Opinia Timisoarei

Trenurile vor circula cu 160km/h, intre Timisoara si Arad.  11 firme vor sa modernizeze calea ferata, cu aproape 4 miliarde de lei

TIMISOARA. Nu mai putin de 11 oferte au fost depuse pentru modernizarea celor doua sectiuni de cale ferata dintre Timisoara si Arad. Este vorba despre doua tronsoane, Timisoara si Ronat Triaj si Ronat Triaj – Arad, lucrari estimate sa se ridice la valoarea de 3,9 miliarde de lei, din fonduri externe nerambursabile.

CITESTE SI: Centura Mica din jurul Timisoarei, la ultimii kilometri inainte de inchiderea completa. A fost aprobata documentatia pentru inca un segment

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a facut anuntul.

Dupa semnarea contractelor vor fi modernizati aproximativ 76 de km de cale ferata, pe care se va putea circula cu viteze de pana la 160 km/h.
Cele doua contracte vor avea o valoare totala estimata de 3,917 miliarde de lei si vor fi finantate prin Fonduri Externe Nerambursabile.
Pentru fiecare contract in parte durata pentru proiectare si execuție va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare si 36 de luni executie„, a anuntat ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Tronsonul face parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede reabilitarea caii ferate Caransebes – Timisoara – Arad. In Timis, sunt cuprinse doua loturi, respectiv Timisoara Est – Ronat Triaj (13,86km), segment estimat la 1.409.000.000 lei, iar al doilea lot este Ronat Triaj – Ortisoara – Arad (22 km), segment estimat la 2.483.000.000 lei.

Pentru lotul 3, Timisoara Est – Ronat Triaj, la licitatia organizata pentru proiectare si executie au fost depuse 6 oferte. Tronsonul are o lungime de 13,86 km, iar aici urmeaza sa se execute lucrari de constructie, reconstructie, reparatii sau reabilitare la 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate si o trecere la nivel. De asemenea, se vor construi doua podete de descarcare, vor fi modernizate instalatiile de energoalimentare, liniile de contact/ telecomunicatii, semnalizarile si toate instalatiile.

Lotul 4, Ronat Triaj – Arad, are o lungime de 55 km. Pentru modernizarea liniei, 5 firme si-au depus ofertele. Contractul va cuprinde si modernizarea/ reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovat, pe o distanta de circa 7 kilometri. Si pe lotul 4 se va lucra la reconstruirea, repararea si modernizarea a 6 poduri, 30 podete, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate si se vor executa 9 podete de descarcare. Vor fi modernizate toate instalatiile de pe traseu.

Conform proiectului, pe cea mai mare parte a traseului celor doua loturi, calea ferata va fi dublata.

Va reamintim, licitatia pentru gasirea unei firme care sa realizeze modernizarea caii ferate intre Timisoara si Arad a fost demarata inca din luna octombrie a anului trecut, termenul de depunere a ofertelor fiind amanat in mai multe randuri.

Exit mobile version