Opinia Timisoarei

Se deschide traficului primul segment asfaltat pe drumul care leaga Timisoara de Autostrada prin Dumbravita, care se largeste la 4 benzi. Foto

TIMISOARA. O veste buna vine pentru soferi de la CJ Timis. De sambata, de la ora 10.00, se deschide circulatia pe o portiune partial modernizata din DJ 691, in zona nodului cu A1 de la Giarmata, pe soseaua care se largeste la 4 benzi si leaga Timisoara de Autostrada Vestului prin Dumbravita.

Opiniatimisoarei.ro va anunta in premiera inca de acum cateva zile ca in iunie ar putea fi dati in circulatie primii kilometri complet finalizati de catre firma Strabag, cea care a preluat santierul dupa rezilierea contractului cu Tehnocer. De sambata, pe un segment de 2 km, soferii vor scapa deocamdata de calvarul decopertarilor. Vor merge pe asfalt pe doua benzi.

Ca urmare a finalizarii unei noi etape din proiectul de largire la 4 benzi a DJ 691 in zona accesului spre A1 de la Giarmata, incepand de sambata, 27 mai, din jurul orei 10:00, se va putea circula pe portiunea modernizata, pe care s-a turnat stratul de AB2 (anrobat). Este vorba de aproximativ 2,2 km ai tronsonului de la coborarea de pe Autostrada A1, cuprins intre km. 12+760, pana la giratia de la intrarea in Giarmata, la km. 10+500.

Circulatia se va realiza pe 2 benzi, in ambele directii, spre și dinspre autostrada.

Dirijarea traficului se va face initial prin balize și indicatoare rutiere iar, de luni, se va trece și la executarea de marcaje rutiere provizorii, fara a afecta major traficul, cu mentinerea indicatoarelor de semnalizare și a restrictiilor de viteza aprobate”, transmit reprezentantii Consiliului Judetean Timis.

In paralel, pe acelasi tronson, continua lucrarile de infrastructura la celelalte doua benzi, piste de biciclete, la racordurile cu drumurile laterale și la viitoarele sensuri giratorii.

Reprezentantii Consiliului Judetean Timis se asteapta ca, undeva in luna iunie, ar putea face o prima receptie partiala pentru primii 2 km complet finalizati de catre Strabag, cu tot cu marcaje si indicatoare rutiere, iar pe acestia sa se poata circula deja la 4 benzi.

Lucrarile au inceput in forta pe santier, de aceea, avem incredere ca se va respecta termenul de finalizare a lucrarii in 6 luni. Ne asteptam ca, in maxim o luna, sa fie finalizati primii 2 km din traseu si, pe respectiva portiune sa se circule pe 4 benzi„, spunea in urma cu cateva zile pentru opiniatimisoarei.ro Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Inca de la predarea amplasamentului, la finele lunii martie, reprezentantul antreprenorului, Catalin Flamanzeanu, s-a aratat optimist.

Ca o garantie, eu sunt in societatea aceasta din 2009 si nu avem o zi sau un leu penalitati pentru neindeplinirea in termen a conditiilor contractuale.

In general, contractele noastre le-am terminat inainte de termen. Reprezentam o societate cu prestigiu, avem o filiala destul puternica in judetul Timis si dorim continuitatea relatiei cu Consiliul Judetean Timis, si nu numai, de aceea eu va pot spune mai putin in vorbe, o sa las colegii mei sa va spuna in munca ce putem face. Vrem sa terminam mai repede„, a declarat in 22 martie Catalin Flamazeanu, director tehnic la firma Strabag.

***

Va reamintim, largirea drumului Dumbravita – Giarmata – Autostrada Lotul 2, adica sectorul km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975), s-a impotmolit din cauza primului constructor care, in ciuda amenintarilor repetate ale CJT, nu doar ca nu a accelerat ritmul, ci a blocat mai multa vreme lucrarea ajunsa la aproximativ 30% realizare.

Dupa mai multe pasuiri, Consiliul Judetean Timis si-a asumat rezilierea contractului cu Tehnocer, firma care castigase licitatia si pornise lucrarea in 2020.

Cat priveste situatia lotului 1 al acestui drum, tronsonul ce traverseaza comuna Dumbravita, Consiliul Judetean Timis a propus o noua solutie tehnica prin care se reduce numarul de stalpi de sustinere a firelor de alimentare pentru troleibuzele metropolitane care trebuie indepartati pentru a putea fi largita soseaua la 4 benzi. Solutia a fost agreata si de ADR Vest, entitatea care monitorizeaza proiectul cu bani europeni. Acum Primaria Timisoara trebuie sa incredinteze stalpii stabiliti pentru relocare, in jur de 70, iar CJT sa desemneze un constructor, dupa ce licitatia a fost deja lansata.

CITESTE SI: In sfarsit. Se cauta o firma care sa largeasca la 4 benzi lotul cu stalpi de troleibuz pe soseaua Timisoara – Dumbravita – Autostrada Vestului. Licitatie de 7 milioane de euro

Exit mobile version