Omenirea se va muta pe o noua planeta! Afla unde se afla aceasta si cum se numeste!

Vanatorii de planete spun ca au dezvoltat o metoda relativ simpla pentru a determina cat de locuibila poate fi o planeta. Ei au aplicat formula pentru a identifica un candidat de top: un super-Pamant, aflat la 36 de ani lumina.

Studiul a fost publicat in revista Astronomy and Astrophysics. Super-Pamantul este planeta HD 85512 b, de cel putin 3.6 ori mai masiva decat Pamantul, care orbiteaza in jurul unei stele portocalii in constelatia Vela.

Autorii – Lisa Kaltenegger de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, ti Stephane Udry si Francesco Pepe de la University of Geneva – au pus noua planeta pe acelasi loc cu Gliese 581d, principalul candidat locuibil, aflat la 20 de ani lumina fata de Terra. Cercetatorii spun ca HD 85512 b se afla la limita zonei locuibile.

Studiul foloseste HD 85512 b drept un studiu de caz pentru un set de ecuatii care stabilesc cat de locuibila poate fi o planeta, pe baza parametrilor orbitali, radiatiilor primite de la soarele sau sau naturii atmosferei sale.

HD 85512 b orbiteaza soarele sau in 58.5 zile si se pare ca ar fi o planeta stancoasa, cu o atmosfera asemanatoare celei de pe Terra, care contine vapori de apa, dioxid de carbon si azot. Daca este, intr-adevar asa, si mai mult de jumatate de planeta este acoperita de nori, atunci este o planeta locuibila, arata cercetatorii.

Pentru a-i studia atmosfera, oamenii de stiinta au nevoie, insa, de telescoape spatiale mai puternice decat cele din prezent. Pana cand vor fi create, astronomii se vor multumi doar cu descoperirea planetelor potential locuibile.