TIMIȘOARA. Cum amenajarea unui punct trafo, care să asigure mai multă energie, e încă departe, iar modernizarea rutei de către primărie și mai departe, reprezentanții STPT au căutat totuși o soluție pentru ca pe cea mai jalnică linie din Timișoara să poată circula măcar câteva tramvaie Armonia.
Vorbim despre linia tramvaiului 7, cu un traseu lung și infrastructură din anii ’70.
Acum, pe această rută merg doar hârburi, garnituri cu o vechime de 50-60 de ani dintre cele casate de nemți și aduse la Timișoara în vremea administrației Ciuhandu, care și-au făcut treaba cu vârf și îndesat, însă au depășit cu mult durata de viață programată de producători acum o jumătate de secol.
Cum tramvaiele noi turcești Bozankaya nu pot fi introduse pe linia 7, pentru că se strică, se discută de mai mult timp despre posibilitatea ca măcar Armoniile să asigure transportul călătorilor pe această rută care cuprinde cartierele Elisabetin, Fratelia, Șagului și Dâmbovița.
După o serie de intervenții, reglaje și ajustări de ordin tehnic, duminică seară au fost făcute primele probe cu două tramvaie Armonia, dus-întors.
Armoniile ar putea merge încet și încetișor pe un tronson al liniei 7
Specialiștii au verificat dacă garniturile pot parcurge traseul fără să se oprească, având climele pornite la maxim. Și au reușit. Însă, în lipsa unui punct de transformare care să asigure mai multă putere acestor tramvaie, pe segmentul Drubeta – Aluniș – Hugo, vatmanii nu vor avea voie să meargă cu mai mult de 15-20 km/h. Altfel, există riscul ca tramvaiele să se oprească în drum și să blocheze toată circulația, spun pentru opiniatimisoarei.ro surse din rândul STPT.
Acestea adaugă că nu toate tramvaiele Armonia pot fi scoase în trafic pe linia 7, din pricina unor elemente tehnice pe care, din construcție, doar o parte dintre aceste garnituri vechi recondiționate le au.
Ținta este ca, din septembrie, măcar 6 să poată fi scoase pe traseu, să poată merge fără probleme de la un capăt la altul, cu climă vara și cu căldură iarna.
Marți seară târziu, vor fi făcute noi teste cu alte tramvaie, iar probele vor continua câteva zile până când cei de la societatea de transport public se vor asigura că această soluție este viabilă.
În plus, vatmanii care le vor conduce vor avea parte de un instructaj suplimentar, iar apoi în Comisia de Circulație se va cere acordul pentru introducerea Armoniilor pe linia 7.
Va reamintim, a fost lansată o licitație pentru 10 tramvaie noi, mai ușoare și mai scurte, despre care reprezentanții Primăriei Timișoara susțin că vor deservi linia 7. În plus, STPT a întocmit documentația pentru stația de alimentare dedicată acestui traseu. Investiția presupune construirea efectivă a unui punct de transformare și dotarea lui cu o serie de echipamente electrice de putere sporită, care vor asigura energia de care au nevoie tramvaiele Armonia.
Cât privește un proiect de modernizare completă a liniei 7 de tramvai, viceprimarul Ruben Latcău a transmis pe Facebook că, deocamdată, nu sunt bani.
Pareri
Noua ne trebuie sistem modern de ticketing (supraveghere in masa), nu post de transformare!
Da nu este neapărat să fie așa dar am văzut în marele orașe europene tramvaie f vchi dar recondiționate și chearlocalnici sunt tare mindre de ele Franța Italia e.t.c dau o nota de romantism interbelic și chear fac un cracst f f frumos de cele moderne Mulțumesc !
Daca merg numai harburii de ce nu le modernizati ? decat sa bagati kkturi din turcia? intreb numai!! inainte de a comanda marfa de la Turci trebuia sa stiti ca vor fi probleme pe aceste tronsoane ..dar ce vorbesc eu nu avea usr-ul o firma care sa faca studiu de fesabilitate in acest domeniu
Garniturile a acelea vechi din Germania dacă ar fi intretuinte ar ține mai mult decât astea noi din plastic turcesc.
Dați banii angajaților!
O mizerie, acea linie trebuia sa fie scoasa deja si facuta sosea cu 4 benzi si parcari si sa fie bagate microbuze (sunt de ajuns pt specimenele din acea zona, si stiu ce vorbesc pt ca circul 1-2 ori/luna pe acolo si este oribil).
Sa nu se bage nimic sa facem piste de biciclete sa va vad cum pedalatzi printre Gaborii
@Maria: ce intelegeti prin „specimen”? Si eu folosesc linia respectiva.
Un motiv pentru care ar fi de preferat tramvaiele mai noi ar fi existenta aerului conditionat. In plus, pentru tramvaiele noi poti avea finantare la achizitie – pentru reconditionarea celor vechi, nu, asa ca nu ar fi o mare afacere pastrarea celor vechi. Poti avea tramvaie vechi pe cate o linie turistica (avem si noi asa ceva); tramvaie cu parfum istoric din pacate nu avem suficient de multe ca sa facem o chestie gen Lisabona.
Daca am folosi mai multi transportul public, nu ar sta nimeni atat in trafic. Solutia pentru traficul supraaglomerat nu a fost nicaieri sa faci mai multe sosele. Mai multe sosele si mai putin transport public duc intotdeauna la mai multe masini – a experimentat Londra cu chestia asta si ajunsese la un moment dat la 2-3 ore sa intri in Londra cu masina la ore de varf. Capitale ca Oslo sau Viena au infrastructura rutiera pana aproape de centru, transport public extrem de bun si taxe uriase ca sa intri cu masina in centru sau sa parchezi acolo. Dar pentru asta ai nevoie de transport public frecvent, eventual (si) de metrou.
PS Ma inseala memoria, sau primul contract cu Bozankaya vine de la dl Robu…?
PPS Ca tramvaiele nationale de la Arad sunt fabricate sub licenta Siemens nu ne stirbeste mandria nationala, nu…? Ca noi suntem o natie capabila si plina de talent, numai pentru ca ne saboteaza nemtii luam licentele de la ei in loc sa facem noi singuri mai bine.
Diferența față de orașe mai dezvoltate este ca noi nu am avut șosele deloc pentru că era comunism iar conducătorii de atunci nu răspundeau față de popor în niciun fel. Ei nu aveau niciun interes să contribuie la confortul și bunăstarea populației, denaturând scopul economiei, cam în același fel în care și maestrul Fritz își impune viziunea eco-marxista asupra orașului și cetățenilor săi. Apoi după revoluție nu au fost suficienți bani să se dezvolte infrastructura cum trebuie. Nu avem ce să ne comparăm cu Londra sau Lisabona pentru că avem altă geografie și altă populație. Cu 2-3 poduri rutieri și pasaje cu calea ferată, adică închiderea inelelor de circulație, s-ar rezolva o grămadă în oraș, dar pur și simplu nu se vrea pentru ca asta este politica eco-marxistă a maestrului Fritz, pentru ca oricum le el nu îl duce capul la mai mult și este puternic influențat în direcția comunismului de nevasta chinezoiacă. Ăștia mai mult blochează traficul pe infrastructura și așa insuficientă decât să îl fluidizeze, îngustarea benzilor pe marile bulevarde fiind de notorietate. Linia 7 numai în centru nu e, deci nici asta nu ține argumentul tău. Nu ești tu cumva din administrație?
Poftim? S-au comandat tramvaie care cu probleme fara sa se asigure ca pot circula eficient pe toate strazile?
Acuma abia se vede coruptia domnului Robu?
Bine ca nu voiai sa ramanem la carute ca sa poata merge si prin noroi si santuri.
„…daca nu e si fudul”.
Tramvaiul Armonia a fost produs în două orașe din România – la Arad și cred că la Roman(Bacău) și nu la Turci.Se pare că nu numai la fotbal există o rivalitate între Timișoara și Arad.Nu înțeleg de ce Timișoara a ales tramvaiele turcești( acum sunt prea lungi și se blochează în curbe) și nu a ales Aradul care este aproape.Știe cineva cât costă transportul unui tramvai nou turcesc înapoi în Turcia pentru repararea lui în cazuri grave de funcționare?
A fost ales prețul cel mai mic pe bucată, restul cu întreținerea și recondiționarea nu contează pe moment. Probabil ca sunt de unică folosință la cum arată.
Foarte bine punctat. 4 autobuze între Balcescu si Centrul Alfa ar rezolva problema…nu mai spunem ce ar însemna să se circule pe ambele sensuri cu mașina pe aceasta ruta…
Cu ceva creier s ar putea profita foarte mult de acest tronson.
Tramvaiele si infrastructura aferenta trebuiau desființate de mult timp…cumperi 10 autobuze full option la pretul unui tramvai
Cu masina? Cu masina? Esti nebun? Poate cu trotinetele sau cu sfanta bicicleta. Ori parade de-ale rasucitilor. Nici vorba de masini. Eventual niste stalpisori si cocoase, multe portiuni vopsite rosu ori albastru. Chesti din astea ce duc la dezvoltare, nu … masini. Auzi tu, masini.
Dacă tot avem tramvaie pe baterii, ce nevoie este de alimentare suplimentară pe tronsonul respectiv?
Cele noi cu baterii se defectează de la infrastructură. Alea care merg pe infrastructura respectivă nu au suficient curent.
Latcau si Fritz – acest duo exotic din PMT a gasit solutia in 2025 – tramvaiele sa circule cu 15kmh.
Dar nu mai bine le oprim de tot, tovarasi? Tramvaie ne trebuie noua?