Opinia Timisoarei

Cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, ce trebuie facuta in Timis, scoasa la licitatie. Costa 300 de milioane de euro pentru 9 kilometri

TIMISOARA. Opiniatimisoarei.ro va anunta in premiera, acum 2 ani, ca cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania se va face in Timis si reprezinta un segment din Lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva, de nici 10 kilometri.

CITESTE SI: Se deschid loturile 3 si 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Momentul in care primele masini intra pe noile tronsoane, la 6 ani de la prima sapatura. Foto si video

Specialistii in drumuri estimau pe atunci pentru opiniatimisoarei.ro ca aceasta va costa peste 240 de milioane de euro. Acum, tronsonul a fost, in sfarsit, scos la licitatie pentru 300 de milioane de euro.

Este vorba de bucata ramasa in aer intre Margina si Holdea, pe Lotul 2, scoasa din contractul initial dupa ce a fost revizuit Acordul de Mediu, iar constructorii s-au trezit ca mai au de facut noi tuneluri ‘pentru ursi’, lucru la care nu se angajasera cand au castigat licitatia.

In toamna lui 2017, ministrul Transporturilor Razvan Cuc anunta ca este iminenta lansarea licitatiei pentru acest fragment de autostrada. Insa n-a fost asa.

Abia in urma cu cateva zile, CNAIR a lansat licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si cauta un constructor caruia sa ii incredinteze contractul „Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Sectiunea E si finalizare Sectiunea D in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform conditiilor din Acordului de Mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri, ce vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m, din care parte carosabila 2×3,75 m, banda de incadrare de 0,25 m, banda de urgent de 2,50 m si acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.

De asemenea, tunelurile vor fi prevazute cu galerii de evacuare in caz de urgente, nise de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalatii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor si echipament ITS.

Valoarea estimata a lucrarii este de 1.560.501.398 lei, adica peste 300 de milioane de euro fara TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 28 august.

In cazul ideal in care nu vor exista contestatii si pana in iarna va fi desemnat un constructor pentru acest segment de autostrada, e greu de crezut ca mai devreme de 3 ani soseaua de mare viteza va fi gata.

Lucrarile la Lotul 4 al Autostrazii Lugoj – Deva, care are o lungime de 22 km, au pornit in urma cu 5 ani. Cea mai cunoscuta piedica in calea lucrarilor, despre care s-a vorbit ani la randul, au reprezentat-o cei cativa lilieci protejati din grota de la Soimus, care in 2017 au fost mutati in Pestera Romanesti din Timis. Acestora insa li s-au adaugat si alte probleme spinoase, cum ar fi relocarea mai multor stalpi de inalta tensiune apartinand Transelectrica si E-Distributie.

Lucrarile la Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, cu o lungime de 21 km, au pornit acum 6 ani.

Loturile 3 si 4 vor fi inaugurate pana la Sfanta Maria, iar astfel, cu exceptia portiunii dintre Margina si Holdea, vom putea merge, din aceasta vara, de la Timisoara pana la Sibiu pe autostrada.

Exit mobile version