Opinia Timisoarei

Ultima veste despre noul pasaj ce va fi facut pe sub calea ferata la Timisoara, in zona Solventul! Uimitor cat de lat si cat de lung va fi

TIMISOARA. Vom avea un nou pasaj pe sub calea ferata la Timisoara, de asta data pe sub liniile de tren de la Solventul. Acesta va prelua o buna parte din trafic dinspre strada Garii spre Calea Bogdanestilor si invers.

CITESTE SI: Vom avea un NOU POD peste Bega, la Timisoara, cu o infatisare unica! Vienezii au facut planul. Cand incepe constructia? 

Primarul Nicolae Robu anunta incheierea licitatiei pentru proiectarea acestei lucrari de anvergura. Castigatoare este o firma din Iasi. In teren insa, mai sunt cateva lucruri de pus la punct.

„O firma de ieseni a castigat licitatia. E gata proiectul Solventul. Sunt cateva chestiuni legate de proprietate. Putin se intinde pe terenul Solventul, dar se rezolva„, sustine primarul Nicolae Robu.

Edilul precizeaza ca pasajul subteran va fi lat si foarte lung, pentru ca va trece pe sub 9 linii de cale ferata. Carosabilul va avea cel putin 4 benzi si linii de tramvai.

CITESTE SI: CENTURA MICA a Timisoarei, completata cu inca o bucatica! Unde s-a dat drumul traficului? FOTO! 

 

Trecerea pe sub calea ferata se face pe un ecart de 34 m. Vor fi 4 benzi plus linii dedicate pentru tramvai, dar concepute astfel incat peste ani sa fie carosabile acele linii, sa existe posibilitatea sa se faca 3 benzi pe sens. Vom face acolo si un pod peste Bega si atunci nu se vor mai inghesui masinile pe Marasti ca acum„, precizeaza Nicolae Robu.

In urma cu cateva saptamani, edilul spunea ca acest pasaj pe sub liniile de tren ar putea fi amenajat cu bani europeni.

Comporta costuri mai mari, de aceea nu am inceput cu el, pentru ca vrem sa obtinem fonduri europene pentru acest proiect. Prin pasaj vrem sa ducem si Calea Bogdanestilor si linia de tramvai de pe Bogdanestilor, sa facem trotuare, piste de biciclete si ajungem la racordul cu strada Garii”, preciza primarul Timisoarei.

Linia de tramvai urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Proiectul este la faza de finalizare a studiului de fezabilitate, iar cererea de finantare este pregatita pentru fondurile europene 2014 – 2020. Estimarea este ca execuția acestui pasaj pe sub calea ferata va incepe anul viitor, cel tarziu in 2018.

Exit mobile version