Se reorganizeaza traficul in toata zona centrala, la Timisoara. Apar noi benzi de circulatie pe mai multe artere si nu vom mai vedea vara asta palmierii pe bulevardul Bratianu

TIMISOARA. Dupa ce in urma cu cateva saptamani reprezentantii Primariei au reorganizat circulatia pe strada Cluj, soferii mergand acum pe 4 benzi catre Spitalul Judetean, iata ca urmeaza noi modificari importante in trafic.

CITESTE SI: Santierul pentru largirea drumului Timisoara – Dumbravita – Autostrada mai asteapta. CNSC: Consiliul Judetean trebuie sa reia licitatia 

Odata cu transferul traficului spre centrul orasului de pe strada Cluj pe Ripensia, autoritatile locale vor proceda la o noua schimbare care ar trebui sa imputineze blocajele.

 

Va aparea o noua banda de circulatie pe strada Michelangelo, din dreptul podului si pana la intersectia cu strazile Eminescu si C. D. Loga, care va continua mai apoi pe bulevardul I. C. Bratianu pana la liniile de tramvai. Practic, pe aceste tronsoane vor fi desfiintate parcarile de pe marginea drumului, pe sensul de mers dinspre Michelangelo spre centrul orasului, dar si scuarul dintre sensurile de mers de pe Bratianu, unde erau asezati vara faimosii palmieri.

„Pe Michelangelo analizam cum am putea sa amenajam o banda in plus, astfel incat, de la trecerea podului si pana la Banca Nationala sa avem 3 benzi. Mai departe, dincolo de linia de tramvai, catre Bastion, avem deja 3 benzi. In sens invers ramanem asa cum este acum”, explica pentru opiniatimisoarei.ro primarul Nicolae Robu.

Apoi, dupa iesirea de sub Bastion, inspre Punctele Cardinale, va fi construita o a patra banda de mers, pentru a se circula pe cate doua benzi dedicate din start atat spre Calea Aradului, pe strada Oituz, cat si catre strada Popa Sapca. Va ramane in continuare si banda la dreapta catre Take Ionescu.

In plus, reprezentantii primariei anunta ca in curand soferii vor circula pe 3 benzi pe sens si de la punctele cardinale pe strada Martin Luther, pe langa schela de petrol, spre Hotel Continental. Aceasta insa dupa ce vor fi indepartati mai multi stalpi de iluminat din dreptul Bastionului Theresia.

Pentru aceste doua modificari au fost obtinute recent si avizele Directiei Judetene pentru Cultura Timis, care solicitase mai multe lamuriri si un studiu istoric pentru zona vizata.

Lucrarile urmeaza sa inceapa in aproximativ o luna.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Ar trebui mutata si statia aia de Taxi din fata Intercontinentalului pentru ca provoaca multe altercatii si accidente.

    • Perfect de acord. Se poate muta mai jos in fata Bancii Nationale, inainte de Posta Mare. De multe ori e groaznic traficul acolo. Multi taximetristi aproape sau blocand prima banda pentru ca se inghesuie mai multi decat sunt locuri disponibile, iar traficul este dat peste cap. Nu o data s-a intamplat sa imi iasa in fata din parcare, chiar mergand pe banda catre Posta Mare.

  2. Ar trebui reorganizate si strazile Bl. Eroilor de la Tisa si Bl. Victor Babes la 2 benzi pe sens, spatiu este.
    Pe strada Andrei Mocioni, sensul de mers spre Bl. Revolutiei din 1989 ar trebuie suplimentat cu o banda, macar cu o suta de metri inainte de intersectie.
    Pe strada Splaiul Nistrului pe sensul dinspre str. Pestalozzi spre Bl. Revolutiei din 1989, ar trebuie suplimentat cu o banda, in unele momente din zi, coada de masini este pana la Pasajul de la Michelangelo.

  3. foarte bine ca se largesc bulevardele centrale, dar variante de legatura spre marginea orasului pe cand? … pasajul Solventul de exemplu …

  4. AR TREBUI CA CEI CU AUTO DIN ALTE JUDETE CARE SUNT REZIDENTI IN TIMISOARA,SA ISI INMATRICULEZE MASINILE PE TIMIS SA PLATEASCA IMPOZITE UNDE LOCUIESC MAI MULT TIMP.

    • aha, si timisorenii care ii tin in chirie sa faca contract si sa plateasca impozit pentru chiriile incasate??

    • Foarte buna ideea,ei plătesc taxe si impozite acolo de unde vin,si noi cei de aici cu banutii noștri trebuie să le amenaja parcări și să fim sufocați.

  5. Robu isi fluidizeaza drumul de la Primarie catre casa.

    • exact :))

  6. Cea mai tampita amenajare din istorie.
    Poti sa faci si 10 benzi acolo ca tot se va sugruma traficul in zona Bastion – Punctele Cardinale. Acolo e ca o palnie, poti sa tot torni in ea ca de iesit nu are cum sa iasa mai mult.
    Un mare idiot primarul asta.
    Prioritatea ar trebui sa fie un pasaj subteran in zona Punctelor Cardinale nu largirea la 100 de benzi ca nu ajuta la nimic.
    Tot traficul central se blocheaza in cateva intersectii mari, gen Marasti si Punctele Cardinale. Degeaba largeste idiotul toate bulevardele care dau in Punctele Cardinale…. Dar ce sa ii spui la pletosul asta.
    El face ca sa zica lumea ca face, dar proiectele mari necesare tot nu se fac. Doar rahaturi d’astea de „reamenajari”… largeste o strada, muta o bordura si zice ca s-a rezolvat tot.
    Mai mergeti sa votati PNL sa va faca bulevarde de 4 benzi care apoi dau toate in 2 benzi, ca sigur asa se va „fluidiza” circulatia.

  7. Nu e rau…

    Dar:
    a) cum zicea cineva deja – ar fi grozav un pasaj pe sub Punctele Cardinale. Rezolva mai elegant si mai trainic problema traficului gatuit.
    b) niste parcari pe linga zona Centrala, cam pe cand?E terenul ala de linga Hotel Timisoara, avem parcare acolo, unde a fost CMJ-ul… Acolo ar trebui ridicata o parcare moderna, etajata, pe 4-5 nivele, chiar si cu plata. Ce asteptam?…

    • Aranjarea unui pasaj subteran in zona nu rezolva problema (vezi topologia locului, posibilitati de intrare-iesire, … ) ne mai vorbind de durata de min. 5 ani + si fondurile solicitate de realizarea amenajarii. Apoi va veni si metroul sau mai complet cele doua linii de metrou care se vor intalni cu noul pasaj s.a.m.d.

  8. De ce nu se reface sensul de mers pe strada Coriolan Brediceanu? (Spre piata 700)
    Cum era circulatia inainte sa se inceapa constructia la Pasajul Jiul,pe cele doua benzi, nu pe linia de tramvai , intrucat acum nu se poate merge legal drept pe Bogdanestilor.Si au mai si pus semafoare noi si camera de trecut pe rosu degeaba..

    Va multumesc! Astept cu nerabdare un raspuns.

  9. Ar trebui … ar trebui … Când se vor termina toate șantierele, din Timișoara ?!?!? Nu poți merge 100 m, pe jos sau cu mașina, să nu vezi săpături, lucrări, etc. !!! AR TREBUI, un alt oraș !!!!!

    • Parcarile: cineva zicea de preturi de parcare rezonabile si nu de 1,50 RON/zi pentru un an, in zona rosie, 1,RON zona galbena, s.a.m.d.
      Probabil ca problema sta insa in studiile de fezabilitate care trebuie demarate (si platite);. Asa-i cu parcarile sub-/supra-terane (4 -6) din centru, linii de metrou, fluentizari, pasaje, poduri … .
      Si azi se construiesc cladiri inalte fara parcare subterana sau cu parcari cu acces foarte dificil, practic inutilizabile, in „regim inchis”, …
      Plus: „Visul unei nopti de mai” (aberant, dar induiosator).
      Daca in zona Timisoara s-ar seca canalul Bega atunci s-ar putea construi o magistrala E-V pe albia raului, cu iesiri „din cand in cand” si s-ar fluentiza transportul chiar si pana la podul Modos ++. Ar trebui vazut pe unde s-ar putea abate canalul. Si asa candva, cineva (habar nu am cine) visa la o „regata pentru ambarcatiuni sportive in vecinatatea Timisoarei,

  10. A inceput campania electorala ! Toate solutiile propuse sunt niste scuipaturi in ocean . Lucrari usoare de unde iese banul greu la SDM . De mai bine de o luna se cacaie SDM-ul sa termine reamenajarea intersectiei C Aradului – Miresei . O lucrare de MAXIM o saptamana ! Robu MARS la Bocsig !!!!!!!!!!!!!!!!

  11. Eu zic sa faca si banda speciala pentru tiruri in centru, astia din primarie is nebuni, toate marile orase europene se chinuie sa scoata traficul din zona centrala ….

  12. Eu zic sa faca si banda speciala pentru tiruri in centru, astia din primarie is nebuni, toate marile orase europene se chinuie sa scoata traficul din zona centrala …. la noi largim si luam din spatiul verde asa ceva…, parca visez.

  13. Tot ce face primarul este pentru usurarea traficului masinilor, 3,4 benzi pe langa centru peste tot. In rest, treceri de pietoni desfiintate, piste de biciclete se fac doar din vopsea, centura de ocolire a orasului pentru trafic greu poate cand iese Dragnea din puscarie. Praf cat cuprinde, santiere mari care dureaza ani si la care muncesc 2 Dorei cu o roaba prin tot orasul. Transportul in comun e bun doar pentru cei ce au timp si nervi iar curatenia orasului lasa de dorit. Mi-e dor de orasul linistit si boem ce era odata.

  14. Sa distrugi scuarul si sa faci acolo o banda de tip „felie de tort” nu inseamna ca ai facut benzi noi.
    Apropo, unde ati mai vazut voi banda care incepe in unghi? credeti ca de prosti au facut aia scuaruri si marcaje? banda trebuie sa inceapa de unde este loc de o masina bah rahatilor.

  15. As recomanda marilor „aranjori” sa mai aplece privirea si spre manualele de specialitate privind circulatia rutiera in orase (dar nu numai). Asta pentru ca adeseori dau dovada de o crasa „lipsa de pregatire profesionala in domeniu” (le-as aminti o regula de aur: daca apar dopuri in circulatie, nu maresti viteza vehiculelor din amonte ci o „micsorezi”, lasand spatiu/timp pentru ceilalti care vin catre ….; le-as indica si bibliografie dar cred ca degeaba, ca de … noi stim mai bine). Relativ la unele/alte zone:
    1. Venind dinspre calea Sagului, intre pta. Mocionii si pta. Maria „expertii” au „suspendat” trei semafoare care mai tineau traficul sub control. Rezultatul (succint): nefiind realizata si prioritizarea virajului spre „stanga” venind dinspre Catedrala, podul de la Maria ramane incarcat cu 8 – 15 masin+tramvai, obligate sa se strecoare ; sper sa nu le vina in minte sa oblige mersul inainte (asa cum indica pe carosabil, sageata drept inainte);
    2. Suspendarea semaforizarii (inteligente? da-nu) in diferite alte intersectii conduce la „agresivitati verbale” intre conducatorii auto (de multe ele sunt specifice masinilor cu numere de …. (inclusiv microbuzele si furgonetele de TM) (vezi si intersectia in T Vacarescu catre calea Sagului (sau cum se numeste acum) si sensul giratoriu de la pita din Iosefin; acolo pericolulnr 1 au devenit tramvaiele care traverseaza sensul si care „au prioritate” si – normal – „vin cat pot ei de tare”.
    3. altele multe sugerate – in parte – si de ceilalti observatori din trafic.

  16. Expertii pulii mele. Astia isi dau doar cu presupusul, Hai sa vedem daca merge.

    NU mai este mult pana intra robulica si in parcuri sa le distruga

  17. Parerea mea este ca oricat de multe benzi s-ar face, intr-un timp f. scurt acestea se vor umple, si, peste cateva luni, vom ajunge exact cum suntem azi .. asta din simplul motiv ca numarul de masini va creste pana cand va ocupa tot spatiul …
    As miza pe o investitie, o revigorare a transportului in comun, cu benzi separate si circulatie exacta. Probabil treptat lumea va mai renunta la obiceiul de a veni cu masina pana in centrul orasului..

  18. Perfect de acord cu Cosmin.