Primaria Timisoara pune la bataie aproape 300.000 de euro pentru documentatia radialei de 1 km care sa lege strada Garii si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest

TIMISOARA. Se cauta o firma care sa realizeze Studiul de Fezabilitate pentru o noua radiala a Timisoarei. Este vorba de o sosea in linie dreapta, de aproximativ 1 km, care sa asigure conexiunea intre strada Garii – Pasaj Solventul si viitoarea Centura Vest, inca pe hartie, a orasului.

Acest drum a fost prevazut inca din 2015 in Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru Polul de crestere Timisoara – proiectul C30.
Soseaua ar urma sa fie construita intre un sens giratoriu la Pasajul Solventul si o alta giratie ce va fi amenajata la intersectia cu strada Carpenului.

A fost lansata licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Potrivit documentatiei, drumul va avea 2 benzi de 3,5 m pe sens si separator median, se vor proiecta retele de apa, canalizare pluviala si iluminat public, dar si un pasaj rutier suprateran peste calea ferata care sa includa si trafic pietonal si de biciclete.
Sunt prevazute si amenajarile de intersectii de tip giratie, una de raza larga sau in cruce la intalnirea cu inelul IV (intersectie intre pasajul Solventul si strada Garii, care e cuprinsa in celalalt proiect privind construirea pasajului), respectiv la intalnirea cu strada Carpenului, aceasta fiind de 2 benzi pe calea inelara.

Noua sosea e planuita cu functionalitate de drum expres, cu regim de viteza corespunsator. Insa se cere si studierea unei variante de infrastructura care sa cuprinda si piste de biciclete cu o latime de cel putin 1,5 m pe sens si trotuare de 2-3 m latime de-a lungul intregului drum.

Valoarea estimata a contractului este de 1.116.000 lei fara TVA, adica aproape 300.000 de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 16 noiembrie.

Castigatorul va avea la dispozitie 330 de zile sa finalizeze studiile de specialitate, sa depuna documentatiile si sa asigure asistenta tehnica.

Aceasta va fi ultima radiala, intrare in oras, a Timisoarei, pe langa Lugojului, Buziasului, Sagului, Gheorghe Lazar, Torontalului, Aradului si Sever Bocu.

Va reamintim ca finantarea pentru continuarea acestei radiale, cu inca 1,7 km, pana la viitoare centura,  va fi asigurata de CNAIR.

Recent, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a incheiat cu ministerul Transporturilor Contractul de Finantare pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Timisoara Vest, pentru fonduri nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020.

CITESTE SI: Un poligon al jandarmilor, in calea Centurii Vest la Timisoara. Soseaua va fi construita de CNAIR. Primaria Timisoara si CJT n-au reusit sa se inteleaga si sa intre intr-un parteneriat ca sa o faca mai repede pe banii ministerului Transporturilor

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anuntat ca a incheiat cu ministerul Contractul de Finantare pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Timisoara Vest, pentru fonduri nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020.

Scopul prezentului Contract de Finantare este construirea unei variante de ocolire a orasului Timisoara din zona intersectiei DN69 cu DJ591 ce va ocoli orasul prin vest, facand legatura cu DN 69, astfel incat sa se asigure cresterea gradului de siguranta, a vitezei de deplasare si imbunatatirea conditiilor de transport prin crearea unei cai de comunicatie moderne cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, fluidizarea traficului si devierea traficului de tranzit in apropierea orasului, micsorarea timpilor de parcurs, scaderea poluarii, reducerea numarului de accidente rutiere„, au transmis reprezentantii CNAIR.

Valoarea totala a proiectului pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, respectiv pregatirea documentatiei de atribuire a proiectarii si executiei de lucrari pentru Centura Vest, este de 5.051.716,99 lei si va fi finantat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3.623.296,16 lei, 15% contributia proprie 639.404,20 lei, diferenta pana la valoarea totala reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

SURSA FOTO: Forum STPT

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Bai fratilor? Se filmeaza cumva filmele cu prosti la BUFTEA? Dar parca au fost facute planuri peste planuri pentru bucatica asta de sosea (drum).Nu ajunge inca cati bani ati aruncat aiurea pe tot felul de firme din Ciacova si mai stiu eu de unde?Pai ce facem aici „rutier suprateran peste calea ferata care sa includa si trafic pietonal si de biciclete.” (intersectie intre pasajul Solventul si strada Garii, Dar mai trebuiesc aruncati(sifonati) Primaria Timisoara pune la bataie aproape 300.000 de euro.Castigatorul va avea la dispozitie 330 de zile sa finalizeze studiile de specialitate si dupa aceia sa trimita ceva poze color? cum sa intamplat si cu podul peste Bega?

  2. Am citit titlul si am crezut ca s-au dezemticit cei din primarie si fac ceva util pentru oras. Apoi am vazut ca strategia e mai veche, e acordat timp la greu pentru studiu deci nu se face prea curand ci ramanem doar cu hartiile.

  3. O să aibă grijă PNL sa saboteze și acest proiect , apropo băieții mai țineți mut ostatici pești de la fântâna din centru ? PNL= ciuma roșie

    • cand esti postac USR si mai si semnalizezi….epic… cum sa saboteze, bai , idiotule/idioata (zic si idioata pentru ca am vazut recent pe net ca o retardata era prezentata drept mare specialista in scuipati pe saituri si fb a USR) Ce are sula cu prefectura? ce sa saboteze la o sosea pa hartie? Cum dracu te-or angajat sefii tai tot nu inteleg, doar pt ca indeplineai criteriile de baza? Adica mult timp liber, creier lipsa si fara de scoala, ca senatoru ala imbecil ce si-a lasat gagica cand l-au ales retardatii in parlament, Raul Trifan? Ala de citeste carti la casti cand spala vase? Asta va e nivelul, cretinutilor

  4. O sa vina Nica să zică că el vrea stadion înainte și după aia drumuri, că la e la sat

  5. Radu (08.10.2022 – 14:18 PM) a spus: Nu iti bate capul! Nu mai vom apuca noi lucrarea asta ” GENIALA si MAGISTRALA „Nici cu Nica nici cu FRITZ

  6. Cred ca ar trebui reluate studiile de fezabilitate ptr liniile / traseele ptr METORUL 1 si 2 ptr a fi integrate „într-o viziune moderna ” a Timișoarei 2030 – 2040.
    Altfel se vor face (re)amenajari care vor trebui apoi readaptate.
    Astfel pana in 2040 se va putea construi „adevărată Timișoara” europeana.

    • Votati la urmatoarele alegeri PNL si veti avea iar studiile astea. Metrou cu LED colorate,
      Robu va fi la consultanta , ca el se pricepe. poate va face metrou cu ecartament diferit pe unele portiuni. Gaseste PNL niste firme de prin Galati (ca la vamporase) sau iar la turci, ca aia fac orice, pe bani multi.

  7. Daca pricep bine realitatea, toate partidele isi aduna bani din studii de fezabilitate in prima faza, proiecte cu realizare peste 10 ani. Fiecare administratie arunca la cos ce au facut predecesorii si mai platesc un studiu. Cand se apropie momentul implementarii, dupa ani buni, se aleg firme de “casa” cu termene nesimtite de executie. Constructorii platesc la toti, (apar rectificari de preturi pe parcurs), deranj maxim pt. puwlimea de cetateni. Intre timp edilii stau pe facebook, proiectomanie, si mai au cate un puseu de a grabi santierele inainte de inceperea scolii. Un exemplu cras de incompetenta este felul in care cei de la Aquatim sunt lasati liberi sa sparga pt. inlocuirea conductelor fara sa aibe materiale si echipe suficiente.

  8. O alta mizerie marca Fritz. Sunt bani aruncati pe hartii care in mod sigur nu vor mai folosi la nimeni peste 2 ani cand nu o sa mai fii primar. Dar membrii USR trebuie sa toace si ei niste. Si vin alegerile, o sa fie rupere in bugetul primariei. O sa urle firmele USR de cati bani o sa le dea Fritz.

  9. ciuma rosie si cea albastra s-a activat iara!…PNL-ul nu va mai ajunge vreodata la putere in orasul asta

  10. am gasit la USL , masina de scris si multa prostie .

  11. bah gata cu studiile , nimeni dar absolut nimeni nu-l intrece pe Robu sa inteles , el trebuie sa ramane no.1.
    Cum ne facea Lae studii peste studii pentru fantani colorate si muzicale , metrou , bazine si sali de sport …doar pe hartie .
    Domnul ex primar drujba plang parcurile dupa drujba ta .
    USL MAFIA promovata de Mafia TV pe banii nostrii.

  12. De azi nu mai citesc OT. Rusine administratorului de retea! Mi- ai sres trei portari care nu conțineau nimic indecent si nu erau mai critice decât cel din fata. De azi castig 10- 15 minute pe care le pierdeam cu fituica voastră mincinoasă.

    • Na ca mai scapa ziaru de un postac USR gretos si semianalfabet:))))))

  13. Un deliciu acest articol . Data viitoare va rog ZECE din astea ZECE cu Fritzache & Co.
    Va e dor de mine …?

  14. Unde sunt aia cu „zero proiecte ?” Robu s-a laudat 8 ani cu proiectele lui Ciuhandu ( Centru pietonal, Michelangelo, malurile Begai si multe altele), singurele proiecte noi „marca Robu” au fost ca a largit 2 strazi la el in cartier ( Soarelui si Lidia ) si a daramat garaje. Ah, sa nu uitam de veceurile de vaporase care nu produc nimic, mai putin baga STPT/RATT in faliment. Si inca nu vad nici unul de la usereu sa zica ca „EU doar EU fac prima intrare noua in oras dupa 40 de ani” si sa cerseasca like-uri.

  15. Ok, studiu se face, si nu cu bani putini. Pe cand lucrarea? Sper sa nu ramana la nivel de promisiuni.
    In 2017 Robu promitea un sens giratoriu la 10m inaltime peste calea ferata, in loc de bariera de pe str. Baader.