinion.
Acum nu exista coloane. O sa fie dupa. O sa astepte soferii 40 de minute sa treaca de calea sagului.
Irositi o banda pentru autobuzele care circula din jumatate in jumtate de ora.
Semafoarele nu sunt inteligente. Si la 3 noaptea se face verde pentru pietonii, butoanele sunt inutile, doar pentru a astepta linistiti.
Ati irosit singura sansa de a avea un sistem smart, verde in fata mijloacelor de transport in comun pe baza pozitiei gps. Acest sistem implica doar un software, zero investitii in infrastructura.
CINE PUNE BOTU CA USERIȘTII VOR SI FACE ACEST PROIECT DE MAGISTRALĂ VERDE,DEOCAMDATĂ E PE HARTIE SI DESENE COLORATE AM MAI VAZUT,ABIA S-A AVIZAT STUDIUL DE FEZABILITATE,AU MAI RATAT UN PROIECT CAND AU ANULAT LICITATIA PENTRU LEGATURA DE LA GARA DE NORD SPRE SOLVENTUL,POVEȘTI SI PLANURI PE HARTIE
daca gasesc finantare o vor face….doar sa ne faca in ciuda timisorenilor…. ca asa vor mushii lor…
Deci practic vor taia toti copacii si pe Calea Sagului? Cate mii arbori au fost taiati si cate sute mii mp patrati de spatii verzi au fost asfaltati pt a face loc proiectelor „verzi”? au si nesimtirea sa numeasca proiectele „verzi”.
Asa da! In sfarsit un proiect facut cu cap. capu mic, da macar e facut cu cap.. Oricum nu vei avea destul credit de CO2 sa detii masina personala. You will own nothing and be happy!
Astia isi bat joc de orasul asta, sunt curios cati biciclisti vor fi pe ploaie si vant?
Si pun pariu ca autobusele alea vor merge goale iar oamenii vor astepta ca lake in masini
Asa se pierd alegerile, way to go usere…
Și dacă pierd USR-iștii alegerile care este problema? Dacă au numai nebunii verzi în cap și sunt fruntași când vine vorba de dărâmat și de blocat dar la construit lasă de dorit și sunt întârzieri majore față de cât a fost planificat, este normal să fie înlocuiți.
vise umede că pierd alegerile boss
Va fi o adevarata ruleta ruseasca! … Un proiect jalnic fara logica si utilitate!
De zeci de ani, nu a mai existat o astfel de viziune moderna, coerenta, integrata si axata pe nevoile reale ale orasului. Felicitari lui Dominic si echipei!
o mare mizerie. DEMISIA fritzi!
Legile tarii nu interzic nimanui sa fie imbecil.(G.Moisil) Bani aruncati aiurea.
Poate nu stiu eu sa citesc un desen , dar va rog sa imi explicati cum ajungi de la str. Iuliu Maniu sau de pe strada Budai Deleanau la Kaufland (str.. Pavel Ungureanu) ??? Eu personal din desenele cu interectia de la piata Iuliu maniu nu imi dau seama !!
Pai te duci la Lidl.. nu ai ce cauta la kaufland.. produci prea mult CO2 pana acolo
Votati comunismul si peste 3 ani, votati Fritz si USR si o sa fiti saraci lipiti.
Doamne ajută! Felicit administrația pentru curajul și determinarea de a face lucrurile dureroase, dar necesare.
Arata super proiectul, asteptam cu nerabdare sa se faca.
Administratia Fritz nu tine cont de oameni si de nevoile lor. Administratia Fritz isi bate joc de Timisoara. Nu e nevoie sa spunem ca Timisoara a ramas mult in spatele Clujului , Oradiei si Brasovului. Cu primarul Fritz o sa mergeti tot in faliment. Nicusor Dan va arata DEGETUL 🙂 🙂 🙂 USR+Fritz=timisorenii sunt beliti.
Se pregătesc orașele de 15 minute. Ăștia nu văd traficul care există acum în Timișoara? În loc să l descongestioneze mai tare îl încurcă, administrația p…
cu alte cuvinte … „aici sunt banii dumneavoastra”
priviti de va minunati cu aceste desene si randari ca doar ati dat bani grei pe ele !
mai platim si un articol in presa ca sa aiba justificare cheltuiala asta !!
… La fel cu zona Traian, la fel cu baza Uszoda, la fel cu nu mai stiu ce aberatii pe langa mall .., desene, desene si iar desene !~!!! cu multi, si foarte multi bani !
doar de munca e mai greu !
Ghinion!🤡😁🤡
Foarte bine, ne-am saturat de cercopitecii cu 3 masini.
Doamne ajută amin
Si aia cu 3 masini s-au saturat de aia care mor de foame si fac pe marii intelectuali, dar trag tot ce prind pe la colturi. Esti parinte de pisica ?
Ăia cu 3 mașini să și le mai țină și în garajE dacă tot au atâta potență financiară, unde scrie că-i musai să cedăm noi spațiu public pentru cotețele lor?
Ai mult venin in tine. Vezi sa nu iti musti singur coada. Mai stii si altceva in afara de jigniri ?
Avem cea mai proasta administratie de dupa 1989. Fara nici un fel de comentariu. Boala desfiintarii de locuri de parcare a intrat de tot in venele lui Fritz. Acest proeict nu rezolva nici o problema dar creaza 391 de probleme. Bravo Fritz, bravo USR !!! Distrugeti Timisoara mai repede, va miscati prea lent.
Desigur e dreptul fiecăruia să aibă păreri. Totuși adevărului nu-i pasă ce crede fiecare.
Ganditi si voi in viitor: cand o sa fie gata orasu de 15minute, nu vei avea voie sa iesi din cartier decat odata pe saptamana.. de doua ori daca ai social credit scoru maxim.. Asa ca nici masina nu-ti va trebui.. Primul pas: portofelu digital cu bani programabili
Le ceri USR-istilor sa gandeasca ? Ai asteptari prea mari de la niste comunisti.
Timisoara regresului sub dictatura comunistului Fritz pe care il „doare in paispe”. Vorbele apartin lui Fritz, aparent intelectual, in realitate o fiinta cu mentalitate suburbana.
„PROIECTUL E O ABERATIE” , locuitorii Timisoarei.
„MA DOARE IN PAISPE” , Dominic Fritz, Primarul Timisoarei,
de focile aplaudace, alea ce zic? Stai ca stiu: „cine nu e cu usere e cu rusii”🤡😁🤡😁🤡
Degeaba vă agitați domnu rezonabil că Fritz ia și al treilea mandat 😉
Mesaj cu dedicatie pentru toti tampitii:
Din 451 de locuri de parcare vor mai ramane 60 pe Calea Sagului. Asta inseamna revolutia bunei guvernari !
PS zambiND va doresc weekeND fain
Pentru mine personal e un câștig major.
Votăm #iarFritz 👏
Sper că se vor apuca de treabă DUPĂ ce vor avea milioanele (de unde or fi ele!) și de anul viitor pentru că rămâne cum am stabilit cu stadioniul „Dan Păltinișan” – Fredy, mai știi cea de bani, sau strângem cureaua până când nu se știu, dar poate apar ceva dezvoltatori și hop un catier! Referitor la proiect, hârtia suportă multe! Articolul ar fi trebuit marcat cu P (cum sunt tot mai multe în Opinia Timișoarei!), pentru că asta e „propagandă”, „publicitate” sau cum îi mai ziceti voi!
Cel mai lung articol vreodata in OT.
Se vor crea ambuteiaje și oamenii nu vor mai avea unde să își parcheze mașinile. Pentru cutia de autobuz neigineizata niciodată care circulă la jumătate de oră, neoficial și mai rar. Asta face Fritz cu banii oamenilor. Rușine!