1000 de piloti pentru pasaje si viaducte, executati. Avans important nu doar la faimoasele ‘tuneluri pentru ursi’ de pe bucata lipsa din A1, intre Margina si Holdea. FOTO

TIMIȘOARA. Se lucrează în continuare în 3 schimburi la celebrele ‘tuneluri pentru urși’ de pe bucată de autostrada dintre Margina și Holdea, iar șeful CNAIR anunța chiar luni că ne despart doar câteva zile de străpungerea completă la unul dintre ele.

CITESTE SI: VIDEO. Momentul in care vedem luminita de la capatul primului ‘tunel pentru ursi’ de pe tronsonul Margina – Holdea al Autostrazii Timisoara – Deva. Anuntul sefului CNAIR

Muncitorii omului de afaceri Dorinel Umbrărescu trag tare și pe celelalte segmente ale bucății de autostrada de nici 10 kilometri care lipsește între Lugoj și Deva. Sunt peste 800 de oameni mobilizați pe șantier cu 200 de utilaje.

S-au înregistrat progrese însemnate în ceea ce privește lucrările de artă de pe traseu. Au fost montați toți cei peste 960 de piloți prevăzuți la pasaj, viaducte și alte structuri.

Toți cei peste 960 de piloți prevăzuți în proiect pentru cele 13 structuri (pasaje, viaducte și structuri casetate) au fost executați integral. La pasajul peste calea ferată Lugoj – Ilia, cu o lungime aproximativă de 1085 metri, s-au turnat peste 80% din radiere. În celelalte puncte, lucrările la radiere, elevatii și rigle, armare și betonare, sunt în diverse stadii.

Lucrările avansează și în zona tunelurilor, formate din două galerii unidirecționale. În sectorul de tip cut & cover, s-a ajuns la aproape 40 de metri de săpătură pe partea stângă, în timp ce, pe partea de ieșire dreapta, placa superioară turnată depășește 120 de metri. Pentru tuneluri, se lucrează în continuare în trei schimburi„, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.

Constructorii români și bosniaci (UMB Spedition – Euro-Asfalt DOO) sunt mobilizați în șantier cu 800 de muncitori și 200 de utilaje.
Se lucrează la tunelurile formate din doua galerii unidirecționale, iar constructorii au forat până acum 400 m la tunelul 1, iar la tunelul 2 au forat 57 m.
Estimez că la finalul acestei luni se va face prima străpungere la primul segment al tunelul 1.
Pentru forarea tunelurilor de pe sectiunea Margina-Holdea se folosește „metoda austriacă” (NATM), tehnologie utilizată și la construcția tunelurilor de pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni) a autostrăzii Sibiu-Pitești.
Stadiul fizic înregistrat în șantierul lotului Marginea – Holdea este de 25%.
Valoarea contractului este de 1,82 miliarde lei (fără TVA), finanțarea este asigurata prin PNRR, iar termenul de deschidere este anul 2026„, transmitea luni Cristian Pistol, seful CNAIR.

***

Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării. Aceasta, în condițiile în care drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care șoferii de tiruri și camioane, respectiv cei de autoturisme îl folosesc deopotrivă. Un drum ce necesită în permanență lucrări de reparații.

Noua bucată de autostradă va avea două ‘tuneluri pentru urși’, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale, cu platforma de 11,25 m.

Întreg segmentul Margina – Holdea, care se face cu bani europeni, trebuie să fie gata în 2026. (august 2026 finalizare lucrări/decembrie 2026 pentru decontare facturi).

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Și urșii nu puteau trece pe sub viaducte?

    • Trec și pe acolo dar problema e că trebuia făcut un debleu destul de costisitor prin vârful dealului. E mai bună soluția asta oricum, atât pentru mediul natural cât și pentru aspect, dezăpezire și așa mai departe.

  2. Basta?

  3. Ce au facut pilotii de au fost executati?

    • Si de ce au trebuit executati pilotii? nu puteau executa 1000 de politicieni?

      • @analfabeti
        Pilonii sunt niște stalpi care sustin o structura supraterana, adică deasupra terenului. Pilotii sunt tot niste stalpi, dar ei sunt îngropați in teren pana la un strat rezistent, tocmai pentru a intarii terenul la alunecari sau tasari, de exemplu. Pana și Catedrala Ortodoxa din Timisoara e construita pe piloti din lemn.

  4. Care ursi, vere?!

  5. Mi nu-mi e clar cum vine să ai „galerii unidirecționale” pe post de tuneluri pentru urși. Adica e un semn de „sens unic” la intrare? Oare urșii pricep? Sau vor plati amendă și mai adunam un ban la buget?

    • Daca faci pe prostul s-ar putea sa ramai asa. Aaa, stai, tu esti userist, prea tarziu pentru tine deja🤡😁🤡😁🤡

    • Păi e simplu!
      Intrarea în tunel va fi semaforizată iar urșii vor respecta culoarea verde!

      • Una din galerii s-a surpat…cea executata de UMB. Cea executata de bosnieci e ok. Nimeni nu scrie ca s-a surpat una din ele..
        DRDP si UMB tin ascuns acest aspect…

  6. @Bobi
    Ceva dovezi? Un link spre underground?