Opinia Timisoarei

Drumul care va asigura legatura intre Giroc si Mosnita Veche, prin Urseni, va intra in modernizare. Va fi parte din Centura Mica Timisoara si conexiune la Centura Sud

TIMISOARA. Suntem tot mai aproape de momentul în care va fi lansată licitația pentru găsirea unei firme care să construiască un drum județean ce va completa Centura Alternativă a Timișoarei.

CITESTE SI: Drumul expres de 7 km care va lega direct Aeroportul Timisoara de Autostrada Vestului, intr-o noua etapa. Va fi a patra descarcare de pe A1

Consiliul Județean Timiș va moderniza drumul de 12,5 km care leagă comuna Giroc de Moșnița Veche, prin Urseni, o șosea de 12,5 km, pe alocuri impracticabilă.

A fost întocmit deja Studiul de Fezabilitate, iar documentația va fi aprobată de aleșii județeni.

Sectorul de drum județean DJ 595D ce face obiectul investiției aprobate este cel de la km 4+000, intrarea în localitatea Moșnița Veche, până la intersecția dintre strada Trandafirilor (DJ 595D) și strada Semenic din localitatea Giroc (sensul giratoriu de lângă Primăria Comunei Giroc), lungimea estimată fiind de 12,5 km”, se arată în proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice – faza Studiu de Fezabilitate, care va fi supus votului CJT.

Pe acest tronson, există asfalt, cu excepția segmentului cuprins între str. Nicolae Botoca, din localitatea Urseni, și str. Muncitorilor, din comuna Giroc, unde drumul este de pământ și are o lungime de 4,4 km.

Acolo unde drumul este asfaltat, e plin de gropi și crăpături și nu mai poate susține traficul auto actual. De asemenea, elementele de siguranță de pe șosea fie sunt deteriorate, fie lipsesc cu desăvârșire.

Pe porțiunea de pământ sunt cratere și denivelări, și doar șoferii cu mașini mari se pot încumeta fără emoții.

În prezent, din cauza lățimii insuficiente a părții carosabile și a defecțiunilor existente ale platformei drumului, transportul pe acest sector de drum nu se realizează în condiții de deplină siguranță de circulație și confort, deplasările se desfășoară cu viteze reduse, au loc frânări repetate atunci când se întâlnesc vehicule circulând din sens opus, ceea ce generează creșterea timpului de parcurgere a traseului și a consumului de carburanți, poluare atmosferică suplimentară prin eliberarea de noxe și poluare fonică, iar costul de operare al autovehiculelor poate să devină tot mai ridicat ca urmare a creșterii numărului de defecțiuni ale părții carosabile. Toate aceste neajunsuri pot fi eliminate prin modernizarea drumului județean DJ 595D”, se arată în proiect.

Modernizarea drumului aduce o serie întreagă de avantaje. Printre ele, circulația pe 2 benzi, reducerea timpului de deplasare și faptul șoferii vor avea o nouă conexiune la Centura Sud Timișoara, dar și o nouă bucată din Centura Mică, odată ce și extensia Mosnita Veche – Ghiroda va fi gata.

În ceea ce privește drumul Mosnita Veche – Ghiroda, și acesta își așteaptă aprobarea pentru Studiul de Fezabilitate care a fost finalizat, pentru ca mai apoi intre în licitație pentru găsirea unui constructor.

 

 

 

Exit mobile version