Doua poduri din Timisoara intra in santier. Tu treci peste ele in drum spre serviciu?

TIMISOARA. Doua poduri din Timisoara vor fi reabilitate, investitia pentru ambele lucrari depasind 3 milioane de euro. Reprezentantii primariei au deja studiile de fezabilitate pentru reabilitarea podurilor Eroilor si Stefan cel Mare, din zona Iosefin. Documentatia trebuie aprobata de consilierii locali, apoi poate incepe intocmirea proiectelor tehnice. Lucrarile ar putea fi demarate anul viitor.

FOTO! Podurile expirate ale Timisoarei: Majoritatea au iesit din garantie si sunt un pericol, iar la un cutremur se prabusesc

Vechi de aproape 80 de ani, cele doua poduri nu mai prezinta siguranta, mai ales ca pe Stefan cel Mare, care duce direct la gara, trec zilnic tramvaiele. SF-urile au fost intocmite de societatea Pod Proiect SRL, specialistii firmei estimand ca lucrarile pentru Podul Stefan cel Mare costa putin peste 2 milioane de euro, iar cele pentru Podul Eroilor ar costa 1,3 milioane de euro.

Peste 2 milioane de euro pentru modernizarea si extinderea Podului Stefan cel Mare

Podul Stefan cel Mare este pe Bulevardul General Dragalina. Potrivit reprezentantilor primariei, pentru ca zilnic este traversat de masini, troleibuze si autobuze, podul trebuie largit, fiind necesara marirea numarului benzilor de circulatie, trasarea de piste de biciclete si modernizarea trotuarelor.

podul-stefan-cel-mare

„A fost construit in anul 1938 si se afla in exploatare de 76 de ani, depasind cu mult durata de exploatare pentru care a fost proiectat. Este un pod dalat din beton armat in cadru cu console, avand o lungime totala de 50m. (…) In urma expertizei tehnice s-a constatat starea necorespunzatoare a elementelor de rezistenta care sustin calea, a infrastructurii si a aparatelor de reazem, degradari ale malurilor si modificari de albie, degradari in zona carosabila si trotuare”, motiveaza specialistii municipalitatii, care apreciaza ca lucrarile sunt „impetuos necesare si oportune”.

1,3 milioane de euro pentru Podul Eroilor, care da intr-o curte infundata

opiniatimisoarei.ro a anuntat in urma cu ceva vreme ca primarul Timisoarei vrea modernizarea Podului Eroilor, dar si largirea lui, desi acesta nu duce nicaieri, iar traficul pe el nu este foarte mare.

CITESTE SI: Podul care duce nicaieri va fi extins la Timisoara. Ce mare santier programeaza Nicolae Robu?

podul-eroilor-drum-strada-elba

Iata ca avem si studiu de fezabilitate pentru aceasta investitie. Potrivit oficialilor primariei, Directia Tehnica din cadrul primariei are cuprins in programul de investitii pe anul 2015 reabilitarea Podului Eroilor, dar si a Podului Stefan cel Mare.

„Podul Eroilor asigura legatura rutiera intre strazile Iancu Vacarescu si D. Bolintineanu. A fost construit in anul 1938 si se afla in exploatare de 76 de ani, depasind cu mult durata de exploatare pentru care a fost proiectat. Este construit cu grinzi din beton armat, cu lungimea totala de 52,50m. In urma expertizei tehnice s-a constatat starea necorespunzatoare a elementelor de rezistenta care sustin calea, a infrastructurii si a aparatelor de reazem, degradari ale malurilor si modificari de albie, degradari in zona carosabila si trotuare”, se arata in referatul ce insoteste proiectul de hotarare pentru aprobarea SF-ului pentru reabilitarea Podului Eroilor. Si in aceasta situatie „lucrarile sunt impetuos necesare si oportune”.

Banii pentru reabilitarea celor doua poduri se vor lua din bugetul local, mai scrie in referatele ce insotesc proiectele de hotarare. Potrivit studiilor de fezabilitate, reabilitarea Podului Stefan cel Mare este estimata la aproape 9 milioane de lei, in timp ce reabilitarea Podului Eroilor, care duce in curtea fostei fabrici Elba, ar putea sa coste 5,8 milioane de lei. La Podul Stefan cel Mare ar trebui sa se lucreze 10 luni, in timp ce la Podul Eroilor doar 9 luni.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cretini mai is unii ziaristi!
    Ce naiba de scoala de jurnalistica ati venit de scrieti titluri de-stea tampite?

  2. M-as fi bucurat sa aud ceva despre solutiile care se intrevad pe linia circulatiei spre/dinspre gara si rezolvarea urcarii/coborarii de la „strada furata”. Situatia va fi similara ptr podul „Jiul” cu 4 benzi.