FOTO: DRDP Timisoara
TIMIȘOARA. Se va îmbunătăți intersecția Centura Sud Timișoara cu Drumul Boilor, pentru fluidizarea traficului rutier care dă mari bătăi de cap locuitorilor din zona, mai ales în orele de vârf.
Consiliul Județean Timiș trece într-o nouă etapă cu acest proiect care prevede amenajarea unei intersecții denivelate, cu pasaj, care să asigure o legătură directă între Moșnița Nouă și Timișoara
pe DJ 595F, fără că șoferii să mai folosească sensurile giratorii.
CJT a lansat licitația pentru realizarea documentațiilor.
„Amenajarea intersecției denivelate va cuprinde lucrări de reamenajare a sectoarelor de drum existente și refacerea lor, conform soluției tehnice aprobată la nivelul SF, a sistemelor de traversare a două canale, cu acces la drumurile laterale.
Lungimea sectorului pe care se va amenaja această conexiune prin supratraversare este de 830 metri.
Se va asigura acces rutier de pe Drumul Boilor și DJ 595F din ambele sensuri de intrare în actuala intersecție sens giratoriu (acces de la Mosnita Nouă în girația de pe Centura Sud și acces din Timișoara în giratie) pe ambele sensuri de mers (bretele de racord la actuala intersecție).
Se vor reface podețele de pe ambele canale existente în zonă și se va asigura acces rutier la străzile laterale. Vor fi corectate elementele geometrice ale traseului existent și va fi asigurată continuitatea pistei de biciclete„, se arată în documentația din Sistemul de Achiziții Publice.
Firma care va câștiga licitația va trebui să realizeze Studiul de Fezabilitate, documentațiile pentru avize și autorizații, studiu geotehnic, topografic, hidrologic, de trafic și evaluare impact asupra siguranței rutiere, studiu arheologic, identificarea/protejarea/relocarea utilităților. Apoi servicii și documentații topo-cadastrale pentru coridorul de expropirere și evaluarea bunurilor expropiate.
Valoarea estimată a contractului este de 670.820 lei fără TVA, adică puțin peste 150.000 de euro cu TVA.
Firmele interesate își pot depune ofertele până în 19 august.
Pareri
Mai încet cu coșmarul cetățenilor cotețari care plătesc impozite de săteni agricultori. Acești cotețari săteni îmi provoacă mie coșmaruri și mai mari, cu migrația lor zilnică spre Timișoara și înapoi, pentru facilități boierești – școală pentru plozi, cumpărături și salariu corporatist. Băi, țăranii boieri sufocă și mai mult transportul public, câte două ore pe zi, dimineața și după-amiaza.
Da tu unde sula mea mergi de te incurca? ca locul tau de munca e in calea aradului pe dreapta inainte de centura.
Stimata doamna, conform Codului Fiscal art 36 al2, acesti cotetari iobagi din care si eu fac parte, contribuim la Primaria Timisoara in mod indirect cu 65% din impozitul pe venit brut (salariu brut minus pensie si sanatate) pentru ca lucram/contractele de munca le avem la firme cu sediul pe raza UAT Timisoara. Deci poate ca nu avem drept de vot ca aristocratia dvs, dar s-ar putea sa constatam in mod pragmatic ca dam mai multi bani la bugetul Primariei TImisoara decat unul cu domiciliu pe Timisoara, pentru ca asa tarani cum suntem avem salarii peste medie, ca de aia ne-am permis sa ne mutam la Mosnita. Ridicolul situatie fiind de fapt ca dam de vreo 30 ori mai multi bani la bugetul Primariei Timisoara decat la Primaria Mosnita, din cauza unei sintagme/propozitii de-a dreptul gresite din Codul Fiscal
„acesti cotetari iobagi” – cui?
Fira-ti a dracu de mucegaiti, nu mai aveti loc de locuitorii din localitatile vecine, bai capra… jumatate din mosniteni au proprietati in Timisoara, probabil stai la unu dintre ei l in chirie…
Eu am masina de masina, nu cotetz.
Incearca un ceai de tei sa te calmezi, ca tot ai peste 80% din costurile STPT subventionate de la bugetul la care contribuie (poate mai mult decat tine) si cote-tzarii prin cumparaturile pe care le fac din oras, prin profitul firmelor la care lucreaza…
Tu poate ai treaba cu Spritz si numarul de MTC-uri pe o linie, nu mai zic de transportul metropolitan care e o gluma proasta…
Prea multa atenție unei ființe provenite din sarcina nedorita. Probabil e singura și fără activitate. Și mai probabil singura va muri, posibil cu regrete și frustrări din plin. <3
Pasajul este binevenit!
De acord
Este ok,dar cel de la intersecția cu drumul Urseniului ce se întâmplă sau sa uitat deja de el!
La Urseni se lucreaza la documentatii. In cateva luni ar trebui sa fie gata si sa se lanseze licitatia pentru desemnarea unui constructor
Să blochezi un drum și dacă a apărut din neant este mai simplu decât să faci din start un lucru gîndit un pic mai bine .
O SĂ FACA ACEL PASAJ LA URSENI CAND VIN EU PRIMAR
La calea Urseni se lucrează la studiu de fezabilitate. Urmează întârzieri la predarea studiului, licitații amânate pt desemnarea constructorului, câteva luni pt o decizie, contestații, întârzieri, o eventuală insolvență …..
Minim 4 ani
S-au imflamat boierii cotețari – cum că ei umflă bugetul Timișoarei – ca și cum nu aproape toate taxele pe ceea ce produc corporatiștii s-ar întoarce la Caymani, recte crocodili. Mai zice unu că dă mai mult la Timișoara decât la Moșnița lui… Băi, fă tot ce poți ca să dai mai mult la Moșnița, ocupă-te de morcovi și de usturoi, că eu dau mult mai mulți bani pe astea de când voi ați sedus babele din satele vechi, ca să vă înfigeți voi pe arătură, boierilor!
Eu nu sunt boier, eu sunt Tzar! Vine de la Iulius Cezar! As pune niste emoticoane aici… dar ma abtin. Cu greu, dar ma abtin.
Incearca un ceai de tei. Sau o galeata de ceai de tei. Pardon, infuzie de flori de tei, „ceai” e o planta, sa nu-ti ranesc cumva sensibilitatile (pseudo)intelectuale. Ma plictisesti groaznic.
cei care au case pe acolo , vor locui sub pasaj , cam nasoala situatie pentru ei
Pasaj de 800 m? Pai era nevoie doar de 20 de metri deasupra de sensul giratoriu, ca altfel daca ocolim 800 de metri ce castig mai e…
Ia zi wanda, cum sunt strugurii aia ? Acrii ca viata ta , dusa cel mai probabil la un bloc din ‘70 din care nu ai speranțe sa iesi vreodata si brusc ti-ai gasit dusmanii cotetzari care stau la case de sute de mii de euro dar sarmanii de ei nu stau in urbe ca si tine si totusi iti incurca existenta 🙂 ce sa faci nu poti sa le ai pe toate. Bea un ceai de tei si calmează-te.
Azi intre || e in mare formă.
Tu ma plictisesti si mai tare decat wanda
Se agita toti tzaranii cu valente de oraseni, mare parte veniti cu traista prin autogara Normandia, probabil sustinatori de’a lu’ Bilă de Monșnița. Tot ei, iobagii care vin la oras pentru diverse. Pai daca sunteti autentici de ce nu ati facut palate in oras… va bucura statul la casa, aer curat, bla bla… dar stati toti la duplexuri pe 300m2 … sau la casa normala daca aveti valente de șăfi… Mai bine orașan cu valențe de țăran…
Mai… orasene, poate unii avem si-si. Vezi-ti tu de treaba ta, ca toata dezbinarea asta nu duce la nimic bun. Fiecare se descurca cum poate si cu asta basta, au probleme de trafic tari mult mai „cu pretentii”, noi am facut fix aceleasi greseli ca ei cu „dezvoltarea” tarii pe baza de poli regionali, cu „dezvoltarea” zonelor metropolitane, deci cum voiai sa obtinem altceva decat au obtinut ei? „Stau” e un cuvant romanesc? Dar „embouteillage”?
Nu cetateanul simplu a dat „directia”, ca nu i-a propus nimeni un alt sistem si sa-l voteze cetateanul pe genialul ala. Iar rezolvarea e complicata, sau cel putin de durata, intai trebuie stopata migratia interna si facut transportul in comun super-eficient, iar nu bagat bete in roate celor care n-au alternativa. Iar bicicleta… cand or sa ajunga nemtzii si francezii la nivelul Olandei in privinta folosirii bicicletei ne gandim atunci ca poate e o alternativa viabila si la noi si sa facem ceva serios pe tema asta, bine? Si speram sa fim si moi la nivelul lor de trai si sanatate si lipsa de griji.
Ca sunt si unii care se fatzaie aiurea cu masina prin oras, e drept, dar dupa cum zicea fix wanda problema apare intens cand cu dusul copiilor la scoala. Daca se rezolva macar treaba asta (microbuze autobuze scolare, scoli bune in localitatile din jur, adica atrasi profi faini si performanti sa lucre acolo) si se pun macar 4 MTC-uri pe linie la orele de varf deja va fi altceva.
Taran, orasean, nu conteaza, om sa fii.
Pai si nu puteau sa faca pasajul din prima? Au facut giratoriu si pe urma il d3sfinteaza. Peste ceva vreme aflam si ca refac centura la 2 benzi pe sens. Tin sa cred ce mi-a zis cineva care a avut de a face cu sistemul ca nu e vorba de prostie ci de hotie. De ce sa faci un lucru bine din prima cand poti sa asiguri bani pt. averi si partide in mai multe „transe”