De la ‘vom crea o retea de piste de biciclete bine conectata in Timisoara’… la aproape 6 km de rute amenajate in doi ani, toate parte din ‘greaua mostenire’

TIMISOARA. „Vom crea o retea de piste de biciclete care va asigura trei conditii obligatorii: 1. siguranta; 2. confort; 3. eficienta in utilizare. Infrastructura velo va fi bine conectata. (…) Vom face parcaje pentru biciclete in punctele de interes public si in cartiere, in zone vizibile, pentru siguranta sporita si realizate conform standardelor de buna practica„. Asta promitea primarul Dominic Fritz in 2020, in timpul campaniei electorale.

Doi ani mai tarziu, ‘reteaua’ de piste de biciclete inseamna, de fapt, amenajarea a nici 6 km de noi piste, toti cuprinsi in proiectele mostenite de la fosta administratie.

Intr-un raspuns transmis opiniatimisoarei.ro, la o solicitare in baza legii 544/2001, angajatii Primariei Timisoara au prezentat lista pistelor de biciclete construite in ultimii 2 ani, la Timisoara.

De neinteles, insa, unul dintre cele mai aprig dezbatute ‘proiecte’ ale primariei, cel prin care s-au sacrificat zeci de locuri de parcare pentru realizarea unei piste de biciclete, despre care chiar biciclistii spuneau, la acea vreme, in august 2021, ca nu era necesara, lipseste din lista municipalitatii.

Da, arata bine si cam atat. Pe Budai Deleanu, aproape la fiecare numar de casa sunt intre 2 si 10 apartamente, acesti oameni s-au trezit peste noapte ca nu au unde parca. Stiti cate spatii comerciale sunt pe aceste strazi?! Impozitul pentru un spatiu comercial este astronomic si acum nici macar aprovizionarea nu se mai poate face din strada, ca sa nu mai zic de clienti. Si toate astea pentru 10-15 biciclisti /24 h. Pacat ca nu v-ati consultat cu cetatenii, v-ar fi furnizat solutii functionale pentru toti. (P.S.: si eu folosesc bicicleta din primavara pana toamna)„, spunea la vremea inaugurarii un timisorean pe retelele de socializare.

O alta lucrare, la fel de intens comentata, dar necuprinsa in lista de ‘realizari’ in materie de piste de biciclete transmisa de reprezentantii Primariei Timisoara, este cea de pe strada Gheorghe Lazar. Si aici spatiul destinat biciclistilor a fost construit de la zero, dupa ce edilii au decis sa il mute de pe trotuar pe carosabil. Acum, biciclistii au pista la marginea bordurii, langa locurile de parcare reamenajate odata cu modernizarea strazii.

CITESTE SI: Lucrarile de pe strada Gh. Lazar din Timisoara, facute ilegal? Plangere penala pe numele primarului Dominic Fritz si a vicelui Ruben Latcau 

Pe de alta parte, pe atunci candidatul la functia de primar al Timisoarei, Dominic Fritz, promitea si „parcaje pentru biciclete in punctele de interes public si in cartiere, in zone vizibile, pentru siguranta sporita si realizate conform standardelor de buna practica, astfel incat sa fie sigure si usor de folosit. Vom contribui si aici prin puterea exemplului personal, iar administratia se va asigura ca toate institutiile sale au rastele in care biciclistii sa isi poata lasa biciclete in siguranta„.

Ce s-a intamplat intre timp? In prima zi de lucru la conducerea primariei Timisoara, edilul Dominic Fritz si-a ‘certat’ subalternii si a cerul montarea unui rastel in fata institutiei, desi exista deja unul in curtea interioara. In punctele de interes public si in cartiere, parcarile pentru biciclete inca nu au aparut.

Tot Dominic Fritz, in februarie anul trecut, la prezentarea bugetului orasului, anunta ca in 2022 se vor construi 27 km de piste de biciclete. Reprezentantii primariei ne-au confirmat mai sus ca nu s-au facut.

In urma singurei intalniri largite pe care reprezentanti ai administratiei Fritz au avut-o cu cei ai comunitatii de biciclisti din Timisoara, in vara anului 2021, consilierii locali Ana Munteanu, Dan Resitnec si Ovidiu Merean luau act de principalele probleme cu care se confrunta cei care aleg transportul pe doua roti prin oras si promiteau rezolvarea lor cat mai grabnica.

Biciclistii cereau permiterea tranzitului zonei centrale la o viteza scazuta de 5-10 km/h si realizarea unor semnalizari, limitarea accesului in zonele aglomerate seara (orele 18-22), exclusiv cand e vreme frumoasa.
In plus, au solicitat amenajarea mai multor rute pentru pedalare si coborarea bordurilor la nivelul pistelor. La un an si jumatate de la acea intalnire, nimic nu s-a schimbat.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. USR-isti, generatia asta de snowflakes ne vor duce la sapa de lemn. Astia instaleaza tirania fara sa stei. Trezirea natiune, trezirea.

    • pai ori sunt snowflakes ori tirani?

      • @ion – citeste din nou.

        • am citit, cam stupida afirmatia ta sa zici ca niste snowflakes instaleaza tirania.
          tiranii instaleaza tirania, cum dictatorii instaleaza dictatura.

          dar tu stii mai bine, poate in viitor vor fi crestini care instaureaza legea sharia.

          • Prin obedienta lor idioata, ca-s spalati pe cap, nu vad ca prea ilustrii lor conducatori sunt TIRANI. Gen Schab, Soros si altii… Get it?

          • da, da, am inteles ce vrei sa zici, clar soros si oculta mondiala bla bla

            incercam sa subliniez afirmatia ta stupida, pana la urma mi-ai dat dreptate, sunt tirani.

            nu mai folosi termeni pe care nu ii cunosti, te faci de cacao. dar stiu, publicul tau tinta e mai slab pregatit decat tine.

    • Pai m-am trezit dupa 30 de ani de votat Pesedeu si …coruptie , analfabeti ,spitale regionale pe foaie .
      Eu zic ca mai vrem si altceva ,nu ?

    • Ce-i cu tine? Nu are sens nimic ce spui. Ce legătură are asta cu fenomenul de „snowflake”. Asta nu-i America, liberalismul European e complet diferit, mai ales că nici Dominic, nici USR, nu sunt prea guralivi despre probleme sociale într-un mod „woke”. Generațiile trecute nu au fost cu nimic mai bune, că altfel nu ne vindeau fabricile, pădurile și efectiv poporul.

    • Toate orasele mari incearca sa scape de masini, insa in Romania e invers, interesul poarta fesul.
      Nu e necesar sa parchezi in fata casei, a magazinului si asa mai departe se poate si la pana 1-2 km, ca nu moare nimeni sa mearga pe jos.
      Parcatul in fata casei este un moft nu o necesitate ! Iar in Ro se considera de multi un drept ceea ce arata cultura noastra !

  2. Fritz e un esec. O teapa data timisorenilor.

    • te simti penetrat de teapa lui fritz? :))))))

  3. La inelul IV de pe strada Macin nu au facut nimic. Este vorba de o strada nou construita (inceputa acu 7-8 ani de zile !!) si presupun ca a fost proiectata cu acele alei pentru biciclete.

    • nu poti avea presupuneri legate de deciziile luate de orbu acum 7-8 ani, putin probabil sa fie piste de biciclete, si daca erau probabil erau cu stalpi pe ele

  4. acu pe bune, in afara de niste treceri de pietoni inaltate pe Loga si vopsea rosie proasta care s-a sters la prima ploaie prin tot orasu, pe partea asta n-a facut nimic. am fost printre biciclistii de la intalnirea din parcul copiilor, ne-au aburit consilierii pacii ca pe prosti, visam cu ochii deschisi la piste ca afara. kkt, nimic

    • care vopsea rosie s-a spalat la prima ploae? aia de pe lugojului rezista bine

  5. Doar niste dobitoci pot gandi ca pot face loc pt biciclete intr-un oras care nu poate acomoda nici macar traficul auto.
    Ce au facut tampitii? Au injumatatit trotuarele obligand pietonii sa mearga in sir indian…sau au defrisat strazi si bulevarde sa largeasca strazile pt a acomoda biciclistii.
    Uitati-va unde s-a ajuns…ca pieton ti-e groaza sa mergi pe trotuare…tebuie sa te asiguri cand depasesti alt pieton sa nu iti rupa un trotinist sau biciclist picioarele…parintii sunt ingroziti sa isi lase copilul de mana…cand vad un biciclist striga ingroziti”stai, ai grija…vine bicicleta!!!”
    Daca se vroia cu adevarat ca bicicleta sa fie nijloc de transport la scara larga…sd faceau tetele de tuneluri sau piste suspendate…altfel sunt vorbe goale, nu renunta statul mafiot la taxele puse pe benzina, nu sunt interesati deloc de mediu cum proclama…toata vrajeala asta cu salvarea planetei e desprd taxarea si controlul populatiei.

    • Interesati de mediu ? Cum ? Sicanand circulatia masinilor si obligandu-le sa faca si mai multe noxe ?

      • @marius exact…exemplu clasicul 10 minute cautand loc de parcare. Clasicele „”viraj stanga interzis” vare te obliga la 1-3 km ocol, etc

        • aualeu, ocol de 1-3 km? trebuie sa stai in fund in la caldurica in masina inca 10 min? saracul de tine… cred ca ti-e tare greu…

          • @ion – esti in alt film

      • sicanand? :))) te-a sicanat primarul in trafic? :)))

  6. In realitate ei nu au fost votati de macar 50% din populatia Timisoarei. Prezenta la vot a fost cam 40% din care nici macar jumatete nu i-au votat. Asa ca nu au dreptul sa spuna ce vrea Timisoara, sau de ce are nevoie. Nu pot sa afirme ca e nevoie de piste de biciclete in detrimentul soselelor.
    Au desfiintat o banda de circulatie pe Budai Deleanu pt biciclisti dar daca stai o zi intreaga si numeri, nu trec 50 biciclisti pe acolo. In schimb, la orele de varf tarficul auto e blocat, poluare maxima.

    • stai linistit, nici orbu nu a fost votat de peste 50% din populatie :))

    • Dacă ar lăsa mașinile acasă și ar folosi biciletele, mersul pe jos sau mijloacele de transport în comun, nu s-ar mai bloca orașul. Blocajul din voi blochează orașul. Minți înguste cu păreri împiedicate blochează orașul și dezvoltarea. Faceți toți un exercițiu și deplasați-vă măcar o zi pe bicicletă, fără mașină. Sînt curios ce veți păți. Eu sînt sigur că nu va păți niciunul nimic și veți ajunge și la timp peste tot. Dacă plecați la timp, bineînțeles, nu la ora la care pruncul trebuia să fie deja la școală sau oricare dintre voi la lucru. Mai lucrați și la voi înainte să’i tot criticați pe alții.

  7. Hai mai lasati-ma cu ifosele astea , ca tot noi olteni avem in 2023 Timisoara Capitala Culturala Europeana .

  8. nu te stresa postacule ca tot Fritz castiga ca doar nu votezi pe senilul de Robu sau pe Tabara „”FARA REZULTATE”” .
    Daca vine Jiji Simion si face tunelurile dacice cu metrou atunci votam si pe rupti astia in fund .

    • ce va mai tavaliti, postacilor. E nasol cand va arata ca sefii nu fac nimic, asa-i? V-au manat capii de haita sa va napustiti sa combateti cu comentarii imbecile de tip ba p-a ma-tii realitatea pe care o vad timisorenii???? Sunteti jalnici si penibili

  9. Pesedeu nu fura , nu ?

    • Ba, fura, dar si USReu fura de rupe la timisoara, prostilor

      • ba da fura, da cu ei ne-am obisnuit sa ne fu*e; nu ne trebuie altii.

        • MACAR RECUNOSTI ….Ne batem joc de copii nostri votand hotii de anii de zile . Natie blestemata sa fie condusa de hoti.

  10. Doar politia rutiera poate mdofica si inchide si pistele alea obosite si strazile gatuite degeaba…pai pe prezan orice judecator desfinteaza o amenda luata de un ciclist pe strada aia ce pe trotuare au desenat o pista si se opreste in 20 in 20m in trecere….

  11. Fritz, tu nu esti neamt. Tu esti un barbat care „s-a maritat bine” . Ti – ai gasit pe una cu salariu mare si membra de partid comunist, si ti-ai gasit pe timisoreni ca fiind prostii tai.

    • E roman nascut in judetul Arad. Unul dintre parinti e etnic german. Limba lui materna e germana.

  12. Sa vina ION ILIESCU si mineri doar ei ne pot salva de AUR si Fritzache

  13. va recomand un XANAX inainte de a scrie ca poate va calmeaza tatele ca va simt prea agitati cu Fritz asta .

  14. …poate va gândiți sa scrieți.un articol în fiecare zi, bata pe câte un pct din promisiunile din campania ele totala a celor care iubesc sloganuri , mai ales pe cel FARA PENALI IN FUNCTII PUBLICE
    . ..Poate asa se vor trezi de cap , toți cei care lauda orice zâmbet al micului print , preacorectul FRITZ -ulica

  15. Nu stiu cati dintre cei care comenteaza aici merg cu bicicleta. Eu merg, din Girocului in Mehala, pe Calea Buziasului, Sagului, Aradului, Lipovei, Torontalului, uneori pana la Ghiroda, pe dig pana la Sanmihai, sau de la fabrica de bere pana pe Brancoveanu. E circulabil, sunt piste aproape peste tot si nu pot sa-mi inchipui cum as merge pe carosabil prin traficul auto actual. Desigur, e loc de mai bine, pe alocuri bordurile sunt greu de urcat („multumesc” lui Robu pentru Pasajul Jiul), alteori pista de biciclete se strecoara printre prea multi pietoni („multumesc” lui Ciuhandu pentru Brancoveanu). In principiu cele mai mari probleme le am cu pietonii care stau la taifas pe pista de biciclete, desi spatiul lor e liber, sau care traverseaza exact pe fasia pentru ciclisti, desi zebra lor de 3 metri e libera (Gh.Lazar la Piata 700). Da, astept mai mult de la o administratie condusa de un biciclist, dar comentariile de pe aici arata ca orasul ar fi un dezastru si ar trebui facute multe fara sa se obtureze circulatia auto si fara sa afecteze locurile de parcare, probabil niste piste de biciclete aeriene, peste blocuri si case. Iaca, celor care ma injura permanent aici le dau un os de ros: macar Fritz a permis circulatia velo prin centrul pietonal, la Robu amenda era de 800 lei, mai mare decat parcatul masinilor bizonice in acelasi perimetru.

    • Cel mai tâmpit postac sugaci loveste din nou!
      Cretinache, toate pistele de care vorbesti tu sunt făcute in timpul administrației liberale!! Iar dacă vrei să vezi cât costă o plimbare cu bicicleta printr-o zonă pietonală sau Piață, du-te până în Germania și lui Hampelmann la München și mergi pe bicicletă prin Marienplatz!
      Dacă nu pui botul într-o zi la Fritz cred că dai in bâlbâială!!

      • Ciuhandu nu a fost liberal, pista de-a lungul Begai n-a fost facuta nici de Robu, nici de liberali.

  16. robu a zis ca ne face 5 parcari maaaari in centru. a facut o la(i)e

    • Las prostiile lu mic robu, ca p-alea le stim. Acilea ii vorba de alte promisiuni pe care ametitul asta si usereul lui ni le-a facut noua, biciclistilor. Nu s-a tinut de niciuna dintre ele. Asa ca scutiti-ne de devieri de la subiect, ca nu mai tin.

      • pun pariu ca nici nu stii cate roti are bicicleta :)))

        postac trist ce esti.

  17. Alta aberatie marca Fritz Witz. Se fura biciclete din zone supravegheate video, din garaje, scari de bloc si chiar balcoane. Cine isi lasa bicicleta in parcajele lui Spriz risca sa ii fie furata. Daca in 30 de minute s-a furat o bicicleta legata la etajul 3 intr-o scara de bloc cu interfon ce sa mia zici de parcajele lui Spritz…

    • clar, fritz e de vina ca iti fura tie bicicleta din scara :)))))

  18. Bah numai puneti poze cu D o nimik caci fac alergie deja ,,,,de cap sa-i fie