Sunt 16 km de linie nou nouta pe care circula deja trenurile, pe lotul Lugoj – Timisoara, din magistrala CFR care se modernizeaza. Tronsonul pe care lucrarile nu au trecut de 1%

TIMIȘOARA. Au trecut de 40% realizare lucrările de pe lotul 2 al magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, care se modernizează în vestul țării.

CITESTE SI: Are pereti cortina, riflaje metalice elegante si LED-uri. Se dezvaluie fatada principala a Garii de Nord Timisoara, dupa modernizare. Ce a mai ramas de facut

Vorbim despre tronsonul cuprins între Lugoj și Timișoara, de 54,13 km, care, de altfel, este și cel mai avansat dintre toate și pentru care e sigură menținerea finnțării prin PNRR până la capăt. Pe celelalte trei, lucrările ar putea fi continuate cu bani din alte surse.

Zilele acestea, pe lotul 2 al magistralei, spaniolii de la FCC Construction au mai dat în circulație încă 6 km de cale ferată nou-nouță. Astfel, acum, pe acest segment sunt, în total 16 kilometri de șină nou-construită pe care deja trec trenurile.

A fost dat în folosință firul nou de circulăție complet modernizat (fir ÎI), între stația Lugoj cap Y – Jabăr Cap X Firul ÎI, de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată); în lungime totală de 6 km.
În primă fază se va circulă cu RV de protecție de 50km/h, având în vedere că lucrările vor continuă cu demontarea firului I de circulație„, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Cel mai întârziat tronson din magistrala aflată în lucru este Caransebeș – Lugoj, unde lucrările nu au depășit 1% realizare.

Iata stadiul celorlalte 3 santiere, magistrala CFR fiind împărtită in 4 loturi!

Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km), pornit ultimul, a ajuns la 1% realizare.

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km), care traversează Timișoara, va depăsi în curand 13 % realizare.

Pe lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km), au fost executate 17% dintre lucrări.

Va reamintim, întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu aproape 9 miliarde de lei bani europeni și a fost împărțită în 4 loturi.

La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Ăia 6 km Lugoj-Jabăr sunt cei mai facili, cale în linie dreaptă pe care oricum se circula cel mai decent. Care e treaba cu podurile (Jabăr și Topolovățu Mare)? Și cu linia în curba aia de la Topolovățu Mare? Etc.

  2. Fix pix…..pe 6km merge cu 160 la ora 😀 pe restu cu 30 la ora

  3. De zeci de ani tot asa ce mai conteaza inca cativa ani

  4. Dacă tot nu se face prin PNRR, atunci nu mai bine se realizează centura feroviară și se scoate trenul din centrul orașului?

  5. 16 Km? Wooooaaau! Propun sa se amplaseze o statuie in cinstea lui Grindeanu, mare mester in ale transporturilor. Realizare!!!!
    A, statuia sa fie din gips carton si sa se amplaseze pe linii, undeva, ca traim in tara in care un tren(de la Oradi(!)a la Constanta) pierde 2 vagoane pe drum si… e ok asa. Desi eu zic ca OK ar fi fost daca intr-unul dintre vagoane era careva monospranceana sa ramana naibii la el la Oradia.
    weekeND fain, bucurati-va de noile masuri care vor… ceva cu bugetul, n-am inteles exact ce.

  6. Chinezii inlocuiau linia intr-o luna !

  7. În ritmul asta, poate va fi gata peste 10ani.