Se cauta constructor pentru viitoarea linie de tramvai de peste 1 km care sa lege Gara de Nord Timisoara de Pasajul Solventul. Licitatie de peste 15 milioane de euro

TIMIȘOARA. Primăria Timișoara caută o firma care să ducă mai departe planurile de extindere a liniei de tramvai de la Gara de Nord, pe bulevardul Gării, spre Pasajul Solventul.

CITESTE SI: VIDEO. A ajuns la 97%, se fac ultimele marcaje. Se pregateste de inaugurare noua descarcare de pe Autostrada spre Timisoara, pe care se va circula cu 100 km/h

A fost lansată licitația pentru găsirea unui constructor care să amenajeze nouă cale de rulare dublă, de 1,3 kilometri, dar și 3 stații pe acest traseu, prevăzute cu peroane și copertine.
Totodată, va trebui să modernizeze întraga trama stradală cuprinsă între Gara de Nord și platforma Solventul, inclusiv  rețelele edilitare stradale, subterane și supraterane. Acestor lucrări li se adaugă construirea de piste de biciclete, trotuare, amenajarea de zone verzi și implementarea unui sistem de supraveghere video conectat cu cel de management al traficului.

Valoarea estimată a contractului este de 63.509.260 lei fără TVA, adică peste 15 milioane de euro cu TVA.

Firma câștigătoare va avea la dispoziție un an și jumătate să ducă la bun sfârșit lucrările. Companiile interesate își pot depune ofertele până în 5 noiembrie.

Astfel, în 2029, pe bulevardul Gării din Timișoara ar trebui să circule deja tramvaiele pe nouă linie către Solventul.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Deja am pierdut sirul multelor proiecte realizate de Dominic impreuna cu echipa! Bravo!

    • Mare dreptate ai: doar proiecte si studii de fezabilitate si bani aruncati pe geam….. Multe contractele care erau semnate si care erau in executie acum 6 ani le-a boicotat, apoi le-a blocat…. sa mai sifoneze niste bani pe hartii inutile…

    • Da, șirul s-a pierdut imediat după cele 2 buzi automatizate de 100.000 de euro.

  2. 15 mil eur/km???!!!

  3. Din imagine se vede că maestrul Fritz și-a pus amprenta și pe acest proiect iar banda din mijloc este este îngustată, după cum îi este obiceiul. Astfel agentul implantat Fritz își impune viziunea sa eco-marxista asupra orașului și a cetățenilor săi, începând de la culorile monarhiei habsburgice, galben și negru, pe care le alege oricând are ocazia și până la consfințirea statului românilor de cetățeni de rangul 2 cărora li se restrânge drastic dreptul de a se deplasa într-un mijloc de deplasare individual motorizat.

    • Plus marsurile de bulangii din Timisoara

    • Dacă te uiti din fața gării catre centru, poti vedea ca la doua statii este Piața Regina Maria (Spitalul de copii). Deci linia de la Solventu pe strada Gării se poate prelungii pe Republicii incă două stații si ajunge direct in liniile de tramvai de acolo si apoi pe Nemoianu spre Piața 700.
      Practic s-ar scurta traseul Liniei 1 cu 3-4 statii. Linia 2 si 8 pot merge pe la Piata Sf Maria…🙄

  4. Primăria plătește peste 70 milioane de lei pe 1,3 km de linie noua. Deci cei 300m de linie desființată în Ciarda Roșie construind stadionul peste bucla de tramvai ar costa peste 16 milioane lei. RUȘINE