Premierul Nicolae Ciuca: PNL nu va sustine nicio masura care sa sufoce mediul de afaceri, motorul vital economiei

În ședința Biroului Politic Național al PNL de luni, s-a stabilit că Partidul Național Liberal va susține menținerea cotei unice de impozitare, astfel încât să se poată asigura stabilitatea și predictibilitatea mediului de afaceri și investițiilor de care România are nevoie pentru redresarea economiei.

Deciziile de la ultimul BPN al PNL au fost comunicate de președintele partidului, premierul Nicolae Ciucă. Alte decizii ferme luate se referă la faptul că PNL nu susține suprataxarea, pentru că este obligatoriu ca guvernarea să asigure protecția locurilor de muncă și să evite noi creșteri de prețuri la bunuri și servicii.

Vom discuta în coaliție un set de excepții pentru ajustare fiscală, însă doar în conformitate cu Planul Național de Redresare și Reziliență. Nu ne abatem de la obiectivele asumate și continuăm să gestionăm în mod responsabil și coerent orice plan de măsuri impuse de actualul context global”, a transmis premierul liberal. ”În situația economică în care România se află acum, nu ne permitem ca unele afaceri să se relocheze spre țări din imediata vecinătate care vor oferi un cadru fiscal mai prietenos. Mediul de afaceri percepe orice taxă nouă ca pe o măsură luată împotriva dorinței companiilor de a investi”, a mai spus premierul Nicolae Ciucă.

Liberalii sunt de acord cu eliminarea unor excepții din fiscalitatea existentă, dar care vor fi operate în conformitate cu PNRR. Printre facilitățile fiscale vizate se numără TVA pentru băuturile cu mult zahăr, accizele la alcool și tutun și impozitul aplicat jocurilor de noroc.

De ce este compensarea carburanților singura soluție pentru scăderea prețului?

În ceea ce privește compensația prețului carburantului, liberalii spun că a fost o decizie luată în coaliție, aprobată de toate formațiunile care susțin guvernul, iar PNL și-a asumat decizia și a comunicat transparent lucrurile deoarece oamenii trebuie să cunoască realitatea.

Nu vrem să le vindem iluzii prin care să prezentăm populist cetățenilor așteptări pe care nu le putem realiza. A fost o decizie dificilă fiscal, dar pe care am fost nevoiți să o luăm în timp util, deoarece evoluția pieței nu ține cont de planurile de cheltuieli ale guvernului. Este o soluție realistă, care a fost luată numai după ce am aflat care este spațiul bugetar care ne permite să o aplicăm. Sigur că am fi dorit o compensare mai mare, dar aceasta este realitatea și atât am putut asigura”, au mai comunicat liberalii.

Măsura decisă de Guvern se va resimți în buzunarul oamenilor și mai ales în transportul de mărfuri. Este vorba despre o reducere de aproximativ 10 eurocenți la litru, în perioada iulie-septembrie, ceea ce duce, conform calculelor, benzina la 1,63 euro, și motorina la 1,74 euro, România având după această compensare al doilea cel mai mic preț din Europa. Până acum, am avut al patrulea cel mai mic preț, după Ungaria, Polonia și Bulgaria.

Plafonarea prețului la carburanți ar fi condus la costuri bugetare uriașe: pentru reducerea accizei este necesară o derogare de la Comisia Europeană, care durează și fără de care România intră în procedură de infringement; iar reducerea TVA nu ar fi avut ca efect scăderea prețului la pompă (așa cum s-a întâmplat în aprilie 2015, când guvernul Ponta a scăzut TVA la alimente, dar magazinele au păstrat nemodificat prețul la raft). În Ungaria, plafonarea prețurilor la carburanți a condus la penurie: MOL scade limita la 50 de litri pe zi disponibili pentru șoferi. Măsura este dublată de efectele Ordonanței referitoare la combaterea măsurilor speculative, pentru ca oamenii să fie asigurați de faptul că distribuitorii nu vor majora nejustificat prețul carburanților. (P)

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. 1. Mai corect Stirea cu 50 l/zi se referă la o alimentare.
    Apoi cu 50 l/zi poti parcurge cu o masina normala cca 850 km !! (6 l/ 100 km duce la 50 l/ zi la aprox 850 km/zi echivalent cu Budapesta – Koln (aprox), sau Timișoara – Iași sau inconjorul (ipotetic) al Pamantului in 45 zile (la ecuator).
    Care românaș parcurge cu mașina cca 850 km/ zi ?
    Sper ca nu am greșit! Verificati va rog.
    Concluzia: orice stire despre cifre trebuie evaluată, altfel se poate razbuna.
    2. Pe vremea dinainte de 1990 un român „obișnuit” (fara … ) primea 20 de litri / luna!