Autostrada Rusinii, ultimii 10 kilometri ramasi nefacuti pe Lugoj – Deva, provocarea noului ministru al Transporturilor. Anuntul lui Sorin Grindeanu la Timisoara

TIMISOARA. In prima sa iesire publica de la preluarea portofoliului Transporturilor in Guvernul Ciuca, Sorin Grindeanu a vorbit despre mai multe proiecte de infrastructura din zona de vest a tarii care sunt fie inca neterminate, fie in mare intarziere.

CITESTE SI: ‘Diversi castiga licitatii si nu mai incep lucrarile. Asta o sa se termine’. Anuntul noului ministru al Transporturilor la Timisoara, dupa ce descarcarea de pe Autostrada Vestului la Sanandrei bate pasul pe loc inca de asta vara

Printre altele, Sorin Grindeanu s-a aratat nemultumit ca inca nu a fost finalizata licitatia pentru cei nici 10 km ramasi in aer din Autostrada Lugoj – Deva. Ministrul a apreciat lucrarea de reparatii capitale care s-a facut asta vara pe tronsonul Margina – Holdea, de pe Drumul National 68A, cea mai tranzitata sosea din vestul Romaniei, tocmai din cauza ca lipsesc cei 10 km din Autostrada care merge in paralel cu DN-ul.

I-am spus doamnei director (Mariana Ionita, sef CNAIR, n.r.) ca obisnuiam cam o data pe luna sa vin cu masina de la Bucuresti si am injurat de am rupt asta vara, cand se statea cam 2 ore pe tronsonul respectiv (Margina-Holdea, reparat in 2021, n.r.). S-a terminat lucrandu-se, nu a fost o lucrare simpla, a fost ampla, dar nu rezolva problema de fond„, a precizat sambata la Timisoara Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor spune ca va cere Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa trateze cu maxima atentie incheierea licitatiei pentru segmentul ramas in aer din Autostrada Lugoj – Deva, cea mai scumpa bucata de autostratrada facuta vreodata in Romania. In cursa au ramas 6 oferte din cele 9 inscrise pentru cele 325 de milioane de euro.

CITESTE SI: Sase firme ramase in cursa pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania. Aproape 325 de milioane de euro pentru segmentul lipsa de nici 10 km de pe Lugoj – Deva

Avem acel proiect care, din pacate, nu a beneficiat de o atentie sporita in acest an. Aceasta atentie este cea pe care o sa o solicit CNAIR, sunt termene si acolo depasite, e inca in licitatie. Nu va faceti probleme, ca stiu exact, fiind un utilizator al soselelor patriei, care sunt marile probleme ale zonei„, a precizat Grindeanu.

Va reamintim, la finele lunii octombrie, Compania Nationala de Administrare a Infrastructrurii Rutiere a anuntat care sunt firmele ramase in cursa pentru finalizarea segmentului lipsa din Autostrada Vestului, astfel incat soferii sa poata ajunge de la Timisoara la Sibiu mergand doar pe soseaua de mare viteza.

In perioada urmatoare, CNAIR va transmite invitatia de participare la etapa a doua a procedurii de atribuire a contractului. Ofertele firmelor sunt asteptate pana la 31 ianuarie 2022.

Valoarea estimata a contractului este de 1.363.135.841,00 Lei fara TVA, adica aproape 325 de milioane de euro cu TVA.

Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de tunel.

Cei putin peste 9 kilometri ar trebui sa fie gata in 3 ani.

Termenul de finalizare prevazut este 10 luni proiectare și 28 de luni executie conform factorilor de evaluare din Documentatia de Atribuire. Obiectul contractului il reprezinta proiectarea, executia și finalizarea lucrarilor pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Sectiunea E și finalizare Sectiunea D in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform conditiilor din Acordului de mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri in cadrul Sectiunii E2 in contexul evitarii problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicatii majore asupra mediului.

Lungimea celor doua tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m.

Istoria ‘Rusinii nationale’ – Lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva, ramas nefinalizat intre Margina si Holdea

In anul 2013, in timp ce drumurile se aflau in subordinea lui Dan Sova (PSD), CNADNR (n.r. – actuala CNAIR) a contractat lucrarile la Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj–Deva cu Asocierea Salini Impregilo -Secol Spa pentru suma de 562 milioane de lei fara TVA, finantarea urmand sa fie asigurata in proportie de 85% din fonduri europene.
In acelasi an, Agentia de Protectie a Mediului a aprobat un acord de mediu, care impune modificarea proiectului initial prin realizarea unor tuneluri, in locul unor sapaturi uriase care practic ar fi despicat muntele.

Compania de drumuri a solicitat constructorului in 2015 sa elaboreze un proiect tehnic de executie a tunelurilor, dar in 2017 s-a razgandit, nu a acceptat sa mai plateasca proiectul, ba chiar a facut pasi prin care sa incerce sa renunte cu totul la ideea de tuneluri. In paranteza fie spus, tunelurile reprezentau si singura varianta prin care se puteau accesa fonduri europene pentru proiect, executivul de la Bruxelles nefiind de acord sa finanteze nicio solutie care ar fi mutilat cadrul natural.

In primavara anului 2017, in timp ce in fruntea transporturilor era Razvan Cuc (PSD), CNAIR a reziliat partial contractul pentru lotul 2, pe portiunea de circa 9 km ce cuprinde zona de tuneluri din lotul 2. A fost o decizie extrem de proasta, cum avea sa se dovedeasca 3 ani mai tarziu.

Salini Impregilo a castigat in 2020 procesul privind rezilierea abuziva a contractului la Curtea Internationala de Arbitraj de la Paris, care a obligat statul roman sa repuna in contract constructorul si totodata sa plateasca despagubiri de 232 milioane de lei, plus alte cateva milioane drept cheltuieli de judecata.

Intre timp, in 2019 a fost reluata licitatia pentru gasirea unui constructor si mai apoi blocata.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Bucata aia din „autostrada rusinii” e din cauza colegului tau care a fosf ministrul transporturilor! Amandoi faceti parte din partidul hotilor si al penalilor! Niciodata nu v-a interesat cu adevarat sa faceti bine pentru tara! Doar sa furati cat mai mult si sa faceti cat mai putin! Avem zero asteptari de la guvernul mutant pnlpsd!

    • Din păcate cam așa au stat lucrurile mereu . Rămân sceptic cu privire la acest ministru. Sper sa mi dovedească contrariul.

  2. bun….aia 200 de milioane….ii platesc romanii de fraieri iarasi?…nu ar cam fi vremea sa incepeti sa ii colectati de la talambii care au bagat caruta in gard? asa se intampla cand pui niste ageamii in functii de care nu au nici un habar….
    e grindeanu asta de meserie inginer constructor….sau macar sa fie vreunul pasionat de infrastructura….nu….e doar un alt politruc ce vrea sa mulga un sector cu bani….

    • 200 milioane euro ii platim tot noi (statul nu are bani, noi alimentam bugetul) si mai ales diferernta de pret a lucrarii ramse neexecutate , care trece de 1 miliard .
      Atunci costa 300 milioane lei acum costa 1.6 miliarde lei.

  3. Sorinele, tata, sa dai din gura e foarte simplu. Sa te vedem la treaba, baiatule!

  4. „Autostrada rușinii!” Pai nu PSD a moșit-o, de-a ieșit gata avortata?!
    Autostrada e rușinea PSD-ului, plin de incompetenți aroganți ce se răstesc la constructori precum argații ce numărau ducații!

  5. Este destul de clar că GrindeanuL va fi candidatul PSD la viitoarele alegeri pentru Primăria Frigușoarei, alegeri pe care hipercompetentul Donimic Frigutz pare să le dorească înainte de termen – altfel nu se explică consecvența cu care nulitatea nemțească (votată în 2020 cu fervoare și convingere în ”superioritatea fruncei” de către prostovanii locali care verifică atât de bine proverbul acela despre prostie și fudulie) ”performează” și face totul varză. Murată. Așa că frigușorenii vor trebui să se obișnuiască cu prezența excesivă și enervantă a lui ”Grindeanu care face și drege” în media locală. Pănă atunci o urare pentru frigușoreni: să aibă un calorifer fierbinte și să inventeze cât mai curând apa caldă la robinet! În lumea civilizată, în restul țării, apa caldă a fost inventată demult, dar e posibil ca, până la urmă (și cu puțin noroc), să fie adoptată invenția și în Banat.

    • Daca as fi roman extra-banatean nu m-as face de ras ridicand in slavi relatia extrem de controversata a altor regiuni cu apa calda.

  6. Deci din cauza rezilierii abuzive a lui Cuc(PSD) se platesc 232 milioane despăgubiri… Adică noi plătim și Cuc e bine mersi și nu are nici un stres…ce bine că s-a desființat abuzul în serviciu…stau oamenii și își fac smenurile liniștiți…

  7. Inca un babuin pzd-ist ce se bate cu banana in piept…….

  8. Mai dar ce s-au activat postacii USR-isti.
    Ce liniste era cand erati la guvernare si nu faceati nimic.
    Ati revenit la plata pe postari de o ardeti pe aici din nou jegosilor?
    Marsh la groapa de gunoi a istoriei USR-isti de 2 lei ce sunteti

  9. Vai și amar unde am ajuns. E slăbuț băiatu asta ca ceaiul. Nu ca restul ar fi nustiu ce. Ne și meritam soarta de prosti ce suntem. Nimeni nu sare ca a fost semnata contractul în 2019 și încă nimic, sau pentru câți bani și pentru 10km…voi va certați între voi cu partidele voastre ca PSD ca PNL ca USR… Voi chiar nu vedeți ca toți ăștia fac teatru pentru voi și între timp fac afaceri între ei… E asa de greu?

  10. Vad ca trebuie desenat:
    „Afaceri”=furat banii publici prin tot felul de contracte smechere
    „Partide politice”= MAFIA
    Noi=prostimea

  11. @Dezamagitu’
    PSD, PNL, USR vin si pleaca, doar UDMR ramane mereu la putere! Cele mai mari c*rve din politica din Romania nu se dau duse nicicum. Noroc ca ungureii nu se gandesc decat la binele Romaniei… 🙂

  12. 9 kilometri gata in 3 ani???? Asta cu ce faceti???? 2 tarani cu o betoniera fac Mai rapid…… Mamaaaa