Opinia Timisoarei

‘Trebuie sa prevaleze ratiunea’. Nicolae Robu le raspunde biciclistilor din Timisoara care se pregatesc sa protesteze fata de pistele prea inguste de la Popa Sapca

TIMISOARA. Dupa ce biciclistii din Timisoara au anuntat ca se vor strange luni pentru a protesta fata de modul in care au fost realizate pistele pe strada Popa Sapca, primarul Nicolae Robu vine cu explicatii.

CITESTE SI: Biciclistii din Timisoara protesteaza fata de pistele mult prea inguste de pe Popa Sapca. Video 

Chiar daca accepta faptul ca zonele dedicate biciclistilor sunt inguste si trebuie impartite cu pietonii, edilul spune ca aceasta a fost singura solutie gasita pentru a nu fi nevoit sa renunte fie la o banda de circulatie rutiera, fie la locurile de parcare amenajate pe marginea drumului.

Iata mai jos mesajul postat de primarul Nicolae Robu pe pagina sa de socializare, prin care raspunde comunitatii de biciclisti din Timisoara!

„SALUT EXIGENTA LA COTE INALTE A CETATENILOR ORASULUI NOSTRU!
ORICINE TREBUIE Sa-SI DOREASCA ASA CEVA!

Aflu ca ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de soferi pe zi -noul pasaj Popa sapca, nou 100%!- si amenajarile conexe, “ii nemultumeste profund pe biciclisti”.

Sa fiu corect inteles: eu sunt alaturi de biciclisti in doleanta lor legitima de a avea piste dedicate cat mai bune si cat mai multe, cum sunt alaturi de toti ceilalti cetateni ai orasului, fiecare categorie cu propriile doleante, la fel de legitime si ele. In tot si-n toate, insa, trebui sa prevaleze ratiunea. Punctual: ecartul stradal al strazii Popa Sapca este un dat, el e atata cat e si pe el trebuie sa ne pliem! Eu cred ca, in conditiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat si noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci si o pista bifunctionala, in regim “space sharing” -alee pietonala+pista de biciclete. Adresez intrebarile:
1. Ar fi renuntat cineva la vreuna din cele 4 benzi auto?
2. Ar fi renuntat cineva la locurile de parcare si-asa departe de a fi suficiente?
3. Ar fi renuntat cineva la aliniamentele de copaci cu verdeata conexa?
4. Ar fi renuntat cineva fie la aleea pietonala, fie la pista de biciclete?
Presupun ca raspunsul oricui este NU la toate cele 4 intrebari. si-atunci, inevitabil, biciclistii si pietonii trebuie sa partajeze spatiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectandu-se reciproc. Lucru deloc greu, cata vreme fluxul pietonal in zona este unul de nivel scazut, chiar foarte scazut.

Adaugam, marti -facem tot posibilul sa se intample marti- o noua mare realizare a orasului nostru si facem, cu ea, un nou mare salt in modernitatea, functionalitatea si frumusetea lui! Iar in 5 ani, cand sutele de castani plantati pe cele doua aliniamente vor fi mari, sunt convins ca si cei ce acum injura vor admira aceasta strada -acest bulevard, de fapt!- si vor fi mandri ca orasul lor are asa ceva!”, a scris Robu pe Facebook.

Va reamintim, biciclistii din Timisoara au pus la cale un protest programat sa aiba loc luni, 28 mai, intre orele 18 -20, pe strada Popa Sapca, pentru a-si arata nemultumirea fata de faptul ca pistele de biciclete au fost construite pe trotuar si sunt foarte inguste.

Pasajul Popa Sapca a fost largit la 23 de metri si are o inaltime de 4,65 m. Strada Popa Sapca are 4 benzi de circulatie, cate doua pe fiecare sens, insumeaza 14 metri latime, de la Punctele Cardinale si pana la cimitirul Eroilor. Lucrarile sunt executate de firma Sylc Con, care a castigat licitatia, si costa 23.999.000 lei, la care se adauga TVA.

Zona, cuprinzand strada Popa Sapca, pasajul si strada Demetriade, va fi deschisa traficului cel tarziu marti, dupa spusele primarului Nicolae Robu.

Exit mobile version