Vom merge cu trenul cu 160 km/h de la Timisoara la Arad, tot italienii castiga licitatia. Ultimul anunt al CFR legat de proiectul de modernizare a caii ferate Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, cu peste 4 miliarde de lei, bani din PNRR

CFR SA a desemnat, marti, oferta castigatoare pentru modernizarea a 55 km dintre Arad si Timisoara, linia 310 in Mersul Trenurilor. Intre cele doua orase sunt 57 km si cel mai rapid tren face 49 minute, in timp ce parcursul cel mai lent dureaza 108 minute. Trenurile vor putea rula cu 160 km/h pe cele mai rapide portiuni.

CITESTE SI: Trenurile vor putea merge cu 160 km/h prin Timisoara si va fi dublata linia. Italienii vor moderniza calea ferata ce traverseaza orasul. CFR a anuntat castigatorul licitatiei

CITESTE SI: Vom merge cu trenul cu viteze de pana la 160 km/h. Incepe modernizarea primului tronson de cale ferata de pe Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, cu bani prin PNRR

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA informeaza ca a fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Ronat Triaj – Arad (lotul 4), aferenta obiectivului de investitii “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Oferta financiara depusa de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad Lot 4, in valoare de 2.184.174.656,60 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor, 60 de luni reprezentand perioada de garantie a obiectivului.

Sursa de finantare a fost identificata si va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Obiective principale ale programului

Modernizarea Lotului 4 Ronat Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de iesire din Ronat Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare in statia Arad). Pe langa acest tronson, tot in cadrul lotului 4, proiectul cuprinde si modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovat (indicativ 220), pe o distanta de cca. 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata, dotata cu instalatie BLA si este dispusa atat in rambleu cu inaltimea de maxim 12 metri, cat si in debleu cu adancimea de maxim 8 metri.

Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar, vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h.

Calea ferata existenta intre statiile Aradu Nou si Arad se va mentine simpla, insa se va moderniza.

Pe intervalul dintre statiile Aradu Nou si Glogovat, traseul existent al caii ferate (linia Aradu Nou – Glogovat) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de catre trenurile de marfa, care vor circula intre Timisoara si Arad. Noul tronson feroviar proiectat intre Aradu Nou si Glogovat va traversa raul Mures pe un pod construit in amonte fata de cel existent.

De asemenea, se vor executa lucrari:

– de reconstructie sau reparatii/modernizare la un numar de 6 poduri, 30 podete, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate, inclusiv 9 podete de descarcare

– de modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

– de modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovat, Micalaca. Statia care se vor transforma in post de miscare este Statia Valea Viilor.

– de modernizare a retelelor locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.

– de protectia mediului – panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.

Va reamintim, au fost desemnate ofertele castigatoare si pe celelalte tronsoane de pe linia Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad.

Lotul 1, Caransebes – Lugoj castigator licitatie:  Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA

Lotul 2 Lugoj – Timisoara Est, castigator licitatie:

Lotul 3 Timisoara Est – Ronat Triaj, castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

CITESTE SI: Planurile pentru o Centura Feroviara legata de aeroport la Timisoara, intr-o noua etapa. 3 oferte pentru Studiul de Fezabilitate de peste 2 milioane de euro

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

loading...

    Pareri

  1. Dan Sorescu spune:

    Aradul vad că iar se mișcă bine și își face centura corespunzătoare, că și cea rutiera. Sa vedem cat vor dura inevitabilele contestații, probabil tot alstom va contesta că și pe lotul 3, și apoi spor la treabă.

  2. Mioriticus spune:

    Bine scris vom merge cu trenul ,cred că la mers vom mai rămâne mult timp .

  3. Paul spune:

    Poate 120 maxim, 160 nu cred sa prindă sunt 55 de km între, nici nu apucă să prindă 160 pe oră că deja trebuie să oprească

    • Jean spune:

      E absolut plauzibil să prindă 160 și pe distanțe scurte. Anul trecut când am fost la mare directul București-Constanta a luat foc la Cernavodă. Am zis că e imposibil să respecte cele 1:53 minute de pe bilet. Au pus o locomotivă suedeză, s-a urcat un mecanic nebun și ceea ce a urmat e posibil să fi fost un record de viteză neoficial pentru CFR, vitezometrul meu a indicat la Murfatlar 197/h, toți erau cu telefonele pornite filmau. Am ajuns în Constanța la 17:53 fix. Deci se poate și pe distanțe de 50-60 km să prinzi asa viteze și sunt posibile minuni și în România.

  4. Historia spune:

    Grindene ce dreaku fumezi vezi sa nu-i depesesti pe japonezi la viteza .

  5. 314zde_PSD spune:

    si asta a fost una dintre glume .

  6. Anonim spune:

    @Opinia Timișoarei aveți o problemă cu reclamele pop-up băieți. ,, Fă-o să plângă cum în viața ei”
    ,, Ejaculează ca un monstru” ,,Fii un animal zile întregi”. Faceți ceva…

    • Ionica spune:

      Hahahaha, creca tu tre sa faci ceva, daca iti apar reclame din astea, nu ziaru e de vina, ci tu, pentru ca te uiti la pornosaguri si google, in zona de reclama, iti face sugestii conform cu interesele tale. Mai ho cu saiturile deocheate si la un moment dat dispar :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • BanatanFalos spune:

        Nu cred ca asta e cauza.
        Mie imi apar astfel de reclame doar cand dau de stiri cu Grinda si Nica … bestiile administrative ale Banatului.

  7. Daniel spune:

    Partea buna e ca se dubleaza linia si nu mai stau trenurile unele dupa altele ceea ce va reduce timpul de calatorie. Dar partea cu 160 kmh e praf in ochi pentru ca nu vor beneficia de ea decat trenurile care nu opresc deloc pe parcurs si asta doar de la o anumita distanta de orase.

  8. Schimbați timpull spune:

    1. Obiectivul din 2023: Primul pas, pentru aceasta pe baza unui studiu elaborat de … și aprobat de … se va defini și ” ora de vest” egala cu 3 ore conventionele”. In acest context se revine la o viteza de 53 km/ora
    Sa speram ca pana in 20XY lucrurile se vor rezolva

  9. ŽS spune:

    Intre Belgrad si Novi Sad sunt 75 km iar din primavara se circula cu trenul cu 200 km/h pe o bucata unitara de 45 de km. Pe cei 30 km ramasi se circula la capete cu 120 km/h iar apoi cate o bucata cu 160 km/h. Tot drumul se parcurge in 34-35 minute cu trenul direct.

  10. Geta BioEnergeta spune:

    Pe vremea răposatului, acum 35 de ani, trenul făcea între Timișoara și Caransebeș, cei 100km în exact o oră. Mult trâmbițata viteză de 160km/h, va fi de fapt aceeași viteză medie de 100km/h de acum 35 de ani. Unde e totuși progresul!?😃