Opinia Timisoarei

Dominic Fritz recunoaste: Nu eu personal am deblocat proiectul Autostrazii Lugoj – Deva, dar am avut discutii

TIMISOARA. Dupa ce s-a laudat zilele trecute pe Facebook ca in urma demersurilor sale Timisoara va primi fonduri importante prin Bugetul pe 2021, iar opiniatimisoarei.ro a aratat ca era imposibil acest lucru, intrucat multe dintre sume statul roman era obligat sa le aloce pentru ca sunt proiecte pe bani europeni in lucru, miercuri primarul Dominic Fritz si-a temperat partial avantul aproape electoral. Edilul a recunoscut ca de fapt nu el a deblocat personal proiectul segmentului de Autostrada lipsa Lugoj – Deva, ramas inca in aer dupa ce licitatia s-a impotmolit in urma cu un an, iar 10 km sunt deocamdata nefacuti pe Lotul 2.

CITESTE SI: Dominic Fritz se lauda ca a deblocat Autostrada lipsa de pe Lugoj – Deva, ca Aeroportul primeste finantare pentru noul terminal de plecari externe, dar si ca se plateste SF-ul la Autostrada Timisoara – Moravita 

Tine de ideea de lobby pentru care ma lupt foarte mult s-o pot comunica. Eu cred ca este important ca eu, ca primar al Timisoarei, sa nu fiu cu ochii doar pe oras, ci pe toata zona de vest. Aceasta legatura este incredibil de importanta pentru noi si de aceea am avut mai multe discutii si cu Catalin Drula si cu alti parlamentari. Nu eu personal am deblocat acest proiect, dar m-am bucurat foarte mult ca si in urma acestor discutii s-a deblocat acest proiect„, a declarat primarul Dominic Fritz.

Va reamintim ca licitatia pentru cei 10 km nu a fost inca relansata, iar din cele 300 de milioane de euro necesari pentru constructia segmentului Margina – Holdea au fost prinsi in Bugetul pe 2021 doar 25 de milioane, in conditiile in care avem o datorie de 50 de milioane de euro catre italienii scosi abuziv din contract. Asa ca ramane de vazut cum anume se va intampla aceasta ‘deblocare’, intrucat, daca pana in 2024 nu se finalizeaza, statul roman va trebui sa dea inapoi toti banii europeni pentru intreaga Autostrada Lugoj – Deva.

CITESTE SI: Soarta licitatiei pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, de 300 de milioane de euro pentru nici 10 km, pe tronsonul 2 Lugoj – Deva, ar putea fi, in sfarsit, transata. Ministrul Transporturilor: Sunt discutii saptamanal 

Dincolo de acest proiect, deocamdata fara finalitate al CNAIR, cu care Primaria Timisoara nu are nici cea mai mica legatura, Dominic Fritz insista ca gratie discutiilor sale la Bucuresti au fost prevazute contributiile financiare pentru continuarea lucrarilor la Centura de Sud, un alt proiect pe fonduri europene care, daca nu ar fi fost alocati, ar insemna, in fapt, pierderea banilor pentru intreg proiectul ce trebuie incheiat pana in 2023. Dominic Fritz continua sa mentioneze ca o reusita personala Studiul de Fezabilitate pentru Autostrada Timisoara – Moravita, care in vara trebuie sa fie deja gata si care tot pe bani europeni se face si e obligatoriu ca statul roman sa puna partea sa de finantare, dar si Terminalul de Plecari Externe care va primi prin buget doar 500.000 de euro din cele 40 de milioane necesare.

CITESTE SI: Autostrada Timisoara – Moravita, care ne va lega de Belgrad, are contract pentru documentatie, la exact 1 an de la lansarea licitatiei.

CITESTE SI: Aproape 30.000 de masini vor circula zilnic cu 100 km/h pe drumul de 10 kilometri. S-a semnat contractul, unda verde pentru a treia descarcare de pe Autostrada Vestului catre Timisoara

Am discutat si cu dl ministru Drula despre infrastructura mare in jurul Timisoarei. Dupa cum vedeti, pentru Centura Sud sunt alocate 100 milioane lei, e un proiect deja in executie, pentru Centura Vest avem 2,3 milioane lei pentru studiul de prefezabilitate, dar si pentru autostrada A1, Arad – Timisoara, am deblocat 244 milioane lei pentru acest proiect care are ca termen de finalizare 2023. Mai este Timisoara – Moravita 4,8 milioane lei, dar primim si bani pentru Terminalul la Aeroport curse externe, cu alocare in valoare de 2,6 milioane lei. Ma bucur si foarte mult ca pentru Timisoara capitala culturala avem alocati 61,5 milioane lei anul acesta, pentru centrul multicultural de la Dermato, pentru cinematografele Dacia si Victoria, pentru Opera, Sala 2, renovarea Filarmonicii, si lucram acum impreuna cu ministrul Culturii la suplimentarea acestei liste. Speram ca normele de aplicare sa fie adoptate cat de curand posibil, ca sa putem sa si cheltuim acesti bani„, anunta iarasi Dominic Fritz.

CITESTE SI: Se cauta un constructor care sa amenajeze accesul catre parcare si trotuarele din jurul noului Terminal de Sosiri Externe de la Aeroportul Timisoara. Momentul in care vor ajunge primii pasageri

Cat despre fondurile pe care Guvernul le-a alocat mai multor orase din Romania, unde erau deja in executie lucrari de infrastructura importante, primarul spune ca el le-a cerut si le-a primit.

O sa primim din fondul de rezerva al prim ministrului aproape 30 de milioane lei. Am cerut pentru extinderea pe Prezan 18 milioane lei, asta-i aproape jumatate din costuri, am cerut pentru modernizarea pe Alexandrescu, unde stiti ca de mult timp sunt blocate lucrarile acolo, si ne bucuram foarte mult ca in sfarsit merge inainte – 6 milioane lei, dar si pentru Parcul Civic 4 milioane de lei„, a spus Dominic Fritz.

CITESTE SI: Firma care amenajeaza Parcul Civic la Timisoara a mai primit 500.000 de lei de la Primarie. Dominic Fritz: Lucrarile s-au oprit pentru ca n-au fost platite facturile 

Ramane de vazut daca toate aceste sume anuntate de primarul Dominic Fritz, atat pentru proiectele Timisoarei, cat si pentru cele ale Ministerului Transporturilor prin CNAIR vor fi alocate la timp si pentru toate obiectivele.

Exit mobile version