Opinia Timisoarei

Gata, incepe! Muncitorii lui Umbrarescu ataca bucata lipsa, de nici 10 km, intre Margina si Holdea. Cu Autorizatia de Construire emisa, se deschide santierul pe tronsonul cu tuneluri pentru ursi din Autostrada Vestului

TIMISOARA. Continua sa ‘curga’ spre Margina utilajele de sapat tunelurile pentru ursi pe Autostrada Vestului.

CITESTE SI: Podurile si pasajele de pe Centura Sud Timisoara, provocarea muncitorilor lui Umbrarescu. Soseaua trebuie sa fie gata in iulie. Video

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu au mobilizat deja o multime de ‘excavatoare’ de mari dimensiuni si dispozitive performante pe care le va folosi pe bucata lipsa de pe soseaua de mare viteza, de nici 10 km, pana la Holdea.

Primele imagini video de la Margina ne-au fost oferite de cititorul opiniatimisoarei.ro care le-a filmat de la inaltime in acest sfarsit de saptamana.

Mai mult, inca din luna decembrie, Umbrarescu a anuntat ca angajeaza mineri pentru aceasta operatiune complexa care implica expertiza pentru dislocarea unor cantitati insemnate de pamant si roca.

Luni dimineata, muncitorii au trecut deja la treaba. Dinspre nodul rutier Holdea catre Margina au inceput lucrari pregatitoare pentru drumul tehnologic.

Tot luni, Ministerul Transporturilor a publicat Autorizatia de Construire pentru prima parte din tronsonul lipsa de autostrada, urmand ca pentru cei 2 km pe care se vor afla efectiv tunelurile sa fie emisa inca una.

Recent, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dadea asigurari ca segmentul de autostrada, care se face cu bani europeni, va fi gata in 2026.

***

Va reamintim, cu licitatia deblocata de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA.

Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva.

Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale, cu platforma de 11,25 m.

Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Nadlac pana dupa Sibiu, dar si spre Targu Mures si Cluj Napoca.

Exit mobile version