Opinia Timisoarei

Trebuie sparta intersectia Cetatii cu Torontalului si refacute fundatia si liniile, dupa ce tramvaiul n-a avut loc sa treaca de un stalp. Primaria Timisoara da toata vina pe constructor si baga restrictii de circulatie

TIMISOARA. La exact o saptamana de la momentul in care se realizau primele probe cu tramvaiul pe noul bulevard Cetatii, iar opiniatimisoarei.ro publica in premiera ca garnitura scoasa pe linii a ‘sters’ un stalp de sustinere a firelor de contact pentru ca spatiul e prea ingust, autoritatile vin cu primele concluzii, dupa discutiile cu reprezentantii firmei care face lucrarile.

CITESTE SI: ‘Ai de ma-sa!’ Primul test cu tramvaiul pe noile linii de pe bulevardul Cetatii la Timisoara, un dezastru: Garnitura a ‘sters’ in mers un stalp ce sustine firele de contact pentru ca… spatiul e prea ingust. Foto 

Reprezentantii primariei au anuntat luni ca problema nu este stalpul dintre caile de rulare, ci ca muncitorii au pus gresit liniile de tramvai.

Iar acum, in doar 3 saptamani, cat mai au pana la finalizarea contractului, trebuie sa ia lucrarea de la zero, in zona respectiva.

Exista o eroare de executie care a fost facuta in faza initiala, de montare a liniei, problema nu este la stalpii de catenara sau la stalpii de sustinere a liniei, problema este la linia cale.

Va trebui sa fie refacuta o parte din intersectie. Am avut discutii cu cei de la PORR.

Marti vom face o sedinta extraordinara de Comisie de Circulatie si vom aproba o inchidere incepand cu ziua de miercuri, iar ei vor incepe sa refaca aceasta intersectie in intregime, de la fundatie inapoi, in asa fel incat sa ne asiguram ca la sfarsit n avem o intersectie total functionala, unde se poate circula fara probleme atat cu tramvaiul, cat si cu masina.

Cerinta primariei a fost ca intreaga intersectie sa fie refacuta in asa fel incat aceasta problema sa fie rezolvata„, a spus viceprimarul USR Ruben Latcau.

Lucrarea va trebui refacuta pana in 28 decembrie, atunci cand se finalizeaza termenul din contract.

Ei vor fi nevoiti sa refaca aceasta intersectie de la rost la rost, sa sparga, sa refaca in intregime linia cale, fundatia pe care sta linia cale si termenul de finalizare al lucrarilor este 28 decembrie. Nu vor primi nicio zi in plus pentru aceasta eroare. Asteptarea noastra este sa fie rezolvata in acest termen si, in cazul in care termenul va fi depasit, cu siguranta vor fi penalitati. De asemenea, asteptarea este ca aceasta eroare sa fie rezolvata in intregime pe cheltuiala executantului„, a adaugat Latcau.

Ce a refuzat sa spuna viceprimarul este in ce masura va raspunde dirigintele de santier, contractat de primarie si platit din bani publici pentru a verifica mersul lucrarilor.

Intrebat de jurnalisti, in repetate randuri, ce masuri se vor lua impotriva celui care trebuia sa controleze fiecare etapa a santierului si nu si-a facut treaba, Ruben Latcau le-a raspuns, de fiecare data, ca….. prioritara este refacerea lucrarii.

Traficul va fi restricrionat cat timp se reface intersectia Cetatii cu Torontalului

Odata cu reluarea interventiilor in zona, traficul rutier va fi din nou restrictionat. Mai precis, se va circula pe un singur fir pe sens, in zona intersectiei Torontalului-Cetatii.

Va reamintim, saptamana trecuta aveau loc primele probe cu tramvaiul pe noile linii de pe Bulevardul Cetatii din Timisoara. Totul a decurs fara probleme pana la momentul la care garnitura a trebuit sa faca virajul la stanga, de pe Calea Torontalului pe Bulevardul Cetatii, si a lovit unul dintre stalpii care sustin firele de contact, pentru ca spatiul dintre linii si stalp e prea ingust.

***

Lucrarile sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte 7 firme, si au fost prevazute sa dureze 3 ani.

Amplasamentul a fost predat constructorului de vechea administratie in septembrie 2020. Insa, proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii a fost revizuit si modificat de catre specialistii lui Dominic Fritz inainte de a incepe lucrarile. Printre modificarile realizate s-au numarat redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care urmeaza sa fie mai mari decat prevedea planul initial, dar si realizarea unor treceri de pietoni in plus si o usoara mutare a liniilor de tramvai.

Porr Construct e lider de asociere, iar tert este Porr Bau GmbH, in timp ce subcontractanti sunt Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic Romania, Manro SRL si SC Pesit Rom SRL.

In total, sunt refacuti 1,57 km de linie cale dubla de tramvai si reabilitati 25.800,94 mp de carosabil si 12.291,45 mp de trotuare. De asemenea, sunt construite piste de biciclete, s-a extins spatiul verde, iar portiunea dintre sinele de tramvai e inierbata. In proiect este cuprinsa si refacerea a 10 statii de tramvai.

Modernizarea Bulevardului Cetatii trebuia sa fie gata in septembrie 2023, insa termenul a fost extins pana la sfarsitul anului, in 28 decembrie.

Constructorii primesc pentru lucrare peste 22 de milioane de euro cu TVA.

 

Exit mobile version