La aproape 5 ani de când a ajuns primul tramvai Bozankaya la Timișoara, primăria se apucă de hala de întreținere a garniturilor. Licitație de peste 3 milioane de euro

TIMIȘOARA. Cu chiu cu vai, astă vară, s-a încheiat și documentația pentru amenajarea viitoarei hale în care să se asigure mentenanța tramvaielor Bozankaya de la Timișoara, de 2 milioane de euro bucata, hală care ar fi trebuit să fie gata încă de dinainte de sosirea primei garnituri, în iunie 2021.

Acum primăria lansează, în sfârșit, licitația pentru găsirea unui constructor.

Temperatura nu are voie să coboare sub 5 grade Celsius

Noua hală va fi ridicată în depoul de pe Bulevardul Dâmbovița nr. 67, în incinta Societății de Transport Public Timișoara (STPT).

Având o lungime de aproximativ 90 de metri, hala va permite lucrări de întreținere la mai multe tramvaie simultan.

Temperatura nu are voie să coboare sub 5 grade Celsius, întrucât va adăposti și aparatură electronică ce va fi utilizată la verificări și revizii de specialitate, iar aceasta trebuie să funcționeze în condiții optime.

Aici se va găși și strungul de rectificat profil bandaj, impus încă de la bun început de către producătorul din Turcia, chestiune ce a fost însă ignorată de administrație. Bandajul e coroana inelară care se montează pe roată pentru a o feri de degradare. Acest strung este vital pentru întreținerea noilor tramvaie, în condițiile în care liniile din Timișoara nu sunt în cea mai potrivită stare pentru aceste garnituri.

Conform documentației din Sistemul de Achiziții Publice, valoarea estimată a contractului pentru amenajarea halei de întreținere este de 13.748.036 lei fără TVA, adică peste 3,3 milioane de euro cu TVA.

Firmele interesate își pot depune ofertele până în 8 decembrie.

Timișoara are 40 de tramvaie Bozankaya, cumpărate cu bani europeni. Dintre acestea, 35 au fost avariate, mai ușor sau mai grav, în accidente rutiere.

***

Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!

Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la [email protected],  pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

CITESTE SI: Afli primul tot ceea ce se intampla cu adevarat important in Timisoara si in regiune cu Aplicatia de stiri Opinia Timisoarei. 3 tipuri de alerte te tin mereu conectat la evenimente. Descarca gratuit Aplicatia OT aici!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Dupa 5 ani abia “se apuca” de constructie. Exemplu de eficienta al administratiei fritziene. Dar prostii platesc, nu ei. Halal!

    • Gresiiiiit. Abia au lansat licitatia. Pana sa fie gata, mai curge multa apa pe Beghei

    • Ce sa vezi, daca trebuia sa fie gata din 2021, probabil ca actele , proiectul, licitatia, executia. etc trebuiau sa fie incepute inanite de 2020, cand surpriza … cine era primar ????

      • Contractul lentru tramvaie a fost semnat in iulie 2019, urmand ca lrimul tramvai sa fie livrat in 2021. Vezi ce licitatii de „succesuri” a organizat pana azi „revolutia bunei guvernari” pentru proiectare si executie pt. hala asta.

        Si incearca sa nu fii chiar atat de penibil, nu poti sa pomenesti de domnul inginer Z.E.C.E. la orice mizerie facuta de useri(s)ti pe post de scuza. Dar daca vrei sa fii penibil, poti!

        Tu cu cine ai votat cand a castigat orbu? Multumesc pentru raspuns, abia asta e o surpriza!😅

  2. Și până acuma bandajele nu s-au uzat ? – cum le-au reparat ? La ce salarii de bugetari au – precis că se vor înghesui meseriașii să le repare sau mentenanța lor tot turcii o oferă ? Pe la Arad sunt tramvaie moderne dar probabil le-au făcut cu ochiul cele turcești și așa Timișoara a devenit din nou „pașalâc” STPT-ist

    • Periodic cineva aminteste patriotic de Arad, hai s-o lamurim:
      – Fabrica de la Arad nu sta, produce la capacitate. Tramvaiele sunt licenta Siemens, bune, nu e discutie aici. Din 2014 au produs peste 200 de garnituri (10…12 pe an) pentru Arad, Cluj, Oradea, Braila, Galati, si in special Bucuresti (aproape 50% din productie, cu persepective de comenzi pentru ani buni). Mai fac si boghie motorizate Siemens pentru reparatii si pentru export. Fabrica Astra Arad NU ar fi fost in stare sa mai produca si pentru Timisoara, in cantitatea necesara, in ritmul si la termenul solicitat, planurile de productie se fac pe termen lung cand faci 1 tramvai pe luna. Chiar daca ar fi putut:
      – Specificatiile pentru tramvaiele timisorene au fost facute de echipa Robu. Presupun ca trebuiau sa fie cu baterii ca sa primim fonduri europene, si fabrica aradeana NU FACE TRAMVAIE PE BATERII. Echipa Robu a facut caietul de sarcini in asa fel incat sa nu corespunda nici un tramvai european, si licitatia s-a organizat de mai multe ori, cu cerinte modificate ce fiecare data, pana au castigat turcii. De ce, nu stim, putem doar specula. Cert e ca la data castigarii licitatiei Bozankaya nu facea tramvaie pe baterii, insa aveau experienta cu troleibuze/autobuze cu baterii, dar nu cu tramvaie.