Cele 2 noi poduri peste Bega și drumul prin cartierul ISHO vor completa Inelul 2 de circulație la Timișoara, cu peste 27 de milioane de euro. Primăria a cumpărat deja al doilea studiu de trafic

Drumul care traversează cartierul ISHO donat Primăriei Timișoara

TIMIȘOARA. A comandat un nou studiu de trafic și anunță o viitoare amenajare rutieră pentru care, deocamdată, își pune nădejdea în bani europeni.

CITEȘTE ȘI: Adrian Bădescu, fondatorul Spitalului MedLife Medici’s Timișoara: ‘Sunt bănățean de 20 de generații, dar cred că în Banat niciodată nu a contat de unde provii, ci doar ce lași în urmă’. O poveste de viață în care succesul are rădăcini adânci în cel mai frumos loc de pe pământ

Primăria Timișoara transmite că, pentru a fluidiza circulația rutieră, își doreste să amenajeze tronsonul cuprins între strada Aristide Demetriade și Bulevardul J.H. Pestalozzi, cu extinderea la patru benzi de circulație, două pe sens, pe o lungime de puțin peste 1 kilometru, precum și prin construirea unui pod rutier și a unei pasarele pietonale peste Bega în zona ISHO.
Proiectele acestora din urmă au fost întocmite de către dezvoltatorul cartierului ISHO și vor fi donate municipalității potrivit întelegerii făcută încă din 2017 cu administrația Robu.

Drumul care traversează cartierul ISHO, donat Primăriei Timișoara

Drumul care traversează cartierul ISHO, donat Primăriei Timișoara

Închiderea inelelor de circulație este crucială pentru modul în care ne deplasăm în Timișoara și pentru dezvoltarea cartierelor. Această investiție, cu cele două poduri, unul rutier și unul pietonal, va închide secțiunea de Est a Inelului 2′, transmit reprezentanții primăriei.

Municipalitatea încearcă obțină fonduri europene pentru această investiție. Deocamdată, a cumpărat un al doilea studiu de trafic pe care -l atașeze cererii de finanțare. Aceasta dupa ce în zonă a mai fost făcut unul în urmă cu 8 ani. Acum, o firma din Arad primește aproape 7.000 de euro facă studiul.

Investiția viitoare include și reamenajarea unor străzi secundare, pe o lungime de peste 1,5 kilometri. Astfel, în proiect au fost incluse străzile Enric Baader (tronson Înfrățirii – Take Ionescu), bulevardul Take Ionescu (tronson Baader – Înfrățirii – Acad. Dimitrie Gusti), stradă Acad. Dimitrie Gusti (tronson Take Ionescu – Andrei Mocioni), Splaiul Protopop Meleție Drăghici, stradă Andrei Mocioni, Splaiul Nistrului (tronson Sfetca – Micloși) și stradă Acad. Corneliu Micloșii. De asemenea, vor fi modernizate trotuarele și se vor amenaja piste de biciclete.

Proiectul este estimat la peste 27 de milioane de euro

Proiectul a fost avizat de Comisia Tehnico-Economică și va fi supus aprobării Consiliului Local, după care dosarul va fi depus spre finanțare.

Valoarea totală a investiției este estimată la 113,8 milioane lei, fără TVA, adică peste 27,5 milioane de euro cu TVA.
Lucrările ar trebui fie gata într-un an și 4 luni.

Drumul care traversează cartierul ISHO, donat Primăriei Timișoara

Dezvoltatorul ansamblului rezidențial și de office ISHO din Timișoara a donat recent primăriei drumul care traversează cartierul, așa cum s-a angajat încă de la pornirea proiectului.

În urmă cu aproape 10 ani, când prindea zbor noul cartier din inima Timișoarei, odată cu obținerea tuturor autorizațiilor, dezvoltatorul consimtea doneze administrației proiectul viitorului pod rutier peste Bega, a celui pietonal, respectiv drumul de acces printre clădirile de locuințe și birouri.

Primăria Timișoara a cerut recent consilierilor locali și dea acordul pentru acceptarea donației drumului, în valoare de 8.202.647 lei, din care 4.946.211 lei reprezintă valoarea terenurilor, iar 3.256.436 lei corespund valorii investiției aferente.

Această donație urmează a fi preluată de Municipiul Timișoara, în vederea realizării obiectivului de investiții Inelul ÎI – Secțiunea ISHO (…), traficul auto între centrul orașului și zonele periferice s-a dovedit a fi insuficient, generând perioade de congestie, în special în intervalele matinale și de după-amiază. 

Un rol semnificativ în acest context îl are Inelul II de circulație al Municipiului Timișoara, 
care servește drept traseu alternativ pentru fluidizarea traficului între diferitele sectoare ale orașului. 

La nivelul municipiului, Inelul II de circulație este delimitat de traseul care include Bulevardul C. 
Coposu, Bulevardul V. Pârvan, Splaiul T. Vladimirescu, Calea Circumvalațiunii, zona Iulius Mall, 
stradă E. Bader și stradă J.H. Pestalozzi, cu mențiunea că segmentul cuprins între Piața Consiliului 
Europei (Calea Circumvalațiunii) și stradă Pestalozzi reprezintă o zonă de importanță strategică 
pentru conectivitatea traficului urban„, se arata în documentele ce au însoțit proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind acceptarea donației.

Daca va obtine si fondurile europene, primaria va putea lansa anul viitor licitația pentru găsirea unui constructor care realizeze noile conexiuni între malurile răului pe care o vor putea folosi deopotrivă soferii, pietonii și bicicliștii.

CITESTE SI: ISHO lansează o nouă clădire rezidențială care duce mai departe conceptul locuinței contemporane în Timișoara. VIDEO

***

Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!

Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la [email protected],  pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

CITESTE SI: Afli primul tot ceea ce se intampla cu adevarat important in Timisoara si in regiune cu Aplicatia de stiri Opinia Timisoarei. 3 tipuri de alerte te tin mereu conectat la evenimente. Descarca gratuit Aplicatia OT aici!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Dupa 5 ani si-au adus mainte de proiectul asta
    Numa bine mai sparg o data Take Ionescu dupa mizeria cu banda dedicata pt BUS.
    Manole e pepsi pe langa astia
    Hai ANI cu incopatibilitatea:)

    • Inainte de a posta comentariul sunt mai multe variante:
      a) mergi pe Take ionescu si vezi ca intersectia respectiva e gata facuta, de cativa ani deja, doar ca circulatia e blocata cu blocuri de beton, si e un paznic care lasa doar locatarii sa treaca cu masinile
      b) te uiti pe imaginea de mai sus, se vede bine stadiul lucrarii
      c) cauti pe Google Maps, si acolo se vede intersectia finalizata, cu marcaje, inclusiv trecerile de pietoni si blocurile de beton respective
      d) postezi ce iti ordona „pastorul” vostru pe tiktok
      Acuma, poate ne explici de ce ai ales (d), sunt sincer curios.

      • stop investitiilor in timisoara vrem industria calului
        vand act cumparare casa cu 35000 miiiieuro

        • Asta cu industria calului e veche, de mai bine de un an.
          Tot la nivelul ăla ai rămas ?
          Depășește momentul !

      • Hopa! La fel ca rusii ati pornit cu „ba pe a ma-tii”. Vazand ca lumea s-a prins ca sunteti un fel de secta, usurel, pe ocolite, ai bagat-o pe aia cu pastorul. Nu tine. Sunteti ceea ce sunteti si nu puteti repara asta.
        Dar esentas este urmatoarea:
        … „a cumpărat deja al doilea studiu” …
        Curand urmeaza al treilea, apoi al patrulea si tot asa.

        • Nu eu am inceput, replica mea vine de la „mai sparg o data Take Ionescu”, m-am gandit ca oamenii cu bun simt s-ar putea sa creada.
          Al doilea studiu de 7.000€? Nu cunosc dedesubturile, stiu doar ca:
          1) Se cer fonduri europene, deci trebuie un studiu pentru asta.
          2) Primul studiu are 8 ani. Orasul s-a mai schimbat in 8 ani, traficul la fel, avem centuri noi, cartiere in dezvoltare, locuri de munca noi, altele vechi s-au desfiintat. Apoi, eu nu m-as baza pe nici un studiu facut de administratia Robu. Am convingerea ca „inelul 2” va fi gata inaintea metroului (pentru care am avut cate un studiu pe an, timp de 8 ani) si inaintea fantanii cantatoare (pentru care am avut un studiu pe an, timp de 8 ani).
          3) Ma bucur ca imi dai dreptate despre cei care lucreaza cu tiktokul, si eu consider ca postarile politice de acolo sunt din categoria „ba pe-a matii”.

  2. În sfârșit și-a dat seama și maestrul Fritz că trebuie să se miște în zoana deoarce în curând va începe construcția pasajului peste calea ferată în zona Bader.
    În altă ordine de idei nu pot să nu observ cum arată pasarela pietonală și probabil la ce costuri se va ridica construcția ei având în vedere precedentul de la strada Gelu. De banii aceia se puteau face niște pasarele simple, mult mai utile pentru cei care trec prin zonă, nu astfel de lucrări faraonice, mai ales când avem în vedere situația bugetară și faptul că se cresc taxele de la an la an concomitent cu scăderea nivelului de trai al populației.

    • Maestre, văd că ai informații secrete – poate ne spui și nouă când va începe construirea pasajelor Baader și Gh. Adam, că pe la inferiorii de noi se aude că nu mai sunt bani în epoca Bolojan pupat Grindeanu.

      • Construcția pasajelor este prinsă în proiectul de reabilitare a căii ferate care se află în derulare în oraș. Dacă nu se dau fonduri și pentru pasaje, atunci să își ia Grindeanu linia cu totul de ,a panurea verde până în ronaț și așa scăpăm de sunete noaptea plus că descongestiionăm traficul la greu.

  3. Dupa atiatia ani si-au adus aminte de ce i-a ales lumea sau?
    Bine fritz e pontat ore la primarie si platit din bani publici, dar sta pe la Bucuresti sa faca campanie looserului Drula.
    By the way ala e senator de Timis da habar nu are de Timisoara…

    • Nu. Doar mai cumpara niste studii. 🤣🤣🤣

  4. Eu am cateva nelamuriri in ceea ce vomita Dominic Fritz in presa locala despre infrastructura municipiului Timisoara.

    De ce se tot lauda cu inele de circulatie, cand inelele astea sunt la acelasi nivel cu restul arterelor din oras? Care e logica sa te lauzi cu un inel, daca acel inel va fi supus semaforizarii in intersectii si nu va avea culoar sub/suprateran pentru directia inainte?
    Care este bucuria unuia care vrea sa vina de la Mall pana in Complex ca se va face acest inel, cand ar putea sa circule drept, pe directia Nord-Sud avand aceleasi intersectii si semafoare?
    Oare, la el acasa, in Deutschland, tot asa functioneaza inelele? cu semafoare, cu intersectii, cu STAU (pentru cunoscatori)?
    Hai, mai, Dominic – iarasi te lauzi cu… NIMIC?

    • Cu cat intri mai mult spre centru, cu atat se aglomereaza mai mult zona. Ideea inelelor e de a decongestiona zona centrala care oricum e sufocata. In exmplul tau, ca sa mergi de la mall pana in complex, mai bine mergi pe jos ca faci 20 de min maxim. Dar daca vrei sa mergi de la mall pana in Ciarda Rosie de ex, te bagi pe inelul asta 2 fara sa mai treci prin centru-complex-stadion-rebreanu.

  5. ÎNAINTE sa vina cu aceste idei urbanistice ?? Pe banii nostri, ca pe spatele orasului a urbei a fost incheiate aceste contracte de finantare (chiar si ca granturi gratuite), nu pe al lui Fritz si gasca
    Nu zic că poate nu ar fii oportune sau chiar benefice , dar oiate se potriveau altfel facute…insa FARA CONSULTAREA LARGA a EXPERTILOR din societatea civila (nu doar a citorva apropiati ai edilului) timisorenii devin captivi unir grupari de interese USRiste

    • Ai avut tastatura invers cand ai scris?

  6. IAR VIN USERIȘTII SI NE ABURESC DUPA 5 ANI CU UN PROIECT UITAT DE ANI DE ZILE SI MAI CUMPĂRĂ UN STUDIU SI CAM ATAT.🤣🤣🤣MAMA LOR DE INCOMPETENTI🤣🤣🤣

    • In 5 ani de zile Fritz si Usr nu au terminat aripa noua a Spitalului de Copii. Nu au facut nici un pod nou, pasaj, parcare etajata sau sala noua de sport. Si vreti sa va mai credem minciunile?!

      • Adevarat, dar cate studii au cumparat !!! 🤣🤣🤣

  7. Nu va faceti griji baieti. Daca Fritz promite ca se face e clar ca ne putem lua gandul pentru inca cel putin 3 ani!

  8. 27 de ce? daca ne adunam toti postacii de pe Opinia Timisoarei, facem tot cu 3mil de euro si ne raman si bani sa ne pensionam

  9. Si strada Baader presupun ca va ramane fara copaci, iar vara nu va mai exista loc umbrit natural. Altfel nu stiu cum vor fi 4 benzi. Vor limita cat posibil trotuarele sa se mearga in sir indian sau japonez, barbatul inainte, femeia in urma sa, ca nu vor incapea amandoi. Ma tem ca acest proiect nu va moderniza ci va defrisa si distruge aceasta strada de dragul circulatiei auto. In loc sa limitam intraurban traficul auto oare nu facem altceva decat sa distrugem spatiile verzi si pietonale. Nu acuz dar ar fi trebuit sa avem un oras mai prietenos pentru biciclisti, un oras verde, eco, nu si mai mult trafic auto. Parca asa spunea in campanie dl Fritz.

    • Pai da, o banda de biciclisti si una de lg_bt-isti. Si va fi bulevard verde (vopsit pistele cu verde). Vei avea umbra naturala de la movilele suprainaltate in intersectii si de la sutele de stalpisori. Ce vrei mai mult? Daca tot au crescut impozitele sa ramana banii ne-papati?

  10. Lucrari de drumuri mina de aur pentru politicieni. Sunt valori mari si constructorii pot da comisioane mari de 20-30%. Se toarna straturi mai subtiri decat in proiecte, piatra concasata de munte se inlocuieste cu pietris de rau, se mai trage la dozajul de bitum, compactarea cu economie de combustibil si gata banii de livrat ministrilor MT, directorilor CNAIR, DRDP, DJDP, presedintilor de cJ, primarilor de orase si comune.

  11. Băi, pod la Bobâlna, întâi, pe inelul 4! Închideți măcar exteriorul, cât de cât, de la fostul AEM până pe Lugojului.