Sunt în linie dreaptă lucrările la platforma cu 48 de stații de încărcare pentru autobuze electrice, la Timișoara. Ar fi trebuit să fie gata încă de la venirea primelor mijloace de transport noi, acum 3 ani. VIDEO

TIMIȘOARA. În 2020 se lansa licitația, un an mai târziu era semnat contractul, în 2022 ajungeau la Timișoara primele autobuze noi electrice Karsan, lungi, dintr-un lot de 44 cumpărate de Ministerul Dezvoltării pentru oraș.

Tot pe atunci, Primăria Timișoara reușea să finalizeze documentația pentru o platforma cu stații de încărcare pentru aceste mijloace de transport.

CITESTE SI: A apărut un nou sens giratoriu pe Centura Mică Timișoara. Și tronsonul de drum este unul nou. VIDEO

La 3 ani distanță, se apropie de finalizare amenajarea spațiului în depoul STPT de pe bulevardul Dâmbovița, care este parte din proiectul de achiziție de autobuze noi pentru Timișoara.

O arată ultimele imagini filmate pe șantier de către cititorul opiniatimisoarei.ro care monitorizează obiectivele de infrastructură din Timișoara și din județ.

Prin proiect se va realiza o platforma de garare pe B-dul Dâmboviţa nr. 67, care va fi dotată cu 44 de stații de încărcare lente și 4 stații de încărcare rapidă pentru autobuzele electrice, vor fi realizate drumurile de incintă aferente, un post de transformare, racordare utilități, precum și un bazin de retenție ape pluviale.

Platforma de garare va fi protejată de doua copertine care vor asigura gararea a 44 autobuze electrice articulate cu stații de încărcare lentă. Platforma de garare va fi protejată de două copertine care vor avea regimul de înălțime parter și vor avea capaciatea de parcare a 28, respectiv 16 autobuze electrice cu gabarit în plan de 2.55mx18.00m. Stațiile de încărcare lente și rapide sunt puse la dispoziție de către achizitor, iar amplasarea acestora pe fundațiile pregătite și legarea la instalația electrică se va face de către furnizorul echipamentelor”, se arata în descrierea achiziției.

Platforma cu stații de încărcare costă peste 5 milioane de euro, bani de la bugetul local, care trebuie amenajată ca parte din proiect de către primărie.

Mai vin încă 30 de autobuze electrice noi Karsan, scurte

Între timp, pe lângă cele 44 de autobuze electrice lungi Karsan, parcul STPT va mai crește cu alte 30 de noi autobuze electrice scurte, de la același producător, care a câștigat o nouă licitație zilele trecute.

Viitoarele autobuze electrice vor avea 10 metri lungime, minim 20 de locuri pe scaune și vor putea transporta cel puțin 65 de oameni.

Mijloacele de transport vor fi, de asemenea, dotate cu camere de filmat, atât în interior, cât și în exterior, dar și cu sisteme de climatizare moderne. Autobuzele vor avea și un sistem de numărare a călătorilor și vor fi trimise pe trasee în perioadele în care traficul nu este aglomerat.

Odată cu achiziția autobuzelor, vor fi cumpărate și stații de încărcare. Cele de încărcare lentă vor fi instalate la depoul din Dâmbovița, iar cele rapide vor fi montate la capetele de traseu.

Noile autobuze scurte Karsan vor costă peste 20 de milioane de euro și vor ajunge la Timișoara în următorul an.

***

Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!

Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la [email protected],  pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

CITESTE SI: Afli primul tot ceea ce se intampla cu adevarat important in Timisoara si in regiune cu Aplicatia de stiri Opinia Timisoarei. 3 tipuri de alerte te tin mereu conectat la evenimente. Descarca gratuit Aplicatia OT aici!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. „Autobuzele vor fi trimise pe trasee în perioadele în care traficul nu este aglomerat.”

    Genial. Deci peste 12 milioane euro cheltuite pe 20 autobuze care nu fac fatza unei ture normale de lucru, in special iarna cand le scade randamentul cu 40-60%.
    Cu 10 milioane euro se puteau achizitona 50 autobuze Mercedes diesel de ultima generatie…cu termen de exploatare muult mai ridicat.

  2. Arata super! Sper ca incet, incet toate cotetele alb violet sa fie scoase din uz.

  3. CAM GREOI DECURG LUCRĂRILE