Aproape 8 km de cale ferata nou-nouta dati in circulatie pe tronsonul Lugoj – Timisoara din magistrala CFR care se modernizeaza cu bani europeni. E gata si primul peron si se construieste o pasarela. VIDEO

TIMIȘOARA. Trenurile circulă pe încă aproape 8 km de șină nouă dublă pe lotul 2 de cale ferată Lugoj – Timișoara, parte din magistrala CFR care se modernizează cu fonduri europene, prin PNRR.

CITESTE SI: Discutii explozive in ‘fabrica’ de spaga de la ISCTR Timisoara. Cum tinea seful Ilie Lucian Sirbu contul incasarilor lunare. Dintre cei 17 angajati, doar 3 nu au luat mita

Lucrările aferente Lotului 2 Lugoj – Timișoara Est se îndreaptă spre 35% realizare, acesta fiind cel mai avansat segment dintre cele 4 în care a fost împărțită magistrala.

În cadrul modernizării liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, pe distanța Lotului 2 Lugoj – Timișoara Est, în data de 11.06.2025, au fost finalizate o serie de lucrări ce au avut drept scop deschiderea circulației feroviare pe un nou tronson de 7,6 km de linie nouă modernizată.
Acest nou segment este situat între km 525+100 – 531+800 (inclusiv liniile 3 și 4 din stația Belinț), iar pentru realizarea lui au avut loc ample lucrări de infrastructură, suprastructură și instalații.

Totodată a fost finalizat primul din cele 3 peroane ale stației, peronul aferent liniei 3-4. Se mai lucrează la platforma betonată precum și la rampa de încărcare-descărcare.
Pentru un acces mai facil la peroane, s-a demarat și construcția unei pasarele pietonale deschisă ce va avea 2 deschideri peste liniile de cale ferată şi 3 accese formate din scări fixe.

Urmează demolarea clădirii de călători din stația Belinț, și construirea uneia noi, cu un design nou și modern, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea atractivității transportului feroviar.

Menționăm că în data de 13.06.2025, constructorul FCC Construccion, va mai da în folosință circulației feroviare, încă un segment modernizat situat între stația Chizătău și pod Bega, pe o distanță de 1,7 km, între km 533+400 și 535+100„, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km) este încă în faza de pregatire de santier.

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km), care traversează Timișoara, va depasi în curand 13 % realizare.

Pe lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km), au fost executate 16% dintre lucrări.

Va reamintim, întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu aproape 9 miliarde de lei, și a fost împărțită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026.
La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Ce realizare magnifică este să dai în exploatare 8km după peste un an de lucru. Că se putea scoate calea ferată din oraș și să se realizeze centura feroviară prin nord care era mult mai utilă, nu se pune.

    • Nu e bine, când se face, nu-i așa?

    • Nu e mare realizare, e chiar jenant progresul…
      Dar nu mai insista cu scoaterea caii ferate din oras, nu exisra asa ceva niciunde in lume. Acum se incearca scoaterea masinilor din oras, nu a cailor ferate – nu sunt nici cu asta de acord. Asa cum e organizata Timisoara acum, cu o linie ferata care are statii si in oras, e foarte bine. Ca mai sunt conflicte de trafic (bariere prea dese sau pasaje prea inguste) nu neg, dar astea se rezolva punctual: un pasaj nou, largirea unuia vechi – vezi Jiul si Popa Sapca – etc.
      In plus, o linie pana in Terminalul Aeroportului, cu statii noi la ANAF (Piata 700) si Iulius Mall (intre Aradului si Popa Sapca) ar ajuta foarte mult.
      Plus o linie urbana (metrou usor) pe ruta Giroc – Chisoda – Timisoara Sud – Shopping City – Timisoara Nord – Piata 700 – Iuliud Mall – Timisoara Est – Aeroport si retur – asta ar ajutaextrem de mult daca ar avea o frecventa decenta.

      • Cum nu există niciunde în lume? Vezi calea ferată să treacă prin mijlocul orașelor la suprafață? Hai să fim serioși. În plus beneficii pentru oraș nu prea sunt dar în schimb coturile sunt imense cu infrastructura.

        • Deci acum o nuantezi: „la suprafata”. Da, exista multe orase cu cale ferata la suprafata. De fapt calea ferata e in majoritatea oraselor la suprafata (in multe orase e pe estacada, iar traficul de masini si cel pietonal sunt pe sub) iar in multe orase exista ditamai garile: vezi toate orasele mari din Europa de Vest, unele chiar cu mai multe gari imense, cum ar fi Parisul sau Londra.
          Tu privesti doar din perspectiva conducatorului de masina/a traficului auto.
          In Romania nu garile din orase sunt problema, ci departarea prea mare de localitati a garilor mici, de sate. Asta impiedica un aflux spre orase cu trenul, ca nu iti vine sa bati 3-4 km ca sa ajungi la gara din sat, care e construita in mijlocul campului. In orase se rezolva cu 2-3 pasaje. Alta solutie care ar fi? Duci gara afara din oras si faci curse cu autobuze? Asta e chiar mult mai rau din orice puncr de vedere: trafic ingreunat, poluare, timpi mari, costuri imense etc.

          • Vezi cum e la Budapesta, București, Viena. Nu traversează trenul orașul prin centru. Numai la noi e așa să înnebunească lumea cu zgomote care se aud la kilometri distanță. Nu se poate dormi cu geamul deschis din cauza lui. La asta te-ai gândit?
            Nu e vorba de dus oamenii cu autobuzul la gara ci se poate rezolva cu tramvaie. Se prelungește linia 1 de la pădurea verde până în Ronaț și ai rezolvat problema cu ambele gări legate între ele.ce e între, desființezi și astfel dispare un blocaj din oraș.
            Satele de la noi nu au populația care să justifice o asemenea investiție iar cele din apropiere au firobuze. Nu degeaba nu există așa ceva în SUA pentru ca pur și simplu nu resetează. Iar dacă vorbim de poluare, mașinile relativ inoi nu mai au problema asta.
            Care 2-3 pasaje în oraș? Vezi cat costă alea și sunt lplatite de oraș, nu de CFR care nu aduce niciun beneficiu când trece marfarul la 3 dimineața și deranjează jumătate din oraș.
            Nu în ultimul rând, nu ai demnitatea să îți folosești nick-ul propriu ci scrii așa, neasumat.

    • Ce cale ferata scoasa din oras visezi mai nene? Cine drq mai merge cu trenul atunci? In toata lumea civilizata gara e fix in mijlocul orasului.

      Macar de a-i fi zis ca ok, scoatem calea ferata din oras ca sa facem loc transportului verde: in comun, piste de biciclete etc. Dar tu promovezi scoaterea trenului din oras ca sa faci loc la masini, ceea ce e noaptea mintii in 2025.

      • De la gară oricum iei tramvaiul sau ceva mijloc de transport în comun așa ca ce important mai au 2 stații în plus? Unde trece trenul prin mijlocul orașului ca la noi să îți șuiere în cap marfarele la 3 noaptea? Să trăncănească pe maca e și sine?
        Transportul verde e un pas înapoi și o inepție care să dea bine la păcălicii care votează Fritz sau Georgescu, fiind același tip de fraieri, unii cu bicicletă, alții cu industria calului. Lasă tâmpeniile astea progresiste care ne aduc pe vremea lui Ceaușescu, ca asta se impune acum de la comisă europeană și fraieri mușcă și aplaudă ca focile cum li se taie confortul și li se scumpește viața pentru că papagalii care ne conduc nu sunt în stare să oprească dezindustrializarea și scăderea nivelului de trai al populației și o dau acum cu Utopia Verde doar doar mai cred fraierii așa ceva.

        • Peste tot trece trenul prin mijlocul orasului. Mai mergi si tu cu trenul prin Europa sa vezi. Diferenta consta in aceea ca in alte tari au panouri fonoabsorbante si material rulant mai nou/silentios. Si la Cimisoara o sa fie panouri fonoabsorbante in zona urbana dupa ce e gata modernizarea.

          Transportul verde e un pas inapoi pentru ce?
          Ce confort e ala sa lasi orice ratat sa ocupe o suprafata mare din spatiu public sa isi plimbe hoitul lui ca vezi doamne nu poate sa o faca intr-un mijloc de transport in comun/prin alta modalitate? Autoturismele personale nu sunt de viitor. Nu pentru toata lumea.
          Si mai ales nu gioarsele poluante de le arunca la gunoi nemtii si le cumpara romanii de bun.

          • Lasă propaganda asta eco-marxista cu transportul verde cǎ nu exista așa ceva și e doar o invenție prin care să se justifice scăderea nivelului trai al populației ca să distragă atenția de la politicile păguboase și clientelare ale politicienilor care au dus la dezindustrializare.
            Mașinile nu sunt de viitor că o să fim ca o colonia africană, închiși în kibutzul de 15 minute. Așa vreți voi neo-marxiștii să faceți ca pe vreme a lui Ceaușescu unde doar tovarășii cu răspundere în aparatul de partid și de stat aveau mașină. Ăia le dădeau cu flit la restul că își permiteau. Ăștia de acum spun povești de adormit copii cu transportul verde iar imbecilii le rostogolesc propaganda mincinoasă. Parcă văd ca ești un USR-ist fără responsabilități, inapt de a luat permisul, că prea dai în gropi.

          • Vrem mai putine masini si mai mult spatiu public pentru spatii verzi, spatiu dedicat oamenilor.
            Sunt de acord ca oricine sa aiba masina DAR: amenda pentru orice masina parcata ilegal, amenda + puscarie pentru orice accident in care conducatorul auto e implicat (mai ales daca e vorba ca victima sa fie un pieton sau un biciclist), ai voie cu masina doar daca nu e gioarsa care a trecut ITP pe 100 lei si cu DPF anulat, orice cazan sub 15.000 euro n-are voie sa circule pe strazi, sa se tripleze cel putin impozitul pe autoturism. De la al doilea per locuinta in sus sa fie de 10 ori mai mare.

          • Băi extremistule, bine că spui tu ce are voie un om să dețină și ce nu. Pe tine nu te duce capul că sunt oameni care au nevoie de mașină și nu pot altfel dar nu au 15.000 de euro să pună pe masă că așa vrei tu. Și așa pleacă lumea din oraș să scape de eco-marxistul din primărie, vrei să mai plece și mai mulți ca să scadă bugetul? Dar așa e când ești extremist eco-marxist, la fel de “inteligent” ca troll-ul putinist, fan al industriei calului și a conductei de apă.

  2. O veste buna! Spor la munca in continuare!

  3. Da ba si americani au facut transcontinentalul de 3077 km in 6 ani in 1869:))) india are o medie de 7.5 km pe zi in ultimi 10 ani nici numai caut pe google ca e de miru lumi ba

  4. Este un vis prea frumos …jud Timiș are 1100km de cale ferată …din care 90% este degradata total , ori citeva sute de Km linie sînt dezafectate .
    Toate astea vin la pachet cu situația catastrofală la CFR care este in pragul falimentului..

    Una peste alta…ca sa avem condiții de Germania, Elveția sau chiar Ungaria …undeva prin 2050-2070 se va realiza.

    TOATE ASTEA DOAR FIINDCĂ ZECI DE ANI DE ZILE LA CFR SA FURAT ZI SI NOAPTE …CE CARE AU CONDUS CFR SI CEI CARE LUCRAU ACOLO …AU DUS CU 100 DE ANI ÎNAPOI CALEA FERATĂ