
 Volkswagen este in continuare marca auto cu cea mai mare cota de piata in Europa, peste 11%, in timp ce locul secund e ocupat de Renault care a avut cea mai mare crestere in ultimul an, arata datele ACEA care cuprind inmatricularile de masini noi efectuate in primele zece luni in 28 de tari europene.
Volkswagen este in continuare marca auto cu cea mai mare cota de piata in Europa, peste 11%, in timp ce locul secund e ocupat de Renault care a avut cea mai mare crestere in ultimul an, arata datele ACEA care cuprind inmatricularile de masini noi efectuate in primele zece luni in 28 de tari europene.
Octombrie a fost o luna slaba pentru piata auto europeana care a scazut cu 16%, insa unele piete est-europene au inregistrat cresteri si de peste 100%.
In octombrie s-au inscris in circulatie 1,06 milioane de masini noi, fata de 1,26 milioane in octombrie 2009, insa piete precum Estonia si Irlanda au urcat cu 121%, respectiv 114%. Cea mai dura scadere s-a inregistrat in Spania, -38%, in timp ce Romania a avansat cu 9%. In perioada ianuarie - octombrie s-au inmatriculat 11,62 milioane de masini noi, fata de 12,23 milioane in perioada similara din 2009. Cel mai mult a scazut piata bulgara (-36%), iar Romania a avut o scadere similara cu piata germana (-27%). Irlanda si Islanda au avut cele mai mari cresteri (53%, respectiv 43%). Topul marcilor in functie de cota de piata in primele zece luniMarca Cota de piata in 2010 Cota din 2009
Volkswagen 11,3% 11,4% Renault 8,3% 7,4% Ford 8,2% 8,8% Peugeot 7,3% 6,9% Opel 7,2% 7,5% Fiat 6,1% 7,1% Citroen 6,1% 6% Audi 4,5% 4,3% BMW 4,3% 3,9% Toyota 4,3% 4,9% Mercedes 4,2% 4% Skoda 3,4% 3,4% Nissan 2,9% 2,4%
Asa cum se poate vedea, Renault a avut cel mai mare castig la partea de cota de piata, aproape un punct procentual, iar dintre marcile mai mici, Nissan a avut cel mai mare avans: jumatate de punct procentual. Fiat a pierdut un punct procentual intr-un an, iar Toyota si Ford peste jumatate de punct, in timp ce Honda si Suzuki au avut scaderi de aproape jumatate de punct. Dacia a ajuns la 1,9% din piata europeana, fata de 1,6% acum un an. Volkswagen este in continuare marca auto cu cea mai mare cota de piata in Europa, peste 11%, in timp ce locul secund e ocupat de Renault care a avut cea mai mare crestere in ultimul an, arata datele ACEA care cuprind inmatricularile de masini noi efectuate in primele zece luni in 28 de tari europene.
Volkswagen este in continuare marca auto cu cea mai mare cota de piata in Europa, peste 11%, in timp ce locul secund e ocupat de Renault care a avut cea mai mare crestere in ultimul an, arata datele ACEA care cuprind inmatricularile de masini noi efectuate in primele zece luni in 28 de tari europene.
Octombrie a fost o luna slaba pentru piata auto europeana care a scazut cu 16%, insa unele piete est-europene au inregistrat cresteri si de peste 100%.
In octombrie s-au inscris in circulatie 1,06 milioane de masini noi, fata de 1,26 milioane in octombrie 2009, insa piete precum Estonia si Irlanda au urcat cu 121%, respectiv 114%.
Cea mai dura scadere s-a inregistrat in Spania, -38%, in timp ce Romania a avansat cu 9%.
In perioada ianuarie – octombrie s-au inmatriculat 11,62 milioane de masini noi, fata de 12,23 milioane in perioada similara din 2009. Cel mai mult a scazut piata bulgara (-36%), iar Romania a avut o scadere similara cu piata germana (-27%). Irlanda si Islanda au avut cele mai mari cresteri (53%, respectiv 43%).
Topul marcilor in functie de cota de piata in primele zece luni
Marca Cota de piata in 2010 Cota din 2009
Volkswagen                              11,3%                                           11,4%
Renault                                         8,3%                                            7,4%
Ford                                               8,2%                                             8,8%
Peugeot                                        7,3%                                             6,9%
Opel                                                7,2%                                            7,5%
Fiat                                                 6,1%                                             7,1%
Citroen                                          6,1%                                                6%
Audi                                                4,5%                                            4,3%
BMW                                               4,3%                                            3,9%
Toyota                                           4,3%                                            4,9%
Mercedes                                     4,2%                                                 4%
Skoda                                             3,4%                                            3,4%
Nissan                                            2,9%                                            2,4%
Asa cum se poate vedea, Renault a avut cel mai mare castig la partea de cota de piata, aproape un punct procentual, iar dintre marcile mai mici, Nissan a avut cel mai mare avans: jumatate de punct procentual. Fiat a pierdut un punct procentual intr-un an, iar Toyota si Ford peste jumatate de punct, in timp ce Honda si Suzuki au avut scaderi de aproape jumatate de punct. Dacia a ajuns la 1,9% din piata europeana, fata de 1,6% acum un an.