Opinia Timisoarei

De la metrou la monorail. Daca nu putem pe sub pamant, visam la trenuri suspendate. Primarul nu renunta la planurile de a circula prin Timisoara cu garnituri de viteza

TIMISOARA. Daca nu se poate in subteran, marcar pe la suprafata sa fie. Desi estimat la 750 de milioane de euro, Primarul Timisoarei nu renunta sub nicio forma la gandul de a introduce un metrou in oras. Care poate fi… de mai multe feluri.

CITESTE SI: ‘Sa coboram cu picioarele pe pamant, legat de metrou la Timisoara. Vorbim de 750 de milioane de euro. Nu se va realiza niciodata’. Cine sustine cu tarie asta 

CITESTE SI: ‘Metrou’ ca in Leipzig, la Timisoara! Unde ar putea avea statiile? Ultimul anunt al primarului Nicolae Robu

Chiar daca proiectul mult dorit de edil a ramas incremenit in sertar, unde i se aloca an de an bani pentru studii, iar fonduri nu sunt pentru finantarea lui, primarul mai trage inca sperante ca Timisoara va aveaintr-un viitor incert un metrou. Daca nu pe sub pamant, macar suspendat.

„Din momentul in care s-a castigat finantare europeana pentru acest coridor de cale ferata, pentru a se adauga inca o linie la ceea ce exista, cu largirea liniei, atunci este limpede ca nu se mai pune problema ducerii liniei in subteran. Noi dupa ce am primit raspuns de la Ministerul Transporturilor, am purtat discutii sa vedem cum ne impartim sarcinile pentru a crea sistemul de pasaje pe sub calea ferata si peste calea ferata, incat sa asiguram fluenta traficului auto in oras.

Cand ni s a spus ca nu se mai pune problema sa ducem liniile in subteran, noi am dat drumul unui studiu care sa ne propuna o alta varianta de metrou pentru Timisoara, pentru ca avem crezul ca intr-o zi asa ceva se va face.

Noi mergem inainte si asteptam oportunitatea de a face fie metrou, fie alte tehnologii, dar ceva trebuie facut. Pana se ajungem la aparatele de zbor individuale, va mai trece timp (…). Dar cine stie. Intr-o buna zi poate sa apara monorail, care e mult mai simplu”, a spus primarul Timisoarei.

Monorail-ul este un tren care circula pe o cale ferata, de regula suspendata, pe o singura sina. Astfel de mijloace de transport in comun sunt folosite in mai multe tari, in orase aglomerate, in special in Asia.

Deocamdata, nu exista finantare pentru construirea vreunui metrou la Timisoara si nici nu se stie exact ce varianta de tren s-ar potrivi orasului, pentru ca nu avem documentatie in acest sens, desi de ani buni primaria aloca fonduri din bugetul local pentru studii de prefezabilitate.

In luna aprilie, la Cluj, primarul Emil Boc a iscalit contracte pentru realizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate pentru un viitor metrou sau tren metropolitan in oras.

Exit mobile version