Opinia Timisoarei

A fost dat ordinul: Padurea din calea traseului de autostrada cu tuneluri pentru ursi, intre Lugoj si Deva, scoasa din fondul forestier. Proiectarea e gata, s-a cerut autorizatia de construire. Cand incep lucrarile in forta pe bucata lipsa, de nici 10 km, Margina – Holdea

TIMISOARA. Se incheie ultima etapa inainte de deschiderea santierului pe bucata lipsa de autostrada intre Margina si Holdea, de nici 10 km, in Timis.

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care au preluat lucrarea, au incheiat la timp proiectarea, iar documentatia a fost transmisa deja la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind solicitata Autorizatia de construire.
Consultantii au facut o serie de observatii pe marginea proiectului, iar acum antreprenorul procedeaza la revizuire.

Mai mult, a fost emis si ordinul de ministru privind scoaterea din fondul forestier a 18 hectare de padure din zona tunelurilor pentru ursi.

CITESTE SI: O noua problema. O padure de 18 ha trebuie scoasa din fondul forestier si taiata ca sa poata incepe lucrarile in forta pe bucata lipsa din Autostrada Vestului, de nici 10 km, pe segmentul cu tuneluri pentru ursi, intre Lugoj si Deva. Ce interventii au facut pana acum firmele lui Umbrarescu. Video

Veste bună de final de an de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor! A fost emis ordinul de ministru necesar pentru scoaterea definitivă din fondul forestier național a unei suprafețe necesare pentru construirea tunelurilor de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, secțiunea E.
Suprafața forestieră este de 18,48 hectare, terenul aflându-se în proprietatea publică a statului și administrarea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolului Silvic Făget„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Aceasta inseamna, ca in scurta vreme, poate chiar mai repede de venirea primaverii, odata cu obtinerea Autorizatiei de construire, si fara nicio opreliste privind amplasamentul, muncitorii lui Umbrarescu vor trece la pregatirea santierului si aprovizionarea cu materiale.

In paralel cu proiectarea fragmentului de autostrada, antreprenorul n-a stat degeaba.
Inca din vara, muncitorii au realizat o serie de defrisari si decopertari pentru care nu aveau nevoie de autorizatii speciale.

Din momentul emiterii ordinului de incepere a lucrarilor, tronsonul de autostrada trebuie sa fie gata in 2 ani si 8 luni.

***

Va reamintim, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA, iar in decembrie anul trecut a fost dat ordinul pentru inceperea proiectarii.

Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva.

Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.

Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Timisoara pana la Sibiu.

Exit mobile version