Opinia Timisoarei

Tren – tramvaiul intre Timisoara si Resita, intr-o noua etapa. Statii si halte modernizate si zeci treceri la nivel de cale ferata si poduri vor fi reabilitate

TIMISOARA. Merge inainte proiectul de reabilitare si modernizare a liniei de cale ferata dintre Resita si Timisoara, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera.

CITESTE SI: Adio sens giratoriu suspendat la Baader, in Timisoara. Avem alt proiect pentru modernizarea liniei de cale ferata in zona, cu pasarela separata, cu lifturi, pentru pietoni si biciclisti 

Reprezentantii CFR au avizat variantele optime pentru studiul de fezabilitate al proiectului.
Documentatia a fost impartita pe doua tronsoane: Timisoara – Stamora Moravita – Frontiera si Resita Nord  – Voiteni, iar pentru studiile aferente celor doua sectoare de cale ferata, costul se ridica la peste 4 milioane de lei, cu tot cu TVA, adica aproximativ 850.000 de euro.

CITESTE SI: A fost capturat barbatul care a jefuit o bijuterie la Timisoara cu spray paralizant. Unde l-au incoltit politistii 

” Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera.

Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate in cadrul Studiului de Fezabilitate(…) pe cele doua tronsoane, astfel:

►Componenta A: Timisoara Nord – Stamora Moravita – Frontiera (58 km) propusa pentru finantare in cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investitie in valoare de 2.092.343.265,44 lei, fara TVA.

►Componenta B: Resita Nord – Voiteni (59 km) propusa pentru finantare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat si/sau alte surse legal constituite, o investitie in valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fara TVA”, transmit reprezentantii CFR.

Pe primul tronson, cel din judetul Timis, se urmareste cresterea vitezei maxime de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, iar pentru trenurile de marfa la 80 km/h, modernizarea a 9 statii/ halte/puncte de miscare si reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri si 19 podete.

Pe tronsonul Resita – Voiteni, in urma reabilitarii caii ferate, pe langa cresterea vitezei de circulatie a trenurilor, vor fi modernizate si 12 statii/ halte/puncte de miscare si vor fi reabilitate 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podete.

Termenul de realizare a investitiilor pe cele doua tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timisoara Nord – Stamora Moravita – Frontiera, din care 8 luni pentru proiectare si 42 de luni pentru executia lucrarilor, iar pentru tronsonul CF Resita Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare si 52 de luni pentru executia lucrarilor.

Precizam faptul ca, in cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investitii Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera, semnat cu autoritatile locale, reprezentantii CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentatiilor si derularea procedurilor de achizitii publice si, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea si receptia lucrarilor de modernizare pe cele doua tronsoane„, mai spun reprezentantii CFR.

Exit mobile version