Dupa protest, asteapta fapte. Petitia pentru un oras prietenos cu biciclistii, inaintata Primariei Timisoara

FOTO: Pedallez Timisoara

TIMIȘOARA. Demersul bicicliștilor furioși pe infrastructura velo din Timișoara a mers până la capăt.

CITESTE SI: Romii au scos-o iarasi la vanzare si cer acum 3,7 milioane de euro. Primaria Timisoara vrea sa negocieze cu clanul Stancu pentru Casa Muhle

După ce și-au făcut publice nemulțumirile legate de faptul că în ultimii ani s-au amenajat doar câteva piste noi și puține au fost intervențiile la cele vechi, în ciuda promisiunilor administrației Fritz, bicicliștii au organizat un protest și au semnat o petiție către primărie.

Vineri, petiția pentru un oraș prietenos cu bicicliștii a fost înaintată municipalității și poliției.

Astăzi, 15 august, am transmis către Primăria Municipiului Timișoara, reprezentanți ai instituției și Inspectoratul de poliție județean TIMIŞ petiția pentru un oraș mai prietenos cu bicicliștii semnată de 1322 de persoane.

Mulțumim tuturor pentru implicare și distribuire! 👏
Vă ținem la curent cu stadiul soluționării.
O vară frumoasă în continuare! 🌻„, a transmis Andrea Wolfer, din partea Asociației Pedallez Timișoara, inițiatoarea petiției.

Iată textul documentului pe care l-au semnat peste 1300 de timisoreni care folosesc transportul alternativ pe două roți în oraș!

„Cerem realizarea unui Master Plan Velo și a unei infrastructuri sigure pentru biciclete în Timișoara!

Timișoara are nevoie de un sistem de mobilitate modern, sustenabil și sigur pentru toți cetățenii. Bicicleta este un mijloc de transport accesibil, ecologic și sănătos, dar lipsa unei rețele coerente și sigure de piste descurajează utilizarea sa pe scară largă.

Ce solicităm:

Elaborarea și implementarea unui Master Plan Velo pentru Timișoara, cu obiective clare și termene asumate pentru dezvoltarea rețelei de infrastructură velo.

Crearea de piste de biciclete continue, protejate și bine semnalizate, care să asigure siguranța tuturor participanților la trafic, indiferent de vârstă sau experiență.

Conectarea cartierelor, a zonelor industriale, comerciale și de agrement prin trasee velo eficiente și sigure.

Măsuri concrete pentru reducerea accidentelor rutiere care implică bicicliști și promovarea unui climat de respect reciproc în trafic.

De ce este important?

Un oraș prietenos cu bicicliștii este un oraș mai curat, mai liniștit și mai sănătos.

Creșterea numărului de bicicliști contribuie la reducerea poluării, a traficului și la îmbunătățirea calității vieții.

Infrastructura velo de calitate înseamnă siguranță pentru toți: bicicliști, pietoni, șoferi”.

Protest pe două roți

În 18 iulie, bicicliștii au organizat și un marș pe mai multe străzi din Timișoara pentru a atrage atenția asupra demersului lor.

În ultimii 5 ani au fost amenajate piste noi de biciclete pe bulevardele care erau în lucru și le aveau prevăzute încă din proiect. Pe lângă acestea, însă, Primăria Timișoara a mai trasat doar două, una pe stradă Budai Deleanu și o alta de pe Eneas spre Pârvan.
Puține au fost bordurile modificate și coborâte pentru a ușura traficul pe două roți, deși administrația Fritz a susținut în mai multe rânduri că va interveni serios în acest sens.

Actuala rețea jalnică de piste îi expune pe bicicliști accidentelor rutiere și nu puține au fost cele cărora le-au căzut victime.

Bicicliștii nemulțumiți de infrastructura velo din Timișoara, care, spun ei, îi pune în pericol, au decis să-și facă vocea auzită.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Un grup de timișoreni ne-a sunat la redacție sa ne întrebe când se organizează următorul protest pentru un oraș prietenos cu oamenii normali la cap. Întrucât noi nu ne ocupam cu proteste nu știm când și cine va organiza așa ceva.

    • defineste omul normal la cap

      • Unul care intai isi indeplineste obligatiile pana sa ceara drepturi.
        Sau unul care nu se arunca pe bicicleta in fatza masinilor.
        Unul care se asigura ca poate traversa in conditii de siguranta, ceva ce il scuteste de accidente intotdeauna, ca asta inseamna „siguranta”.
        Sau unul care intelege ca nu toata lumea poate sa foloseasca bicicleta ca mijloc principal de deplasare.
        Sau unul care merge si pe vreme mai nefavorabila cu bicicleta, nu e doar biciclist de vreme buna. (Cu observatia ca nu are voie cand e polei, gheatza, zapada)
        Unul care nu merge pe bicicleta printre pietoni prin centru.
        Unul care respecta sagetile alea ce indica sensul de deplasare pe pistele de biciclisti.
        Unul care nu depaseste prin dreapta coloana de masini oprita la semafor. (evident ca nici prin stanga)
        Unul care nu merge pe sosea unde are pista de biciclisti pe trotuar si nu merge pe trotuar unde nu are pista de biciclisti.
        Unul care nu traverseaza pe bicicleta pe trecerea de pietoni.
        Unul care stie ca trebuie sa cedeze trecerea daca doreste sa traverseze pe bicicleta pe traversarile pentru biciclisti
        Unul care intelege diferenta intre pista de biciclisti si traversare pentru biciclisti, si ca pripritatea e diferita in cele doua cazuri.

        Unul care cunoaste legislatia rutiera aplicabila lui si o si respecta.
        Adapteaza tu comentariul meu la soferi, motociclisti, trotinetisti, pietoni, carutasi si ce mai vrei. Dar fa asta doar dupa ce tu vei corespunde definitiei de mai sus a unui om normal la cap.

  2. Zici Friț și tragi apa!!! Cam atât despre corigentul de la primărie, spălați va cu el pe cap,că asta se vrea președintele României în următorii ani,că na ia-ți dat toată încrederea:)))

  3. Nu sunt in Timisoara 1800 de biciclisti astia au adunat semnaturi precum AUR pentru prezidentiale …alta manarie marca USR

  4. „Puține au fost bordurile modificate și coborâte pentru a ușura traficul pe două roți”

    intre bare: cine are prioritate la o TRAVERSARE pentru biciclisti, biciclistul pe bicicleta sau autoturismul care „merge linistit” inainte?

    Trebuie sa fii cel putin defect rau ca sa „modifici borduri” astfel incat sa le permiti unor inconstienti care nu cunosc legea si n-au pic de instinct de conservare, doar „drepturi” inchipuite sa se arunce in fata masinilor. Chiar si la traversarile cu semafor e riscant, daca se face verde la traversarea pentru biciclisti (ca si pt soferi pe aceleasi directii) iar un sofer era deja in intersectie, ceilalti soferi au OBLIGATIA sa-i permita trecerea pentru a elibera intersectia, chiar daca au acum verde, doar biciclistii sunt „mai cu motz”, nu mai zic de faptul ca in multe intersectii nu ai vizibilitate ca sofer asupra „pistelor” desenate pe trotuar si oricand poate veni cu viteza un habauc sa ti se arunce in fata ca „el are verde” deci nicio obligatie dupa mintea lui putzina.

    Infrastructura trebuie adaptata in sensul in care biciclistii sa fie participanti la trafic cu obligatii egale ca si soferii, adica sa nu devina brusc din utilizatori ai trotuarelor in utilizatori ai carosabilului cu pretentia de a avea prioritate PE bicicleta. In tarile cu apa calda unde pista e separata de carosabil si urmeaza o intersectie, pista e adusa cu cateva zeci de m inainte de pe trotuar langa banda 1, astfel incat soferul care vireaza dreapta sa poata vedea in oglinzi un biciclist ce merge in paralel si-si continua drumul „inainte”. Asa cum unde se impune biciclistilor atentie sporita la o traversare se fac culoare din bari de metal care ii obliga sa se dea jos. Iar unde biciclistii stationeaza la o traversare se pun suporti de metal pentru sprijin ca sa nu fie obligati sa se dea jos in timp ce asteapta…
    Dar ce pretentii sa am de la Spritz, el nu stie cum e in tarile cu apa calda, el a vazut doar un sat din Germania si Timisoara in campania electorala. Bine, a mai fost el si prin Africa cu ceva misiuni…

    Important e sa se faca un Masterplan, de-acolo mai ies niste bani pentru useristii specializati in „consultanta” pentru stat.

    Niste capuse useristii astia.

    • Conduita preventiva. Prostanacule,se vede cum ai luat permisul.

      • Ei, bine ca sunt doar prostanac, altii sunt mai rau (bioxizi adica. de clei) si ajung cu conduita lor preventiva pe bicicleta la spital sau cine stie…

      • Dar mersul pe bicicletă preventiv, nu se pune, USR-istule? Că cel care trage ponoasele este biciclistul așa ca la el ar trebui să se activeze instinctul de conservare.

    • Așa cere UE să fie borduri coborâte ca să treacă și cei cu deficiențe locomotorii în scaunul cu rotile.

  5. Cine nu e de acord cu grupul asta de victimizati e un mare putinist

    • Trebuie sa existe „cererea publicului”, ca sa arate Spritz ca el face ce i se cere, nu da el bani pe „Masterplanuri” in perioada de criza ca asa vrea el. Si uite asa isi satisface propriul electorat de spalatei pe bioxid, isi satisface si finantatorii cat si cerintele „verzi” de la Bruxelles.

      Nu fi naiv.

  6. Sunt biciclist, dar nu semnez petitia. Am mai scris aici, cei mai tupeisti si periculosi participanti la trafic cu care am avut accidente (sau de care a trebuit sa ma feresc) in anii trecuti au fost biciclistii. Pentru moment m-as multumi cu corectarea bordurilor (urcari/coborari) facute de administratia Robu. Pe langa cereri, asociatia respectiva ar trebui sa organizeze actiuni pentru civilizarea biciclistilor, de exemplu in scoli, macar generatia urmatoare sa creasca intreaga la minte. Nu i-am auzit sa ia atitudine in legatura cu copiii pe 2 roti care au terorizat centrul orasului.

    • Aici este o mascaradă a maestrului Fritz pentru a putea spune că el răspunde la astfel de cereri, poate ar trebui să îi facă posesori auto un protest pe Eneas ca și așa pe Rebreanu se extinde termenul lucrărilor. Să vadă el atunci număr se protestatari și nemulțumire. Oricum tot mai mulți sunt dispuși să îi mulțumească la vait dacă avem o coaliție care să susțină un candidat cât de cât, câ de habarnistul de Fritz doar spoiala de etnic german, la fel ca la fostul președinte, fiind la fel de înzestrat intelectual și onest ca și acela.