TIMIȘOARA. A comandat un nou studiu de trafic și anunță o viitoare amenajare rutieră pentru care, deocamdată, își pune nădejdea în bani europeni.
CITEȘTE ȘI: Adrian Bădescu, fondatorul Spitalului MedLife Medici’s Timișoara: ‘Sunt bănățean de 20 de generații, dar cred că în Banat niciodată nu a contat de unde provii, ci doar ce lași în urmă’. O poveste de viață în care succesul are rădăcini adânci în cel mai frumos loc de pe pământ
Primăria Timișoara transmite că, pentru a fluidiza circulația rutieră, își doreste să amenajeze tronsonul cuprins între strada Aristide Demetriade și Bulevardul J.H. Pestalozzi, cu extinderea la patru benzi de circulație, două pe sens, pe o lungime de puțin peste 1 kilometru, precum și prin construirea unui pod rutier și a unei pasarele pietonale peste Bega în zona ISHO.
Proiectele acestora din urmă au fost întocmite de către dezvoltatorul cartierului ISHO și vor fi donate municipalității potrivit întelegerii făcută încă din 2017 cu administrația Robu.
‘Închiderea inelelor de circulație este crucială pentru modul în care ne deplasăm în Timișoara și pentru dezvoltarea cartierelor. Această investiție, cu cele două poduri, unul rutier și unul pietonal, va închide secțiunea de Est a Inelului 2′, transmit reprezentanții primăriei.
Municipalitatea încearcă să obțină fonduri europene pentru această investiție. Deocamdată, a cumpărat un al doilea studiu de trafic pe care să-l atașeze cererii de finanțare. Aceasta dupa ce în zonă a mai fost făcut unul în urmă cu 8 ani. Acum, o firma din Arad primește aproape 7.000 de euro că să facă studiul.
Investiția viitoare include și reamenajarea unor străzi secundare, pe o lungime de peste 1,5 kilometri. Astfel, în proiect au fost incluse străzile Enric Baader (tronson Înfrățirii – Take Ionescu), bulevardul Take Ionescu (tronson Baader – Înfrățirii – Acad. Dimitrie Gusti), stradă Acad. Dimitrie Gusti (tronson Take Ionescu – Andrei Mocioni), Splaiul Protopop Meleție Drăghici, stradă Andrei Mocioni, Splaiul Nistrului (tronson Sfetca – Micloși) și stradă Acad. Corneliu Micloșii. De asemenea, vor fi modernizate trotuarele și se vor amenaja piste de biciclete.
Proiectul este estimat la peste 27 de milioane de euro
Proiectul a fost avizat de Comisia Tehnico-Economică și va fi supus aprobării Consiliului Local, după care dosarul va fi depus spre finanțare.
Valoarea totală a investiției este estimată la 113,8 milioane lei, fără TVA, adică peste 27,5 milioane de euro cu TVA.
Lucrările ar trebui să fie gata într-un an și 4 luni.
Drumul care traversează cartierul ISHO, donat Primăriei Timișoara
Dezvoltatorul ansamblului rezidențial și de office ISHO din Timișoara a donat recent primăriei drumul care traversează cartierul, așa cum s-a angajat încă de la pornirea proiectului.
În urmă cu aproape 10 ani, când prindea zbor noul cartier din inima Timișoarei, odată cu obținerea tuturor autorizațiilor, dezvoltatorul consimtea să doneze administrației proiectul viitorului pod rutier peste Bega, a celui pietonal, respectiv drumul de acces printre clădirile de locuințe și birouri.
Primăria Timișoara a cerut recent consilierilor locali să–și dea acordul pentru acceptarea donației drumului, în valoare de 8.202.647 lei, din care 4.946.211 lei reprezintă valoarea terenurilor, iar 3.256.436 lei corespund valorii investiției aferente.
„Această donație urmează a fi preluată de Municipiul Timișoara, în vederea realizării obiectivului de investiții Inelul ÎI – Secțiunea ISHO (…), traficul auto între centrul orașului și zonele periferice s-a dovedit a fi insuficient, generând perioade de congestie, în special în intervalele matinale și de după-amiază.
Un rol semnificativ în acest context îl are Inelul II de circulație al Municipiului Timișoara,
care servește drept traseu alternativ pentru fluidizarea traficului între diferitele sectoare ale orașului.
La nivelul municipiului, Inelul II de circulație este delimitat de traseul care include Bulevardul C.
Coposu, Bulevardul V. Pârvan, Splaiul T. Vladimirescu, Calea Circumvalațiunii, zona Iulius Mall,
stradă E. Bader și stradă J.H. Pestalozzi, cu mențiunea că segmentul cuprins între Piața Consiliului
Europei (Calea Circumvalațiunii) și stradă Pestalozzi reprezintă o zonă de importanță strategică
pentru conectivitatea traficului urban„, se arata în documentele ce au însoțit proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind acceptarea donației.
Daca va obtine si fondurile europene, primaria va putea lansa anul viitor licitația pentru găsirea unui constructor care să realizeze noile conexiuni între malurile răului pe care o vor putea folosi deopotrivă soferii, pietonii și bicicliștii.
***
Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!
Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la redactie@opiniatimisoarei.ro, pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

