Primăria Timișoara ‘știe’ mai bine unde e nevoie de piste și cum să fie ele conectate. Expertiza bicicliștilor care circulă zilnic prin oraș, neinteresantă

FOTO: Pedallez Timisoara

TIMIȘOARA. Au venit cu propuneri, s-au oferit să contribuie la proiectarea viitoarelor piste, să se implice în campanii de siguranță rutieră, dar n-au prea fost luați în seamă. Bicicliștii din Timișoara par să fie interesanți pentru primărie doar în campaniile electorale.

CITEȘTE ȘI: Podul ‘verde’ de 2 km care va lega DN6 de autostrada, în Ungaria. Cum va ușura viața șoferilor care se îndreaptă spre vestul Europei

După ce au organizat o mișcare de protest și au transmis o petiție municipalității, reprezentanții bicicliștilor timișoreni au reușit să stea și față în față cu reprezentanți ai primăriei zilele trecute. Au plecat însă cam dezamăgiți de la întâlnirea cu delegația condusă de viceprimarul Ruben Lațcău.

👉Am prezentat principalele noastre acțiuni de interes local. La Scrisoarea deschisă trimisă Primăriei nu am primit un răspuns clar și nu am simțit interes real pentru propunerile noastre. Ne doream în special pornirea unei campanii comune pentru siguranță rutieră: „Timișoara, primul oraș din România cu zero decese în trafic până în 2050”. Nu am primit feedback pe acest subiect.

👉Atât pedalarea de protest a bicicliștilor, cât și petiția pentru un oraș mai prietenos cu bicicliștii și nevoia unui masterplan velo, au fost privite cu scepticism. Totuși, ni s-a comunicat că se proiectează în continuare trasee de piste de bicicletă, la care vom putea oferi feedback și propune alte trasee.

👉Am insistat asupra dorinței comunității de a oferi consultanță în conectarea pistelor, proiectarea segmentelor noi și menținerea unui dialog real între autorități și societatea civilă. Nu am remarcat însă o disponibilitate de a integra expertiza noastră în planificarea proiectelor și de a sta împreună la masă pentru a gândi la comun strategii.

👉Am plecat cu un mic plan de acțiune și cu impresia că, din perspectiva Primăriei, rolul nostru ar fi relevant mai ales în zona de schimbare culturală și comportamentală—lucru pe care deja îl facem. Dorința noastră a fost să arătăm că suntem pregătiți să colaborăm serios și pe termen lung pentru un oraș mai sigur și mai prietenos pentru toți. Știm limitările legislative și administrative, dar vrem să vedem ce putem îmbunătăți împreună pentru a ne apropia de o normalitate nouă: un oraș sigur și sănătos.

Sunt multe subiecte și solicitări din partea noastră care nu au fost atinse. Rămânem, însă, în contact pe temele deja abordate și vom urmări evoluția dialogului și a unei posibile colaborări„, au transmis reprezentantii Asociatiei Pedallez Timișoara.

Va reamintim, în vară, după ce și-au făcut publice nemulțumirile legate de faptul că în ultimii ani s-au amenajat doar câteva piste noi și puține au fost intervențiile la cele vechi, în ciuda promisiunilor administrației Fritz, bicicliștii au organizat un protest și au înaintat o petiție către primărie.

Iată textul documentului pe care l-au semnat peste 1300 de timisoreni care folosesc transportul alternativ pe două roți în oraș!

„Cerem realizarea unui Master Plan Velo și a unei infrastructuri sigure pentru biciclete în Timișoara!

Timișoara are nevoie de un sistem de mobilitate modern, sustenabil și sigur pentru toți cetățenii. Bicicleta este un mijloc de transport accesibil, ecologic și sănătos, dar lipsa unei rețele coerente și sigure de piste descurajează utilizarea sa pe scară largă.

Ce solicităm:

Elaborarea și implementarea unui Master Plan Velo pentru Timișoara, cu obiective clare și termene asumate pentru dezvoltarea rețelei de infrastructură velo.

Crearea de piste de biciclete continue, protejate și bine semnalizate, care să asigure siguranța tuturor participanților la trafic, indiferent de vârstă sau experiență.

Conectarea cartierelor, a zonelor industriale, comerciale și de agrement prin trasee velo eficiente și sigure.

Măsuri concrete pentru reducerea accidentelor rutiere care implică bicicliști și promovarea unui climat de respect reciproc în trafic.

De ce este important?

Un oraș prietenos cu bicicliștii este un oraș mai curat, mai liniștit și mai sănătos.

Creșterea numărului de bicicliști contribuie la reducerea poluării, a traficului și la îmbunătățirea calității vieții.

Infrastructura velo de calitate înseamnă siguranță pentru toți: bicicliști, pietoni, șoferi”.

Protest pe două roți

În 18 iulie, bicicliștii au organizat și un marș pe mai multe străzi din Timișoara pentru a atrage atenția asupra demersului lor.

În ultimii 5 ani au fost amenajate piste noi de biciclete pe bulevardele care erau în lucru și le aveau prevăzute încă din proiect. Pe lângă acestea, însă, Primăria Timișoara a mai trasat doar două, una pe strada Budai Deleanu și o alta de pe Eneas spre Pârvan. Este în lucru o alta dinspre Parcul Adolescenței către Salcâmilor.
Puține au fost bordurile modificate și coborâte pentru a ușura traficul pe două roți, deși administrația Fritz a susținut în mai multe rânduri că va interveni serios în acest sens.

Actuala rețea jalnică de piste îi expune pe bicicliști accidentelor rutiere și nu puține au fost cele cărora le-au căzut victime.

Bicicliștii nemulțumiți de infrastructura velo din Timișoara, care, spun ei, îi pune în pericol, au decis să-și facă vocea auzită.

***

Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!

Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la [email protected],  pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

CITESTE SI: Afli primul tot ceea ce se intampla cu adevarat important in Timisoara si in regiune cu Aplicatia de stiri Opinia Timisoarei. 3 tipuri de alerte te tin mereu conectat la evenimente. Descarca gratuit Aplicatia OT aici!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. I DOARE IN CUR PE USERIȘTII CARE CONDUC PRIMARIA TIMISOARA EI FAC CUM VOR EI.

  2. Primăria percepe instalarea pistelor de biciclete prin a desfința pe o stradă întreagă absolut toate posibilitățile de parcare, prin acest mod de guvernare transparentă rezultatul va fi cu siguranță unul de cooperare chiar dacă astăzi nu interesează pe nimeni cel târziu la alegeri vin rezultatele.

  3. O ruta interesant ar fi legarea cu Ghiroda si mai apoi spre balta cu nuferi si localul din zona

  4. Il ardem la alegeri..

  5. Îi doare la cucu de bicicliști și pe donimic, și pe lătrău.
    Dar așa se întâmplă când alegi un mapeț pe post de primar la Timișoara.
    Pe deasupra mai e și de la UsSr, care-s vestiți pentru ipocrizie, minciună și lte combinații cu bani publici.

  6. Pista de biciclete de pe Str.Podeanu e jalnic proiectata.Nu e la acelasi nivel cu trotuarul ci sub nivelul acestuia si mai are si o minibordura separatoare.Pe langa faptul ca e si ingusta,daca te intalnesti cu altul ce vine din sens opus,trebuie sa sari cu roata peste bordura separatoare=> risc de accidentare.Numerosi biciclisti au cazut tocmai din cauza ca pista e sub nivelul trotuarului.Am facut sesizare la primarie in care le ceream sa aduca la acelasi nivel pista cu trotuarul ca sa nu mai existe accidente..dar mi s-a spus ca „specialistii” ce au proiectat-o au considera ca se incadreaza in limitele legale.Si asa a ramas.Praf si pulbere.

  7. Biciclistii lu peste prajit ar trebui sa platiti pentru a beneficia de piste de biciclete…apropo sa nu uitati sa treceti pe Cauciucurii de iarna.casca.vesta reflectorizanta.luminii.etc

    • Tu ce plătești pentru privilegiul de ne otrăvi cu NOx, PM, VOC, CO, CO2?

  8. Nu vă place doNimic Friț?! Cu atâta sete l-ați votat.. așteptăm cu interes următoarele alegeri

    • Nu-ți face griji, îl votăm din nou 😉

  9. Pentru senzatii de voma garantate puteti incerca pista de biciclete de pe Bogdanesti. De la Balta Verde pana la Pasajul Solventul siguri iti golesti stomacul si iti sar si cumparturile din cosul de la bicicleta. Pista este denivelata in dreptul firecarui acces auto !!! Cat de lipsit de viziune si departe de realitate poti sa fii sa proiectezi asa ceva??? De fapt tot proiectul e varza incepand cu benzile de circulatie inguste si salcami platati sub firele de curent de la tramvai…

  10. Cine sa stie? Frizt si viniturile din USR? Consilierii usr sigur (exceptie PCR Militaru) se pot pierde in oras.