Un ritm de realizare de cel putin 7% pe luna, promisiunea facuta ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu de constructorul celei de-a treia descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara. Foto

TIMISOARA.  Lucrarile la cea de-a treia descarcare catre Timisoara de pe Autostrada Vestului, la Sanadrei, au ajuns la un grad de realizare de 15%, dupa ce la inceputul lunii august acestea erau la 10%.

CITESTE SI: Ultimul avertisment pentru italienii care construiesc Centura Sud la Timisoara, care au cerut intelegere. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunta ca isi asuma rezilierea contractului, daca muncitorii nu se mobilizeaza

CITESTE SI: Pana la inceperea scolii, Drumul Boilor va fi finalizat, da asigurari Primaria Timisoara. Se va circula, insa, in continuare cu probleme in zona intersectiei cu Centura Sud. Video

 

Vineri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a facut o vizita fulger pe santier si se declara ceva mai optimist, dat fiind faptul ca in ultimele saptamani antreprenorul a crescut si ritmul, si mobilizarea.

Am vrut sa vad modul in care lucreaza compania la aceasta investitie a CNAIR. Au un progres fizic de aproximativ 15%. Pot sa spun un lucru bun, ca in ultima perioada exista mobilizare pe acest santier.

S-au angajat ca ritm de progres lunar sa fie undeva in jur de 7%, ceea ce e un ritm bun avand in vedere problemele pe care le-au avut. Si aici ma refer cu descarcarile arheologice care trebuie rezolvate inainte de a intra in faza de executie. In acest moment traseul este liber, nu mai opreste nimic.

Din raportul pe care mi-l da saptamanal Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, aici lucrurile au intrat in fagasul normal, astfel incat, anul viitor, sa putem sa avem aceasta lucrare. Nu este o lucrare grea, este o lucrare care necesita un ritm sustinut. Nu sunt multe lucrari de arta, sa traversam munti, sa avem poduri si podete foarte multe. De aceea, daca se va mentine ritmul din ultimele saptamani, exista aceasta doza de optimism

Au inceput practic in urma cu 2 luni si ceva, trei. Au depasit acea perioada, diverse probleme pe partea de descarcare arheologica. Daca initial aveau cativa zeci de mii de metri patrati pe care trebuiau sa faca acest lucru, urmare a discutiilor cu cei de la Muzeu sau Directia de Cultura s-a ajuns la peste 150.000. Asta a dus la un anumit delay. Nu vreau sa fiu inteles grresit, ca nu doresc sa se faca aceste descarcari si sa nu beneficiem de aceste lucruri care tin de istorie in zona noastra. Dar, asta e legea, s-a respectat„, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

In ultimele saptamani, antreprenorul a mobilizat mai multi muncitori si utilaje si lucreaza la viitorul pasaj care sa treaca peste drumul national DN69 Timisoara – Arad.

Ministrul Transporturilor: Am fost mai catolici decat papa pe unele componente din zona de mediu, sa vedem comportamentul gandacului verde in toate cele 4 anotimpuri, sa facem pasaje pentru ursi unde nu sunt ursi

Sorin Grindeanu a aratat ca in trecut s-au produs intarzieri uriase si pierderi de bani din pricina faptului ca in privinta respectarii unor componente privind protectia mediului s-a mers la extrem.

Stiti ca am o problema si apreciez dorinta unora de a cauta ursi prin Timis. Am o problema din acest punct de vedere pentru ca eu cred ca ne aflam in aceasta situatie si din cauza ca pe anumite componente pe zona de mediu cred ca am fost mai catolici decat papa, cu toate acele lucruri care tin de studiul de mediu care ne sunt cerute, sa vedem comportamentul gandacului verde in toate cele 4 anotimpuri, sa facem pasaje pentru ursi acolo unde ursi nu sunt, toate aceste lucruri, si acestea ca sa fiu corect, ne-au adus in situatia in care suntem. Nu vreau sa le comentez, tin de istorie in acest moment„, a mai spus Sorin Grindeanu.

In aprilie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu il ameninta pe antreprenor cu rezilierea contractului, iar la finele lunii iunie, firma Todini Costruzioni Generali S.p.A. se regasea pe prima Lista Neagra intocmita de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, constructorul primind un prim certificat negativ pentru ca nu si-a facut treaba.
Evaluarile se fac periodic si sunt actualizate datele la 3 luni, iar daca societatile de pe lista nu se mobilizeaza, risca sa nu mai primeasca niciodata vreo lucrare in Romania.

CITESTE SI: Firma care construieste Centura Sud Timisoara si cea care face descarcarea de pe autostrada la Sanandrei, pe Lista Neagra anuntata in premiera de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Ar putea sa nu mai fie primite la licitatii

In acest rastimp, Consiliul Judetean a finalizat licitatia pentru gasirea unei firme care sa proiecteze reconfigurarea intersectiei cu Drumul National Timisoara – Arad. Singura oferta a fost evaluata si contractul atribuit. Este vorba de IRICONSTRUCT, avand 3 subcontractanti.

Cu aproximativ 25.000 de euro, firma trebuie sa realizeze Studiul de Fezabilitate, Studiul geotehnic, cel topografic, expertiza tehnica si alte documentatii, inclusiv cadastrale, in vederea obtinerii autorizatiilor, respectiv a exproprierilor necesare amenajarii intersectiei DJ 692 cu DN 69.

***

Va reamintim, contractul pentru construirea noii descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.

Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.

Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.

Durata de executie a contractului, iscalit inca din ianuarie 2021, este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor.

Aceasta inseamna ca termenul de finalizare este martie 2023.

Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Jeg de om, ia interesați-vă sa vedeți pe cine a numit „domnu” ministru la apele Timiș sef:)))) ar fi o știre mult mai interesanta zic eu

  2. In plina campie?
    Si explicatia este „avand in vedere problemele pe care LE-AU avut”. Deci nu le mai au. Atunci de ce accepta Grindeanu doar 7%, daca problemele sunt de domeniul trecutului? Vom avea probabil 4 luni de intrerupere intre decembrie-martie, datorita vremii pretins nefavorabile… Deci la anul pe vremea asta sa ne asteptam la 60% … 🙁

  3. Iar a venit tovarasul ministru de la Bucuresti pe banii statului si ne povesteste niste povesti de genul celor vinatoresti.
    Oare si a gasit cartea pe care a scris o ?

  4. Nu numai olandezul (olteanul)de GRINDEAN cä bänätean nui are habar de Autobenzii dar cänd vine cu Pizzierii din Italia unde se surpä cu Romänii care mor ,scuzee !!! Ceva nu e in regulä .7 la sutä pe an sau pe lunä ?Sau dureazä vreo 15 ani?