Opinia Timisoarei

Primaria Timisoara despre locurile de parcare sacrificate pe Budai Deleanu in favoarea pistei de biciclete: Nu putem sa construim drumuri cu 4 benzi pe sens, iar una sa devina parcare. Foto

TIMISOARA. S-au iscat vii reactii in spatiul public dupa ce s-a incheiat operatiunea de trasat marcaje pe strada Ion Budai Deleanu din sudul Timisoarei, reparata in aceasta vara. Locuitorii din zona, dar si cei care tranziteaza in mod constant acea artera s-au aratat nemultumiti ca au fost desfiintate parcarile de pe marginea drumului catre Freidorf, amenajandu-se o pista de biciclete pe carosabil.

De altfel, unii nici nu au inteles ca nu mai pot parca acolo.

CITESTE SI: Atentie, soferi, marcaj nou in centru, la Timisoara! E interzis la stanga pe linia de tramvai, de la Catedrala catre Spitalul de Copii. Primaria: Am facut simulari de trafic, nu va fi aglomeratie

 

Nu putini au fost conducatorii auto care si-au exprimat ingrijorarea ca strada se va aglomera din pricina schimbarilor si se vor forma cozi.

Ca locatar in zona, sunt ingrozit de noile modificari.Pe langa faptul ca sunt cateva zeci de locuri de parcare in minus si le-a facut biciclistilor 2 benzi uriase pe sens desi pe acolo rar trece cate o bicicleta… tinand cont ca toti prefera pista paralela pe malul Begai,cand aveau bine mersi loc doar pe una din parti mai e si problema marcajelor care te obliga pe diverse directii.
Cei ce intra la Lidl si fac stanga vor face dupa ei o coada pana la hotel Ambasador, ca nu mai pot fi ocoliti pe dreapta. Treaba asta cu obsesia pentru biciclete deja intrece orice masura, se ajunge ca dintr-un drum cu 4 benzi ( din care pe 2 se parca ) sa ramana cu cate o banda pe sens si niste microbenzi de selectie. Sa vedeti haos din septembrie„, a notat un timisorean care locuieste in zona.

Trec des pe acolo, iar de cand s-a vopsit pe jos nu cred ca am vazut mai mult de 5 biciclete in total. Locuri de parcare anulate cu zecile. In jurul pranzului (desi era sambata) era coada pe ambele sensuri. Pentru a merge spre Freidorf, coloana era pana in dreptul strazii Vulturilor„, a sustinut un altul.

Da, arata bine si cam atat. Pe Budai Deleanu, aproape la fiecare numar de casa sunt intre 2 si 10 apartamente, acesti oameni s-au trezit peste noapte ca nu au unde parca. Stiti cate spatii comerciale sunt pe aceste strazi?! Impozitul pentru un spatiu comercial este astronomic si acum nici macar aprovizionarea nu se mai poate face din strada, ca sa nu mai zic de clienti. Si toate astea pentru 10-15 biciclisti /24 h. Pacat ca nu v-ati consultat cu cetatenii, v-ar fi furnizat solutii functionale pentru toti. (P.S.: si eu folosesc bicicleta din primavara pana toamna)„, precizeaza un alt timisorean pe retelele de socializare.

Reprezentantii Primariei Timisoara vin insa sa-i linisteasca pe timisoreni si dau asigurari ca au facut simulari de trafic pe Budai Deleanu, iar circulatia va fi una buna.

Se vorbea despre aglomeratia care se va naste pe strafa Budai Deleanu. Strada n-a functionat niciodata cu regim de 4 benzi. La intrari si iesiri a ramas la fel. Singura diferenta fata de ce era inainte este legata de parcari, capacitatea drumului nu s-a redus.

Vorbim de o lucrare de reparatii, nu de una de investitii. Spatiul stradal s-a reparat cu o functionalitate in plus. Am considerat ca este oportun sa facem lucrul asta aici, pentru ca profilul stradal permite, este larg, pentru ca nu impactam cumva siguranta circulatiei, este unul dintre putinele locuri in care puteam sa avem doua benzi pe un profil stradal larg fara sa reducem din capacitatea drumului si ca sa avem un prim test, sa vedem exact cum reactioneaza si biciclistii.

Pe masura ce vom merge si in alte zone, vom mai implementa lucrul asta. Sunt mai multe strazi care sunt in discutie in momentul asta, pe care sa mai facem astfel de piste de biciclete pe carosabil.

Avem modelul de transport care este studiul major de trafic. Noi am facut niste simulari pe toate modificarile pe care vrem sa le facem pana in momentul asta. Mai avem niste modificari pe care le avem in gand, pe care am facut simulari de trafic, sa vedem exact cum se comporta volumele de trafic.

Si pe Budai Deleanu am facut aceste simulari. Nu este in centrul orasului, dar sa nu uitam ca si strada Eneas este perimetrala centrului orasului si ca acum, la multi ani dupa ce a fost facuta, este folosita intens de biciclisti.

Cel mai bun lucru pe care putem sa mergem pe partea de retea de biciclete este sa mergem pe drumuri care nu sunt artere principale si pe drumuri care conecteaza zone de interes si care sunt paralele cu cele importante„, explica pentru opiniatimisoarei.ro viceprimarul Timisoarei Ruben Latcau.

Cat priveste locurile de parcare desfiintate, edilul spune ca problema nu este chiar atat de arzatoare, intrucat pe strazile laterale din zona mai sunt spatii in care sa fie lasate masinile si, pe viitor, se vor mai face altele.

Pe primul tronson, dinspre Iuliu Maniu, avem niste blocuri care au parcari in spate, dupa care avem un sir de case, unele dintre ele au fost demolate si avem o dezvoltare noua, cu parcari subterane. Si mai sunt cateva case, la capatul strazii, care au loc de parcare in curte. Problema este legat de casele dintre Mangalia si Crizantemelor, acolo sunt niste case pe un singur regim de inaltime, care nu au intrare in curte pentru acces auto si unde, din cate stiu, in curti au fost construite tot felul de anexe, birouri, sedii de firma. In mod normal, cand faci astfel de modificari, esti obligat sa ai loc de parcare.

Eu inteleg aceasta problema a locurilor de parcare, dar nu putem sa construim drumuri cu 4 benzi pe sens, iar una sa devina parcare„, a spus transant Ruben Latcau.

Exit mobile version