Una dintre cele mai aglomerate strazi din Timisoara intra in santier. Va avea 4 benzi, piste de biciclete si trotuare civilizate

TIMISOARA. Autoritatile publice locale se pregatesc sa deschida inca un santier. Soseaua care leaga Timisoara de Giroc va intra in lucrari cat de curand, anunta reprezentantii primariei, care sustin ca au dat drumul licitatiei pentru executia lucrarilor.

Calea Girocului va avea 4 benzi, piste de biciclete si trotuare civilizate, insa va duce lipsa de spatii verzi, pentru ca nu este loc suficient pentru amenajarea acestora. Vorbim despre tronsonul dintre strada Maresal Constantin Prezan si limita Timisoarei, lung de aproape 1.200 de metri liniari, sustin autoritatile locale.

„Este in derulare licitatia pentru executia lucrarilor de largire a Caii Martirilor – Calea Girocului, la 4 benzi. Termenul de depunere a ofertelor este 20 iulie. De indata ce licitatia se va finaliza, vom incepe sa lucram efectiv si la largirea acestei artere la 4 benzi. Evident ca largirea prevede amenajarea de trotuare civilizate, de piste de biciclete, de locuri de parcare. Pentru spatii verzi nu ramane teren, pentru ca, din pacate, profilul stradal al Caii Girocului este destul de restrans”, a explicat primarul Nicolae Robu.

Girocului

Studiul de fezabilitate pentru extinderea Caii Martirilor a fost aprobat in Consiliul Local Timisoara inca din toamna anului trecut, insa a fost actualizat in primavara acestui an, dupa ce s-au descoperit cateva erori. Estimarile specialistilor aratau ca ar fi nevoie de 3,7 milioane de euro pentru extinderea soselei la 4 benzi si pentru amenajarile propuse, insa dupa actualizarea studiului a iesit ca ar trebui, de fapt, peste 4 milioane de euro. Invitatia de participare la licitatie spune insa ca valoarea estimata a contractului este de aproape 12,3 milioane de lei, fara TVA, adica putin peste 3,4 milioane de euro, cu tot cu TVA, banii urmand sa fie luati din bugetul local.

De ce e nevoie de atatia bani? Atat pentru lucrari de reabilitare a structurilor rutiere, cat si pentru amenajarea de piste pentru biciclisti si montarea unui numar de 88 de stalpi de sustinere a liniei de contact pentru transportul de troleibuze, explicau, la acea vreme, reprezentantii primariei. Lucrarile sunt programate sa tina 2 ani, conform proiectului. Dupa calculele specialistilor din institutia de pe C.D. Loga, santierul s-ar putea deschide chiar in luna august sau in septembrie.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca deja se lucreaza la drumuri atat de intens (realizarea 6 a primariei), reamintesc ca de cca. 25 de ani str. V. Madgearu (prima treime, M. Viteazul) si Filaret Barbu arata mai rau ca dupa „razboi” (gropi, denivelari, sparturi, apa care balteste dupa ploaie, …). Primariacunoaste situatia dar justificarile (de ani de zile) se ascund in spatele termenului de „pavaj istoric”, care nu poate fi reabilitat decat cu acordul lui Franz-Josef (saracul a raposat insa prin 1914).
    Poate totusi la 1 km de Primarie, central, se va gasi solutia ca sa nu ne mai distrugem masinile; la fel si primii 20 – 30 m ale trotuarului.

  2. spatiile verzi is pentru oameni. pentru maimute; praf si continental

  3. Si dumbravita – capatul lui 14 cand se face?? bine ca aveti pt toate numai nu pentru a rezolva problema de pe Dumbravita nu aveti. nu va mai votez la anul. nu s-a intamplat nimic cu Dumbravita de cand e Robu. trotuarul tot spart e, soseaua e maxim aglomerata tot timpul, Continental tot acolo e si ne impute in fiecare zi aerul si lista poate continua.

    • Dumbravita are alt primar 🙂 si da Robu nu va mai primi voturi la anu.
      Cica trotuare si piste de biciclete + 4 benzi + parcari…. SERIOS? unde inghesui toate astea? aaa da va imparti trotuarul lat de 1,5 m in două, pietoni si biciclisti… nimic nou !

  4. Este f. bine ce face domnul primar, este un om de toata isprava. Dar o data ce a inceput sa se ocupe de marginile Timisoarei , nu arunca o privire si pe malul riului Bega cel care merge spre pista de biciclisti celebra, acest mal undeva este interrupt de case, inspre Fraidorf.Coltul Acela nedorit si nelegal intrerupe trotuarul, chiar drumul, ar trebui croit, ce ziceti?

  5. O fi Robu asta un om care a cetit prea mult SF si „vrabia malai viseaza”, dar pb adevarata este legata de „gunoaiele” umane care sunt sub el. O „scursura” din astia este Culita Chis, seful directiei tehnice si deasemenea coruptul ala nenorocit de Ioan Ganciov, seful de la drumuri si utilitati .. Ei sunt cauza la celor mai multe pb pe care le vedeti… Dir. Tehnica este resp pt proiectele acestea. Tot „gunoaiele” astea au fost si pe vremea lui Ciuhandru… de aia e totul prost. Cat timp vor ramane ei … chair daca se schimba primarul … tot la fel o sa fie.