Opinia Timisoarei

Italienii ne construiesc pasajul Solventul, la Timisoara, pe sub 9 linii de cale ferata, cu 24 de milioane de euro

TIMISOARA. Inca un pas spre realizarea unuia dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Timisoara.

S-a stabilit, in urma evaluarilor, ca singura oferta pentru construirea Pasajului Solventul indeplineste conditiile din caietul de sarcini, fiind declarata castigatoare.

CITESTE SI: Ca-n Germania, Austria ori Franta. Cu trenul-tramvai, din Timisoara in intreg judetul, dar si pana la Resita. Primaria vrea transport metropolitan integrat, pe calea ferata, in cel mult doi ani 

La sfarsitul lunii iunie a fost lansata licitatia in Sistemul de Achizitii Publice pentru realizarea pasajului Solventul, iar la termenul limita de depunere a ofertelor, o singura asociere de firme s-a aratat interesata sa intocmeasca proiectul tehnic si sa realizeze executia pasajului, care va trece pe sub 9 linii de cale ferata.

Este vorba despre asocierea intre firma italiana Spic Internazionale (leader) si POD-Proiect si Sylc Con Trans, alaturi de alti 7 subcontractori.

POD Proiect a intocmit proiectele pentru Pasajul Jiul si Popa Sapca, respectiv pentru Pasarela Gelu de la strada Crizantemelor, peste Bega. Acestora li se adauga o multime de studii de fezabilitate facute pentru Primaria Timisoara de-a lungul timpului.

Sylc Con Trans a asigurat executia largirii Pasajului Popa Sapca si va lucra si la modernizarea Bulevardului Bogdanestilor.

Conform documentatiei, „se va realiza un pasaj care va cupinde linii de tramvai, se va moderniza întreaga trama stradala, inclusiv retelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, se vor amenaja trotuare și piste pentru biciclete, zone verzi, aducându-se astfel o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei. Servicile si respectiv lucrarile supuse prezentei documnetatii sunt: 726,00 m – străzi modernizate, – 87,09 m – Lungime pasaj inferior, – 259,00 m – Lungime rampe, – 424,00 m – cale de rulare dublă tramvai, – 1 sens giratoriu, – 1355,00 m – piste biciclişti, – 1877,00 m – trotuare, – 5534,00 mp- Spaţii verzi amenajate”.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai (care au fost si ele scoase la licitatie, iar acum cele doua oferte sunt in evaluare).

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care autoritatile spera sa obtina gratis proiectarea, dupa modelul ILSA.

Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential ar urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega pasajul Solventul de zona Dambovita, peste rau.

Pasajul Solventul ar trebui sa fie gata in 2023.

Exit mobile version