Biciclistii cer Primariei Timisoara sa-i lase sa puna inapoi in Lipovei un ghost-bike in amintirea tanarului care si-a pierdut viata intr-un teribil accident si sa marcheze o pista

TIMISOARA. Dupa ce zilele trecute, printr-o somatie, politistii locali au solicitat indepartarea unui ghost-bike din zona Lipovei, unde in urma cu un an un tanar biciclist a murit zdrobit de o betoniera, acum cei de la Masa Critica cer autoritatilor sa le permita, legal, sa aseze inapoi bicicleta in acel loc, fara sa incurce traficul. Aceasta intrucat acea bicicleta este un simbol in memoria tanarului care a sfarsit in accident si, totodata, un semnal de alarma in privinta pericolului la care sunt expusi cei care folosesc transportul pe doua roti prin oras.

CITESTE SI: Politia Locala someaza ‘detinatorul’ unui ghost-bike sa-si ridice bicicleta in 10 zile. A fost pusa simbolic de comunitatea biciclistilor din Timisoara, in urma cu un an, dupa moartea unui tanar

Acestia au trimis o solicitare deschisa Primariei Timisoara si Politiei Locale.

Consideram ca îndepartarea ei, desi justa legal, ignora insemnatatea gestului apreciat în unanimitate si la amplasarea caruia care au participat peste 300 de Timisoreni de fata cu fortele de ordine care nu au avut obiectii nici la acel moment nici un an mai tarziu.

Propunem comisiei de circulatie si municipalitatii sa ne permita sa amplasam un nou simbol comemorativ pe zona verde cu 1.5m mai în spate unde nu poate fi considerat ca încurca fluxul pietonal dar si ramane vizibil si relevant.

Totodata propunem si consideram esential ca si comisia de circulatie sa arate ca recunoaste si nu ignora problemele si tragediile generate de infrastructura din zona si nu numai si cerem cu fermitate aplicarea noului marcaj proaspat introdus în codul rutier de drum „impartit de biciclete si masini” pe banda 1 a strazii ce conduce spre intersectia unde s-a produs accidentul. Argumente pro sunt urmatoarele:

– Nu exista infrastructura dedicata banda pictata pe trotuar fiind neomologata si dezafectata si în fapt poate duce la producerea de noi accidente

– Marcajul este nou introdus, cauta sa armonizeze interactiunea dintre participantii la trafic si recomandat de ministerul de interne – acest marcaj este informativ si nu produce modifcari functionale ci doar subliniaza statutul deja existent al drumului

– Trotuarul nu poate acomoda in mod curent o pista de biciclete adecvata fiind deja sub limita recomandata de uniunea europeana de 1.5m latime si orice pista amplasata pe el ar fi sub normativul adoptat si de statul roman.
Ar servi ca un pas spre incurajarea si respectarea mersului pe jos si cu mijloace alternative prin oras.

Solicitam raspuns punctual si motivat pentru cele 2 propuneri ( amplasarea unei biciclete comemorative, aplicarea marcajului de drum impartit)„, au transmis biciclistii de la Masa Critica.

CITESTE SI: Doliu in comunitatea biciclistilor din Timisoara, dupa accidentul in care un tanar de 22 de ani a pierit sub rotile unei betoniere. Masa Critica: Vrem un oras sigur!

Va reamintim, in 31 iulie anul trecut, un biciclist de numai 22 de ani a murit dupa ce a fost calcat de o betoniera in Lipovei pe cand pedala in zona intersectiei cu strada Amurgului.

CITESTE SI: Momentul impactului. Biciclist omorat de o betoniera care a trecut peste el la Timisoara. Video

VIDEO: George Stefanita

CITESTE SI: S-a dublat numarul biciclistilor morti in trafic, la Timisoara si in judet. Mai putine accidente grave in anul pandemiei in Timis: 48 de vieti curmate si 119 oameni raniti. Cele mai multe au fost provocate de soferi de peste 65 de ani

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Titlu mincinos!
    Sunt biciclist si nu cer aberatii din astea!

  2. Ar fii mai util ptr comunity, decit o bitza legata de un stilp…

  3. Ca biciclist, nu vad de ce trebuie sa-l dam ca exemplu pe un nefericit inconstient care s-a bagat sub rotile camionului din neatentie. Organizatia respectiva sa evite sa foloseasca cuvantul „unanimitate” caci n-a fost nici un vot si nici un referendum pe tema asta. Iar daca autoritatile au tolerat bicicleta alba pana acum, nu inseamna ca a fost in regula.
    Daca sunteti impotriva pistelor de biciclete pe trotuar mai mic de 1,5m de ce nu luati pozitie pentru str. Brancoveanu? Pista e acolo de pe vremea lui Ciuhandu, prin fata bazarelor printre sute de oameni.

  4. Si eu sunt biciclist si n-am cerut sa stea i bicicleta acolo.
    Ce-ar fi sa pun si cate o motocicleta in intersectii unde s-au intamplat nenorociri cu acestia. Sau cate o masina ghost in intersectii cu accidente mortale…

  5. “Biciclistii cer” ne-ati intrebat pe toti?? Eu sunt biciclist si NU cer