TIMIȘOARA. Au trecut de 40% realizare lucrările de pe lotul 2 al magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, care se modernizează în vestul țării.
Vorbim despre tronsonul cuprins între Lugoj și Timișoara, de 54,13 km, care, de altfel, este și cel mai avansat dintre toate și pentru care e sigură menținerea finnțării prin PNRR până la capăt. Pe celelalte trei, lucrările ar putea fi continuate cu bani din alte surse.
Zilele acestea, pe lotul 2 al magistralei, spaniolii de la FCC Construction au mai dat în circulație încă 6 km de cale ferată nou-nouță. Astfel, acum, pe acest segment sunt, în total 16 kilometri de șină nou-construită pe care deja trec trenurile.
„A fost dat în folosință firul nou de circulăție complet modernizat (fir ÎI), între stația Lugoj cap Y – Jabăr Cap X Firul ÎI, de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată); în lungime totală de 6 km.
În primă fază se va circulă cu RV de protecție de 50km/h, având în vedere că lucrările vor continuă cu demontarea firului I de circulație„, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Cel mai întârziat tronson din magistrala aflată în lucru este Caransebeș – Lugoj, unde lucrările nu au depășit 1% realizare.
Iata stadiul celorlalte 3 santiere, magistrala CFR fiind împărtită in 4 loturi!
Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km), pornit ultimul, a ajuns la 1% realizare.
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km), care traversează Timișoara, va depăsi în curand 13 % realizare.
Pe lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km), au fost executate 17% dintre lucrări.
Va reamintim, întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu aproape 9 miliarde de lei bani europeni și a fost împărțită în 4 loturi.
La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.